ایسنا نوشت:‌ یک عضو خبرگان رهبری دلایل عدم تصویب طرح افزایش نمایندگان این مجلس را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی با اشاره به عدم تصویب طرح افزایش تعداد اعضا از 86 به 99 نماینده، گفت: این طرح در کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس تحت بررسی قرار گرفت و تصویب و به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد و پس از طرح شدن در صحن مجلس خبرگان، بدلیل به درازا کشیده شدن بحث، مابقی بحث به امروز موکول شد؛ امروز در نهایت خود طرح به رای نمایندگان گذاشته شد که آیا اساس افزایش تعداد نمایندگان مورد تصویب قرار می‌گیرد یا خیر و این‌که به نمایندگان هر استان چند نفر افزوده شود.

وی درباره استدلال مخالفان و موافقین این طرح گفت: نمایندگان اقناع شدند که فعلا برای انتخابات بعدی که در اسفند ماه برگزار می‌شود، تعداد نمایندگان 86 نفر باشد؛ چراکه در همه جهان مرسوم است که مراکز تصمیم‌ساز و کمیسیون‌های با ارزش با افزایش جمعیت در گذر زمان، تعدادشان افزوده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اعضا نگران بودند که اگر کمیت افزایش یابد، ممکن است کیفیت خدشه ببیند؛ لذا با اعلام رای‌گیری، عزیزان حاضر در مجلس به تثبیت آمار قبلی رای دادند.

این عضو مجلس خبرگان اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی مجلس خبرگان تنها نهادی است که قوانین را خود تصویب می‌کند و نهادهای دیگر حق تقنین برای این مرکز مهم را ندارند.

وی گفت: در اجلاسیه هجدهم مهمانان عزیزی در رابطه با برجام سخنرانی کردند و برنامه‌های مختلفی در این زمینه مطرح شد؛ همچنین در رابطه با مسائل منطقه مهمانی داشتیم.

وی افزود: دکتر جلیلی بعنوان مخالف برجام پیش از این مطرح شد و امروز بحث‌هایی از سوی دکتر عراقچی بعنوان موافق برجام در حال پیگیری و بحث و بررسی است.

موسوی با اعلام این‌که «مجلس خبرگان به منظور ارائه توصیه‌های اجرایی برجام را بررسی می‌کند»، ادامه داد: شخصیت‌های حاضر این مجلس تاثیرگذار هستند که باید در جریان امور قرار گیرند و از نقطه‌نظرات آن ها از سوی افراد مختلف استفاده شود.

وی در پایان گفت: اجلاسیه امروز بعد از ظهر با بیانیه پایانی خاتمه می‌یابد و فردا صبح عزیزان توفیق زیارت مرقد حضرت امام(ره) را خواهند داشت و بعد در محضر مقام معظم رهبری حاضر خواهند شد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =