نمایش عکس حسین شریعتمداری در «شهرزاد» حاشیه‌ساز شد/ سرمایه‌گذار: کسی حق اهانت به سردار قلم ندارد

مهر نوشت: سرمایه گذار سریال «شهرزاد» درباره نمایش عکسی از حسین شریعتمداری در این سریال بیان کرد که نمایش این عکس یک اتفاق سهوی بوده است و به طور قطع کسی حق اهانت به سردار قلم را ندارد.

سیدمحمد هادی رضوی سرمایه گذار سریال «شهرزاد»  با اشاره به تصویری که از حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در قسمت هفدهم این سریال در میان عکس هایی از چند عضو حزب توده دیده می شود، گفت: من خودم دیشب متوجه این ماجرا شدم و باید ابتدا گفت آنچه که برداشت شده است که عکس وی در کنار اعضای حزب توده قرار گرفته اشتباه است و ما از دیالوگ ها اصلا چنین برداشتی را نداریم چراکه از فرهاد پرسیده می شود «این تصاویر را می شناسی؟»

وی ادامه داد: من توضیحات این مساله را از عوامل گرفته ام و تنها قرار بود یک عکس قدیمی از یک نفر که بازداشت شده است در کنار عکس ها گذاشته شود. این مربوط به کمونیست ها نیست اما من تعبیر دیگری هم دارم اینکه ما قبل از انقلاب بزرگان زیادی را داشتیم که مبارزه می کردند و اتفاقا یکی از کم کاری های ما در سریال «شهرزاد» این است که سراغ آنها نرفته ایم و معتقدم در این صحنه باید عکس بسیاری از بزرگان انقلاب غیر از آقای شریعتمداری هم قرار می دادیم.

رضوی با اشاره به سابقه شریعتمداری عنوان کرد: افتخار همیشگی من این است که هم تحلیل های وی را می خوانم و هم روزنامه کیهان را مطالعه می کنم و از علاقمندان وی هستم. بنابراین قرار دادن این عکس سهوی بوده است و من قطعا باز هم موضوع را جویا شده و با عوامل آن در صورت عمدی بودن برخورد می کنم.

انگیزه ای نسبت به اینکه بخواهیم آقای شریعتمداری را در کنار حزب توده قرار دهیم نبوده است

سرمایه گذار سریال «شهرزاد» تصریح کرد: به طور قطع انگیزه ای نسبت به اینکه بخواهیم عکس آقای شریعتمداری را در کنار اعضای حزب توده قرار دهیم نبوده است. او جزو افتخارات نظام است. من شاگرد آقا عسگراولادی هستم و خطاب وی درباره شریعتمداری این است که او «استاد قلم» است و ما هم همین دید را داریم.

وی همچنین با اشاره به سخنانی که با حسن فتحی کارگردان این سریال داشت، اظهار کرد: فتحی نیز بیان کرد که از اتفاق بوجود آمده بسیار متاثر شده است و اگر چنین برداشتی شده باشد که او را در کنار اعضای حزب توده قرار داده اند از شریعتمداری عذرخواهی می‌شود. هرگونه بی احترامی که به شریعتمداری شده باشد من شخصا عذرخواهی می کنم و البته همچنان معتقد هستم این برداشت که او را در کنار اعضای حزب توده قرار داده ایم کاملا غلط است و باید عکس وی را در کنار سایر بزرگان قبل از انقلاب قرار می دادیم.

وی افزود: همانطور که گفتم این اتفاق یک اشتباه سهوی بوده است و اگر تلقی توهین باشد قطعا خودم عذرخواهی می کنم همانطور که آقای فتحی هم از عذرخواهی نسبت به آقای شریعتمداری سخن گفت. با این حال خود من معتقد هستم یکی از ایرادهایی که در سریال «شهرزاد» به من وارد است این است که برد انقلابیون مسلمان در این کار کم است و من آن را قطعا تقویت می کنم. همچنین در بحث مدافعان حرم و کارهای ارزشی برنامه هایی داریم و امپراطوری شبکه جم را خواهیم شکست. ما قطعا سال دیگر کارهای پرباری در قالب «شهرزاد ۲» و همچنین مجموعه ارزشی که پیش از این گفته شد ارایه می کنیم. این مجموعه ارزشی در بخش هایی به مدافعان حرم می پردازد و من بسیار خوشحال شدم که چند روز پیش آقای حاتمی کیا این بحث را کلید زد.

رضوی ادامه داد: من فکر می کنم در حوزه شبکه نمایش خانگی چنین کارهایی کمتر داشتیم که به قهرمانان ملی و اسلامی ما بپردازد و من با جدیت این کار را انجام خواهم داد. درباره آن عکس هم فکر می کنم یک کار سهوی بوده است. شریعتمداری افتخار ماست و قبل از انقلاب از سردمداران مبارزه با استکبار بوده است و بعد از انقلاب هم همین مشی را داشته است. او یک اسلامگرای واقعی و به نظر من او اسطوره و عصاره انقلاب است.

هیچ کس حق اهانت به سردار قلم جمهوری اسلامی ایران را ندارد 

سرمایه گذار سریال «شهرزاد» تصریح کرد: اگر سهوا هم شائبه عمدا داشته باشد همه عوامل موظف به عذرخواهی هستیم و اگر حتی لزومی داشته باشد که سکانسی ساخته شود و در آن سکانس از حسین شریعتمداری عذرخواهی شود این کار را انجام می دهیم.

وی همچنین درباره حضور شریعتمداری در زندان در تاریخی مغایر با تاریخ ارایه شده در سریال بیان کرد: اشتباهات تاریخی همیشه هست و از طرف دیگر نه من و نه آقای فتحی روی بحث تاریخی بودن سریال «شهرزاد» تکیه ای نداریم.

رضوی در پایان اظهار کرد: من معتقد هستم عذرخواهی و دلجویی از شریعتمداری اولین گام ما است. هیچ کس حق اهانت به سردار قلم جمهوری اسلامی ایران را ندارد و هرکسی اهانت کند قطعا با او برخورد می شود، این اعتقاد من و همه عوامل است. آقای شریعتداری به شدت مظلوم است و ما نباید کاری کنیم که این اتفاق دستاویزی برای هجمه ضد انقلاب به وی شود. من محکم جلوی این اتفاق خواهم ایستاد که به دلیل اشتباه یک فرد ناآگاه در پرینت گرفتن از عکس شریعتمداری برای وی حاشیه درست شود چراکه او در حوزه فرهنگ و انقلاب زحمت بسیاری کشیده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CH ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    من تا قسمت 17 رو خریده بودم ولی با جهت گیری ایشون ترجیح میدم دانلود کنم.
    • بی نام DE ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      49 65
      مثل اینکه از یک نفر دزدی کنی چون ازش خوشت نمیاد.
    • بی نام A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      12 66
      تو که مثلا خارج از کشوری مثل خیلی از خارج از کشوری ها در حال دانلودینگ این سریال هستید پس چرا خودت قاطی افرادی میکنی که هر هفته برای اشاعه فرهنگی و مبارزه با کپی کردن این سریال را میخرند
  • eli ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    91 2
    اميدوارم قسمت هاي سري بعد وارد سياست به طور كل نشود،شهرزاد چون سريال عاشقانه ست زيباست وگرنه هستند بسياري از سريالهايي كه سياسي اند و بيننده هم هزينه اي متحمل نميشود