نسل چهارم اینترنت، به رشد تولید ناخالص ملی کمک می‌کند

ایرنا نوشت:

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، با اشاره به تاثیر نسل چهارم اینترنت در رشد تولید ناخالص ملی گفت: به ازای هر 10 درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند، یک و 38 صدم درصد رشد در تولید ناخالص ملی خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایرانسل، علیرضا قلمبر دزفولی، در آیین بهره برداری از شبکه G4 ایرانسل در شیراز افزود: همچنین به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند، دو درصد بر میزان اشتغال و 13 دهم درصد افزایش در بهره وری تولید بوجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: همچنین به ازای هر 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه پهن باند، یک و هشت دهم میلیون شغل طی 10 سال ایجاد خواهد شد.

قلمبر دزفولی، تاثیر مثبت نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل بر محیط زیست را نیز یادآور شد و گفت: در کشور انگلستان، برآورد شده که میزان کاهش سفرهای درون شهری به ویژه با خودروهای شخصی در سال 2024، در نتیجه استفاده از پهن باند برابر با 2 و سه دهم میلیارد کیلومتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: همچنین با استفاده از این خدمت، امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرم افزاری و سخت افزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط علما، متخصصان و آحاد مردم فراهم می شود.

او اضافه کرد: همچنین، ارتقاء فرهنگی جامعه از طریق افزایش میزان نشر، توزیع و سهولت دسترسی مقرون به صرفه به کتاب، انواع فیلم و محتواهای ویدیویی در حوزه های علمی، مذهبی، فرهنگی، سبک زندگی، انواع نواها و آواهای ملی، محلی، مذهبی و آثار هنری را نیز شاهد خواهیم بود.

وی، در خصوص راه اندازی نسل چهارم اینترنت در شیراز هم گفت: علاوه بر راه اندازی شبکه نسل سوم اینترنت (g3) در شهرهای شیراز، فسا، جهرم، کازرون، مرودشت، زرقان و شهر صدرا، امکان بهره برداری از شبکه نسل چهارم (g4) در کلانشهر شیراز نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل افزود: هم اینک شهرهای ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد، همدان و شیراز نسل چهارم خدمات ارتباطی را پوشش می دهند که این مهم تا پایان سال جاری در تمام مراکز استان های کشور عملیاتی خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =