ایرنا نوشت:

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک نقش فرانسه را در صحنه بین الملل تعیین کننده ندانست و گفت:اظهارات فرانسوی ها درباره بازرسی از مراکز نظامی، برای آن کشور حیثیت بین المللی نمی آورد و مورد توجه نیست.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر شنبه در حاشیه دیدار رییس العلمای بوسنی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که فرانسه گفته است که اگر اجازه بازدید نظامی از سوی ایران قبول نشود توافق را امضا نخواهیم کرد، این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: فرانسه نیز نقش تعیین کننده ای در صحنه بین المللی ندارد مگر اینکه گاهی حرف های تندی از سوی افرادی که احساس مسوولیت ندارند زده شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آن ها از یک سو به خاطر خوشایند برخی طرف ها در منطقه، معامله اقتصادی با آن ها و بدون نگاه واقع بینانه به حقایق، چنین صحبت هایی را اعلام می دارند.

ولایتی تصریح کرد: ای کاش فرانسه مثل گذشته می توانست موضع مستقل تری بگیرد نه آن که دنباله روی غرب را داشته باشد.

 

 

**مردم یمن، پیروز نهایی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در بخش دیگری از سخنان خود درباره وقایع یمن، مردم این کشور را مقاوم دانست و ضمن محکوم کردن بمباران سعودی ها، گفت: مردم یمن با این جنایت ها تسلیم نمی شوند و به طور قطع پیروز نهایی خواهند بود.

ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرموده اند در دنیای اسلام حامی مظلومان است و از تلاش آن ها در برابر ظالمان حمایت می کند.

وی اضافه کرد: یمنی ها سابقه فرهنگی طولانی دارند، بنابراین استحقاق بازیابی موقعیت فرهنگی و تمدنی خود را دارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک به مقاومت و سعی مردم یمن در مقابله با حملات سعودی ها اشاره کرد و گفت: به تلاشی که در یمن برای به دست آوردن استقلال می شود، امیدوار هستیم و مردم یمن پیروز نهایی هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    1 0
    واقعا یمن چه پیروزی داره۰۰۰ دیگه چیزی نمونده که بمباران کنند