فروش اپل در چین از آمریکا جلو زد/نحوه رفتار چینی ها برای خرید گوشی تلفن همراه

گزارش های منتشر شده حاکی است برای نخستین بار میزان فروش گوشی ها هوشمند اپل در چین از میزان فروش این شرکت در آمریکا پیشی گرفته است.

تحلیل گران بر این باورند که این آمار و ارقم نشان دهنده اهمیت مشتریان چینی برای شرکت اپل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین لوکا مائستری رئیس مالی شرکت اپل پس از انتشار گزارش میزان درآمد این شرکت اعلام کرد پیشرفتی که در چین داشته ایم بسیار قابل توجه بوده است و ما همچنان تلاش می کنیم به سرمایه گذاری های کلان خود در چین ادامه دهیم. او همچنین گفت میزان افزایش فروش ما در چین بسیار بالاتر از دیگر کشورهای جهان بوده است. در کوتاه مدت انتظار نداریم چین به بازاری بزرگتر از آمریکا برای ما تبدیل شود اما در درازمدت مطمئنا چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

بر اساس تخمین های تحلیل گران، اپل برند محبوب در میان مصرف کنندگان ثروتمند چین محسوب می شود و یا حتی آنهایی که زیر 200 هزار یوآن - 32 هزار و 234 دلار - در سال درآمد دارند.

آنها همچنین می گویند قیمت اپل عنصری مهم و تعیین کننده برای بسیاری از چینی ها در مقایسه با دیگر کشورهای جهان محسوب نمی شود. همچنین بسیاری از مصرف کنندگان چینی قصد دارند بودجه بیشتری را برای گوشی بعدی خود هزینه کنند. بر اساس ارزیابی های تحلیل گران، مصرف کنندگان اپل در چین سریعا و هر 19 ماه تلاش می کنند گوشی خود را تعویض کنند.

نمودار زیر نشان دهنده دفعات تعویض و به روز کردن گوشی های تلفن همراه در میان خانوارهای چینی در مقایسه با دیگر کشورهاست.

با معرفی مدل های آیفون شش و شش پلاس به بازار، سامسونگ رقابت را در بازار چین به اپل واگذار کرد. در جدول زیر نیز می توانید سهم گوشی های برندهای مختلف را در بازار چین مشاهده کنید.

همچنین به نظر می رسد مصرف کنندگان اپل در چین بیش از هر کشور دیگری به این برند وفادار هستند و این بدان معناست که زمانی که اپل بتواند مصرف کنندگان دیگر برندها را به سوی خود جلب کند آنها تقریبا برای همیشه کاربر اپل باقی خواهند ماند. در جدول زیر می توانید میزان وفاداری افراد را به برندهای مختلف گوشی های هوشمند مشاهده کنید.

و در نهایت این که انتظار می رود بیشتر مصرف کنندگان برای گوشی بعدی خود قطع نظر از میزان درآمدشان بودجه بیشتری اختصاص دهند. جدول زیر نشان دهنده بودجه قابل پیش بینی در چین برای یک گوشی جدید است.

 

منبع: بلومبرگ

3939

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    7 3
    چينم سعي ميكنه تو كشوري مثل ما تلافي كنه ..گوشي هاي جذااااااااااااااابش خوووووووب خريدار داره قشنگم هوواوي با اپل برابري ميكنه ....اصا سرتره ......قبول ندارين برين از خود چينيا بپرسين