رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از مواضع انسان دوستانه و بیطرفانه جمعیت هلال احمر ایران در شرایط بحرانی و پیچیده کنونی و هماهنگی و اقدام در چارچوب اصول و مقررات صلیب سرخ و هلال احمر برای کمک رسانی موثرتر به مردم آسیب دیده یمن تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی هلال احمر؛ سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در سفر اخیر خود به ژنو با پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار و گفت‌وگو کرد . در این دیدار طرفین آخرین وضعیت بحران‌های منطقه از جمله بحران یمن و پیامدهای بشردوستانه آن و نیز همکاری‌های فیمابین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر در این دیدار بر تعهد و آمادگی جمعیت برای کمک‌رسانی بشردوستانه و بی‌طرفانه به همه انسان‌های نیازمند و آسیب دیده در همه حوادث و بحران‌ها بویژه بحران جاری در یمن تاکید کرد.

ضیایی در این دیدار گفت: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ارسال و توزیع کمک‌های جمعیت به مردم یمن در چارچوب مقررات و ضوابط صلیب سرخ و هلال احمر همکاری بیشتری داشته باشد.

پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز ضمن قدردانی از ارسال کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران به یمن اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص و پیچیده کنونی در سطح منطقه و در کشور یمن و وجود موانع گوناگون در راه ارسال و توزیع به موقع کمک‌های ارسالی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از همه ظرفیت‌های موجود از جمله رایزنی و گفت‌وگو با دولت‌های منطقه جهت تسهیل ارسال و توزیع کمک‌های انسان دوستانه استفاده می‌کند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از مواضع انسان دوستانه و بی‌طرفانه جمعیت هلال احمر در شرایط بحرانی و پیچیده کنونی و هماهنگی و اقدام در چارچوب اصول و مقررات صلیب سرخ و هلال احمر برای کمک رسانی موثرتر به مردم آسیب دیده یمن تقدیر و تشکر کرد.

وی بر تعهد و آمادگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای تسهیل ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه ایران به یمن تاکید کرد.

آخرین وضعیت کمک‌های بشردوستانه ایران در جیبوتی

سرپرست هیئت اعزامی به جیبوتی گفت: با توجه به اینکه محموله‌های ارسالی ایران هم اکنون در انبارهای برنامه جهانی غذا (WFP) موجود است، توافق شد در اولین فرصت محموله به کشور یمن ارسال و توسط هلال احمر یمن (شهر حدیده) بین افراد آسیب دیده توزیع شود.

صارم رضایی، با اشاره به بازدید از انبارهای برنامه جهانی غذا واقع در بندر مرکزی جیبوتی که محموله بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشورمان برای مردم یمن در آنجا نگهداری می‌شود، خاطر نشان کرد: تیم اعزامی جمعیت به همراه خانم مک دا، رئیس بخش پشتیبانی برنامه جهانی غذا جیبوتی و ساشا حافظ، هماهنگ کننده کشتی ارسالی به یمن از این محموله که شامل برنج ، آرد، شکر، چراغ والور، ست ظروف و تن ماهی و... بازدید کرد. خوشبختانه این محموله‌ها در شرایط مناسبی نگهداری می‌شود.

رضایی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در خصوص کمک‌های ارسالی جمهوری اسلامی ایران و نحوه توزیع آن در یمن افزود: با توجه به اینکه محموله‌های ارسالی ایران هم اکنون در انبارهای برنامه جهانی غذا (WFP) موجود است، توافق شد در اولین فرصت محموله به کشور یمن ارسال و توسط هلال احمر یمن (شهر حدیده) بین افراد آسیب دیده توزیع شود.

سرپرست تیم اعزامی به جیبوتی افزود : طبق هماهنگی و تاکید «ای مد خانفیر»، معاون نمایندگی برنامه جهانی غذا (WFP) در جیبوتی مقرر شد محموله ارسالی به بندر الحدیده در یمن از طریق نیروهای برنامه جهانی غذا وصول و گزارش‌های تحویل به جمعیت هلال احمر ایران ارائه شود.

سرپرست تیم اعزامی جمعیت هلال احمر به جیبوتی افزود: بارگیری محموله از بندر جیبوتی توسط برنامه جهانی غذا حدود چهار روز و ارسال آن حدود ۲روز تا بندر الحدیده به طول خواهد انجامید.

وی خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی با برنامه جهانی غذا و کمیساریای عالی پناهندگان اعضای تیم اعزامی جمعیت بازدیدی در روز سه شنبه از اردوگاه obock در ۲۸۵ کیلومتری شمال جیبوتی دارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =