حجت الاسلام معزی: آیین ما آیین عشق ورزی است/ هلال احمر در بحران ها و حوادث کارنامه ای موفق دارد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: حرکت کشتی جمعیت هلال احمر برای کمک به مردم یمن توانست صدای مظلومیت آنان را به جهانیانی که بر اساس سیاست های ضدبشری آمریکا خاموش شده بودند، رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر حجت الاسلام و المسلمین معزی در خطبه‌های پیش از نمازجمعه تهران با تبریک عید سعید مبعث افزود: بعثت پیامبر اکرم(ص)، حرکتی برای بعثت انسان ها به سوی قله کمال بود؛ بعثت برای آن است که بشریت در مسیر صراط مستقیم حرکت کند.آیین مقدس اسلام بر اساس فطرت بشری به همه نیازهای انسان -مادی و معنوی - پاسخ داده است؛ یکی از نیازهای اساسی برای بشر «دگر دوستی» است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه انسان بصورت فطری نه تنها به خود علاقمند است بلکه دیگران را نیز دوست می دارد وبه آنان مهر می ورزد افزود: هنگامی که رابطه انسان ها با یکدیگر جامعه ساز شود، پایه و بنیان این اجتماع باید عشق و علاقه انسان ها به یکدیگر باشد .دین جز عشق و حب به خدا، رسول خدا، ائمه هدی و انسان های دیگر نیست. آیین ما آیین عشق ورزی است. اسلام آیین مهر و محبت براساس ایمان به خدا است.

هلال احمر پرچمدار امدادرسانی در حوادث

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به 19 اردیبهشت سالروز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، تاکید کرد: هم اکنون در 180 کشور دنیا ، سازمان ها یا موسسات داوطلبان فعالیت دارند که در کشورهای غیرمسلمان با نام «جمعیت صلیب سرخ» و در کشورهای مسلمان با نام «هلال احمر» فعال هستند که یکی از اهداف چهارگانه این سازمان ها ، تسکین آلام بشری است؛ اگر در حوادث ، نخستین پرچم برافراشته شده برای هلال احمر است به خاطر آرامش بخشیدن به دردهای انسان ها است.

معزی با تاکید بر اینکه انسانی که سانحه برای او پیش آمده، رنجور و غم زده است و باید به او کمک شود و در این شرایط مانند شرایط ماندن در زیر آوار، نخستین کسی که بالای سر او می رسد و می خواهد رنج او را آرامش ببخشد از جمعیت هلال احمر است افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اهداف هلال احمر منطبق بر تعالیم مقدس اسلام است؛ همچنانکه پیامبر اسلام(ص) برای تسکین رنج بشری آمده اند، نخستین هدف هلال احمر نیز تسکین آلام بشری است.

وی ادامه داد: احترام و تکریم انسان ها از دیگر اهداف هلال احمر است؛ انسان رنج دیده که خانه و کاشانه اش ویران شده یا در آتش سوزی گرفتار آمده یا لای چرخ دنده های ماشین در هم کوبیده شده ، نیاز به محبت برپایه احترام دارد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین معزی انسان در نزد خداوند، مکرم است، حرمت انسان در منطق دین از حرمت کعبه بالاتر است. از سوی دیگر باید زندگی را به انسان رنجور و دچار گرفتاری ، بازگردانیم؛ همه باید به انسانی که همه چیز را از دست داده، کمک کنیم و وظیفه انسان است که به یکدیگر محبت کنند؛ وظیفه ما است که برای دیگر انسان ها سودمند باشیم.

کارنامه موفق جمعیت هلال احمر در بحران ها و حوادث خانمان سوز

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: این جمعیت در طول این 92 سالی که از عمرش در این کشور می گذرد، فعالیت های گوناگونی انجام داده است که از جمله آنها می توان به امدادرسانی های این جمعیت در زلزله سهمگین بم یا زلزله ورزقان آذربایجان شرقی در سال های اخیر اشاره کرد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین معزی هلال احمر فقط در داخل کشور خدمت نمی دهد بلکه امدادهای این جمعیت شامل مردم دیگر کشورها نیز می شود که از جمله آن می توان به امدادرسانی هلال احمر در قحطی سومالی - که مردم از بی غذایی جان می سپردند- اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین داوطلبان جمعیت هلال احمر به کمک مردم سیل زده پاکستان شتافتند؛ سال گذشته نیز در همین ایام تلاش می کرد بتواند به مردم مظلوم یمن -که صدای مظلومیت شان به گوش کسی نمی رسد- کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه کمک هلال احمر به مردم مظلوم یمن فقط کمک مالی و غذایی نبود بلکه تلاش کرد تا صدای آنان را به گوش جهانیان برساند افزود:حرکت کشتی جمعیت هلال احمر برای کمک به مردم یمن توانست صدای مظلومیت آنان را به جهانیانی که بر اساس سیاست های ضدبشری آمریکا خاموش شده بودند، رساند.

امدادرسانی به 76 هزار نفر ظرف 20 روز

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت شبانه روزی نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر در ایام نوروز افزود: این جمعیت در ایام نوروز امسال و در مدت 20 روز با ایجاد یکهزار و 723 پایگاه امدادی در جاده ها توانست به 76 هزار نفر امدادرسانی کرده و جان سه هزار و 547 نفر را نجات دهد.

معزی با اشاره به وقوع سیل های متعدد در استان های مختلف کشور طی سال جاری گفت: این سیل ها موجب شده بود که اقشار کشاورز و عشایر از رنج و زحمت زیادی برخوردار شوند و هلال احمر در این زمینه به بیش از 33 هزار نفر امدادرسانی کرد و بیش از پنج هزار نفر از این سیل ها نجات و 10 هزار نفر اسکان اضطراری یافتند.

وی افزود: اگر می‌خواهید خیر و نیکویی و احسان و انفاق- طبق دستورات قرآنی که به احسان سفارش کرده است به دست نیازمندان، مردم دچار حوادث، سوانح و حتی خانواده هایی که سرپرست خود را از دست داده اند، برسد؛ می توان به جمعیت هلال احمر کمک کرد.این احسان و نیکویی فقط به مسائل مالی محدود نمی شود بلکه خیرات علم ، اندیشه ، تلاش و کوشش نیز در این زمینه مدنظر است.

وی یادآور شد: هلال احمر ، دولتی نیست بلکه جمعیت مردم نهاد و عام المنفعه و خیریه است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت یک میلیون نفر در سازمان جوانان این جمعیت و 700 هزار داوطلب در مجموعه هلال احمر اضافه کرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و همچنین موسسه آموزش علمی و کاربردی هلال فعالیت های ارزنده ای در حوزه امدادرسانی و گسترش آموزسش همگانی انجام می دهند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر 500 شهید امدادگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =