گروه زنان مسیحی در انگلیس: از این پس خدا را با ضمیر مونث خطاب می کنیم

شفقنا نوشت:

یک گروه مسیحی از زنان انگلیسی خواستار صداکردن خداوند با ضمیر مونث شده است. به گزارش راشاتودی، این گروه از زنان مسیحی در کلیسای انگلیس می گویند خطاب کردن خداوند با ضمیر مردانه دیگر بس است و باید خدا را زنانه صدا کرد. این گروه اعلام کرده از این پس خداوند را با ضمیر مردانه HE خطاب نمی کنند بلکه با ضمیر زنانه SHE صدا خواهند کرد.

این گروه اعلام کرده قرون متمادی است که صفات و زبان مردانه حول نام خداوند متمرکز شده و دیگر باید خدا را زنانه صدا کرد. درخواست این گروه زنانه مسیحی در انگلیس که با نام گروه واچ ( زنان و کلیسا) شناخته می شود درحالی بیان می شود که کلیسای این کشور اوایل امسال اسقف شدن زنان را نیز تائید کرد.

روو جودی استوول از مسئولان گروه واچ می گوید ما قصد دارد صفات اختصاصی مردانه برای خداوند را دور بریزیم. او گفته آموزه های مسیحیت ارتدوکس می گوید خداوند جنسیت ندارد و در زنانگی و مردانگی در رفت و آمد است و فراتر از جنسیت است؛ پس وقتی خداوند را با ضمیر مردانه خطاب قرار می دهیم تمام ویژگی های مردانه به ذهن متبادر می شود و این خواست ما نیست. او با اشاره به اسقف شدن زنان و تاثیر این اتفاق بر خواسته های این گروه اظهار امیدوار کرده اولین اقدام اسقف های زن در انگلیس برداشتن صفت ها و ضمایر مردانه از روی اسم خداوندباشد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    47 7
    خوش به حال زبان پارسی پس که این چیزا رو نداره. خخخ زبان عربی هم مثل زبان انگلیسی برای اشاره به خدا از ضمیر ها و صفت های مذکر استفاده میشه ولی زبان پارسی این طور نیست
    • علی آقا A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
      4 15
      این به نظرم نقص زبان هست ولی. البته زبان مادری من ترکی هم اینطوری هست و ضمایر مونث و مذکر یکی هست. ولی به نظرم اینکه ضمایر مونث و مذکر مشخص باشه خوبه.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
      1 1
      در اکثر زبانها ضمایر مذکرو مونث وجود داشتن ولی چون تفکیک بی فایده ای هست به مرور زمان در بعضی زبانها ضمایر جداگانه حذف شدن و دیگه وجو ندارن. این از مراحلی هست که هر زبانی طی میکنه.
  • زهره IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    9 3
    این سالها سوال من بود که چرا تو قرآن ضمیر خدا مذکره ؟؟واقعا احسنت به زبان پارسی وقتی خدا نه مذکره نه مونث چرا ضمیرش مذکره ؟
  • بی نام RO ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    4 1
    طوری خبر رسانی کردید که انگار 90 درصد مردم انگلیس مذهبی هستند طبق تحقیقات اخیر 60 درصد مردم انگلستان بی دین هستند
    • بی نام RO ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      0 3
      بی خیال بابا،کشور انگلیس مثل آمریکا مذهبی است و جمعیت کلیسا رویش بالاست.
  • بی نام RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    1 1
    راشا تودی همین چند روز پیش اعلام کرد که الان انگلیس الان یک کشور دارای اکثریت غیر مذهبی هست چرا اون رو گزارش نکردید
  • فاطمه A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    1 1
    استفاده از واژه مذکر برای خدا به معنی مردانه بودن نیست. واژه های مونث اختصاصی زنان است و معنی زن بودن را می دهد. ولی واژه های مذکر, عمومی و همگانی است.