احمد مسجد جامعی در ادامه برنامه‌های کشف تهران خود این هفته مهمان منطقه 21 بود.

احمد مسجد جامعی صبح امروز جمعه در چهلمین و آخرین تهرانگردی خود در سال 93 با حضور در منطقه 21 تهران از محله قدیمی چیتگر بازدید کرد.

او ضمن بازدید از قلعه 8 هزار و 500 متری چیتگر گفت: در سال 1297 یدالله خان میرزا حسابی کل منطقه چیتگر را با قیمت 11 هزار تومان خریداری کرده و بر اساس اظهارات مردم محلی و قدیمی در حالی این فرد کل منطقه چیتگر را خریداری کرده است که 6 هزار تومان آن به صورت اقساط پرداخت شد.

او با بیان اینکه این فرد 24 میلیون کیلومتر را با 11 هزار تومان خریداری کرده است، گفت: قلعه چیتگر نماد معماری درونگرا است؛ چرا که پنجره‌ای نداشته و با دیوار قسمت های مختلف آن جدا شده است.

او همچنین ضمن پیشنهاد احیای دوباره باغات چیتگر گفت: این منطقه چهار رشته قنات داشته است که متاسفانه تمامی این قنات‌ها خشک شده‌اند، اما می توان با برنامه‌ای مدون نسبت به احیای دوباره آن‌ها اقدام کرد.

مسجد جامعی با اشاره به فضای سبز پراکنده منطقه چیتگر گفت: می توان این زمین‌های پراکنده را در قالب فضای سبز به شهروندان هدیه کرد.

یکی ازشهروندان هنگامی که متوجه حضور مسجد جامعی در محله شان شد با انتقاد از وضعیت موجود در این محله گفت: متاسفانه هیچ خط اتوبوس و تاکسی در این منطقه وجود ندارد و افراد برای استفاده از مترو باید تا چهارراه ایران خودرو پیاده بروند. 

مسجد جامعی در ادامه برنامه کشف تهران به مناسبت هفته فضای سبز از پارک طبیعت که دارای 360 گونه گیاهی و دارویی است، بازدید کرد. او با اشاره به موقعیت پارک طبیعت که در مجاورت بزرگراه فتح قرار دارد، گفت: این پارک در مساحت 28 هکتار ساخته شده است که برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه این پارک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا؛ او همچنین در ادامه از باغ قرآنی وردآورد بازید کرد، این در حالی است که درگذشته این باغ تحت عنوان باغ شازده نام گرفته و توسط اهالی به فرح پهلوی هدیه شده و او نیز این فضای سبز را به شهرداری هدیه داده است.

مسجد جامعی با حضور در این پارک با بیان اینکه این فضا از لحاظ تاریخی نیز دارای قدمت زیادی است، گفت: در اتفاق فتح تهران توسط رضاخان، نیروهای قزاق در این منطقه گرد آمدند و با ساماندهی نیرو و نفرات به سمت تهران حرکت کردند. می توان نسبت به نگهداری و حفظ این باغ که حالا قسمتی از آن متروکه شده است، اقدام کرد.

مسجدجامعی در ادامه کشف تهران، از مرکزنگهداری معلولان وردآورد بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت نگهداری قرارگرفت و از بازارچه خیریه‌ای که در ساختمان بهزیستی برپا شده بود بازدید کرد.

همچنین به مناسبت هفته درختکاری مسجدجامعی و تیم تهرانگردی به نیت کاشفان تهران، 14اصله درخت درپارک غزالی کاشته و پس از آن با پیشنهاد شهردار منطفه 12 این پارک به نام دانش پژوهان تغییرنام داد.

مسجدجامعی در پایان آخرین کشف تهران در سالجاری با حضور درشهرک سینمایی غزالی از لوکیشن جدیدی که برای ساخت پروژه سینمایی تهیه شده بود، بازدید کرد.

او همچنین با حضور در موزه خودرو از سیرفعالیت خودروهای تاریخی کشور بازدید کرد و با اشاره به کالسکه ناصرالدین شاه گفت: این کالسکه به قیمت پنج هزارتومان توسط ناصرالدین شاه خریداری شده بود که پس از ترور ناصرالدین شاه در شاه عبدالعظیم حسنی، وی را درحالی که درون این کالسکه گذاشته بودند، به قصرمحل سکونتش منتقل کردند.

منبع: ایسنا

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =