استودیوی فیلم‌سازی لاینزگیت و کارگردان «خدایان مصر» مجبور به عذرخواهی شدند

انتخاب بازیگران سفیدپوست برای فیلمی اساطیری درباره مصر باستان انتقادات زیادی را متوجه کارگردان فیلم «خدایان مصر» و شرکت فیلم‌سازی لاینزگیت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الکس پرویاس کارگردان «خدایان مصر» و استودیوی فیلم‌سازی لاینزگیت برای تنوع نژادی کم بازیگران در فیلمی درباره اسطوره‌های مصر باستان عذرخواهی کردند.

پرویاس در متن عذرخواهی خود آورده است : «فرایند انتخاب بازیگران یک فیلم متغیرهای پیچیده‌ای دارد، اما این امری واضح است که انتخاب بازیگران فیلم باید از تنوع بیشتری برخوردار می‌بود. من صمیمانه از آن‌هایی که از انتخاب‌های ما رنجیده‌اند، عذرخواهی می‌کنم.»

استودیوی فیلم‌سازی لاینزگیت هم دراین باره گفت : «ما به مسئولیت خود برای انتخاب صحیح بازیگران برای نمایش تنوع نژادی و فرهنگ برهه‌ای از تاریخ که قصد نمایش آن را داریم، واقف هستیم. در این مورد به خصوص ما در انتخاب صحیح بازیگران دچار اشتباه شدیم و از این بابت صمیمانه پوزش می‌طلبیم. شرکت لاینزگیت عمیقا متعهد است که در فیلم‌های خود تنوع نژادی را برای تماشاگران به نمایش بگذاریم. ما به تلاش خود برای رسیدن به هدف ادامه خواهیم داد.»

عذرخواهی استودیوی فیلم‌سازی لاینزگیت و کارگردان «خدایان مصر» در نقطه مقابل برخورد ریدلی اسکات با انتقاداتی مشابه درباره بازیگران فیلم «خروج، پادشاهان و خدایان» قرار می‌گیرد. اسکات از انتخاب دو بازیگر سفیدپوست (کریستین بیل و جوئل ادگرتون) برای نقش‌های اصلی فیلم دفاع کرده بود و انتقادات وارد شده به فیلم را نپذیرفته بود. نمایش فیلم «خروج، پادشاهان و خدایان» به دلیل اشتباهات تاریخی فراوان در مصر ممنوع شده بود.

«خدایان مصر» از 26 فوریه 2016 به سینما خواهد آمد.

منبع : ورایتی / 27 نوامبر

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =