ایرنا نوشت:

استاندار تهران گفت: 50 درصد اراضی کشاورزی استان تهران به دلیل بحران کم آبی کاهش یافته است لذا اهتمام به بهره برداری از پروژه فاضلاب تهران از اهمیت بالایی برخورداراست.

سید حسین هاشمی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با حضور رییس کل بانک مرکزی ایران با اشاره به بحران آب در استان اظهار داشت: بحران آب در استان تهران همچنان جدی است و باید نسبت به حل آن توجه جدی داشته باشیم.

وی کاهش 50 درصدی در اراضی قابل کشت استان تهران را هشداری دانست که باید با راه اندازی فاضلاب استان این معضل را حل و فصل کرد و تصریح داشت: در غیر این صورت پاسخگویی برای تبعات اجتماعی این روند سخت است.

هاشمی با اشاره به مشکلات پیش روی مسکن مهر در استان تهران تاکید کرد: قراردادهای مربوط به مسکن مهر با تعاونی های مختلف، همه مربوط به دولت گذشته است و از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، هیچ قراردادی در این حوزه منعقد نشده است و تمرکز دولت بر روی انجام تعهدات قبلی و تامین زیرساختهای این پروژه هاست.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: با این که به لحاظ حقوقی و قانونی دولت هیچ تعهدی درباره این پروژه ندارد ولی با توجه به مشکلات مردم و اراده جدی در حل و فصل آنها ، خارج از چارچوب بودجه دولت، علی الخصوص در مورد فضاهای آموزشی و مساجد اقدامات جدی در این حوزه انجام شده است.

هاشمی اظهار داشت: بحث 5 میلیون تومانی که قرار است به میزان تسهیلات مسکن مهر اضافه شود می تواند تا حدودی مشکلات مردم در این حوزه را رفع و دولت را نیز در تسریع این پروژه یاری کند.

استاندار تهران افزود: پروژه مسکن مهر در استان تهران یکی از پر هزینه ترین پروژه های نظام است که با هدایت دولت و با کمک سیستم بانکی در صدد هستیم موانع آن را کم و رضایت مردم را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: استان تهران دارای ظرفیت فراوانی است و سهم بسزایی در تولید و اقتصاد کشور ایفا می کند و مردم استان 50 درصد سپرده گذاری کشور را به نام خود ثبت کرده و 53 درصد از مالیات کل کشور نیز از استان تهران تامین می شود.

هاشمی عنوان داشت: در سپرده گذاری، مالیات و موارد این چنینی همواره استان تهران سرآمد است این درحالی است که در سیستم بانکی، جایگاه درخوری برای استان تهران به عنوان پیشانی نظام شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم که بانک مرکزی توجه و نگاه ویژه ای به موانع و مشکلات جدی استان تهران داشته باشد تا بتوانیم با تدابیر دولت یازدهم، توسعه اقتصادی و رونق را به شکل واقعی ایجاد کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    داره میگه که گفته باشه .فقط رفع بلا از خودش .بگه من گفتم دارم داغون می کنم شهر را
  • بی نام A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    مسکن مهر از نظر حقوقی وظیفه دولت نیست ۰۰۰۰۰۰ وظیفه شما پس چیه؟؟؟؟؟