استقبال گردشگران نوروزی از مضیف‌های خوزستان و قهوه خوری در آنها

با وجود بارش شدید باران در روزهای نخست نوروز 94 مضیف‌های اقوام عرب خوزستان با استقبال گردشگران مواجه شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان، مضیف کلمه‌ای عربی است به معنای مهمان‌سرا و محل میهمانی. مضیف‌های اقوام عرب حاشیه هور که با نی‌های نیزار ساخته می‌شوند، فضاهایی مستقل از خانه‌ها هستند که برای برگزاری میهمانی‌ها و جلسات مهم بین اقوام ساخته می‌شوند.

فناوری ساخت مضیف و آداب قهوه‌خوری در مضیف پیش از این به عنوان ارزش ناملموس در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده است.

دو مضیف مشهور در خوزستان، مضیف میسان در روستای دحیماویه و مضیف روستای بردیه در جاده اهواز به سوسنگرد هستند.

باسم حمادی مدیر مضیف میسان از استقبال خوب گردشگران از این مضیف خبر داد و گفت: بیشتر کار تبلیغات ه صورت سینه‌به‌سینه انجام می‌شود و گردشگرانی که برای یک بار به این مضیف آمده باشند، دعوت‌کننده دوستان و آشنایان برای حضور در مضیف هستند.

او با بیان این که پذیرایی در مضیف میسان کاملا رایگان است گفت: پذیرایی بر اساس آداب اصیل اقوام عرب ایران با چای و قهوه، نان و غذای محلی انجام می‌شود.

حمادی همچنین با اشاره به مصادف شدن روزهای نخست نوروز 94 با ایام فاطمیه از برگزاری مراسم مذهبی با رسوم اقوام عرب در دو شب از شب‌های نوروز در مضیف میسان خبر داد.

علی حیدری مدیر مضیف بردیه نیز از افزودن یک دستگاه آشپزخانه مجزا، دو چشمه حمام و افزایش سرویس‌های بهداشتی به 3 چشمه در این مضیف خبر داد.

به گفته حیدری افزودن یک مضیف دیگر در برنامه کوتاه مدت و ارتقا به 7 مضیف در دراز مدت با ابعاد و کاربری‌های گوناگون از برنامه‌های توسعه مضیف بردیه است.

گفتنی‌است پذیرایی با قهوه و چای در مضیف بردیه رایگان است و اقامت و وعده‌های غذایی با دریافت هزینه اندک انجام می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    2 0
    کلا ایرانی جماعت همیشه از چیزهای مفت و ارزان بسیار استقبال میکنه. الان مثلا اخبار اعلام کنه در فلان نقطه دسته جاروی مجانی توزیع میشه.. صبح میبینی صف 3 کیلومتری تشکیل شده برای گرفتن دسته جارو