ایسنا نوشت: قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: با توجه به اینکه قرص‌های لاغری غیرمجاز حاوی موادی همچون ماده مخدر «شیشه» هستند، مصرف آنها میزان ابتلای به اعتیاد را تا ۲ برابر افزایش می‌دهد.

علیرضا جزینی در حاشیه کنسرت «حسین صفامنش» خواننده کُرد که به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد در سنندج برگزار شد، گفت: در دنیا 264 میلیون نفر یکبار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه 10 میلیون نفر قاچاقچی در حال حاضر در جهان وجود دارد، گفت: سازمان ملل متحد 540 نوع مواد روانگردان را شناسایی کرده‌ است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصرف مواد مخدر در جهان سالانه 10 هزار میلیارد تومان خسارت در پی دارد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون 750 هزار نفر تحت درمان هستند، بر انجام اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و خواستار افزایش سواد عاطفی، سواد رسانه‌ای، سواد پرورشی در جامعه در راستای پیشگیری از اعتیاد شد.

جزینی بر افزایش سواد عاطفی تاکید کرد و گفت: ایجاد ارتباط بین پدر و مادر و فرزندان از جمله مهمترین مسائلی است که خانواده‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

او خواستار از بین بردن باورهای غلط در خصوص استفاده از قرص‌های لاغری حاوی آمفتامین شد و آنها را حاوی مواد شیشه دانست که سبب بروز اعتیاد در افراد می‌شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور استفاده از قرص‌های لاغری غیرمجاز را سبب 2 برابر شدن ابتلا به اعتیاد عنوان کرد و تاکید کرد: خانواده‌ها باید نکات لازم را به فرزندان خود بیاموزند تا مانع از گرایش به مصرف این قرص‌ها شوند.

او با اشاره به تبعات مصرف شیشه، بیان کرد: مصرف شیشه سبب پرخاشگری فرد و منزوی شدن او می‌شود و با توجه به اینکه مصرف آن بو ندارد، کنترل آن باید با حساسیت بیشتر دنبال شود.

جزینی در پایان بر حفاظت بیشتر از فرزندان توسط والدین و سایر اعضای خانواده تاکید کرد و یادآور شد: با ایجاد نشاط اجتماعی می‌توان تا حد زیادی ابتلا به اعتیاد را کاهش داد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =