سری دوم برنامه «خندوانه» در حالی شروع شد که از همان ابتدا انتقاد‌‌هایی به این برنامه وارد شد، انتقاد‌هایی که این برنامه مردمی را به حاشیه برد.

امین نشان: انتقادات از برنامه «خندوانه» از جایی شروع شد که این برنامه از مهمان‌هایی دعوت کرد که سابقه حضور در دولت قبل را داشتند و اکنون از گزینه‌های ورود به مجلس دهم هستند.

مهمانانی که اغلب‌شان سیاست مردان جناح اصولگرا بودند؛ از سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم گرفته تا علیرضا دبیر از چهره‌های نواصولگرا.

حضور این مهمانان ابهاماتی را به‌وجود آورد، برخی معتقد بودند که سازندگان «خندوانه» از محبوبیت این برنامه برای تبلیغ چهره‌ها استفاده می‌کنند و در مقابل عده‌ای هم می گفتند «خنوانه» در سری قبل هم میزبان چنین چهره‌هایی بوده، اما چون در حال حاضر از لحاظ زمانی به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک شده‌ایم، حضور چنین چهره‌هایی شائبه برانگیز شده‌است.

حضور محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، اما رنگ و بوی دیگری به ماجرای انتقادها از برنامه خندوانه داد.

برخی از سایت‌ها از قراردادی نیم ملیارد ریالی میان شرکت بهره برداری مترو و برنامه «خندوانه» خبر دادند و با انتشار عکس‌هایی از قرارداد منعقد شده بین دست‌اندرکاران برنامه «خندوانه» و مسئولان شهرداری و مترو تهران نوشتند که قراردادی شش ماهه بین این دو، بسته شده است. قراردادی که از اسفند سال گذشته آغاز شده و موضوعش «مشارکت در ۵۰ قسمت برنامه خندوانه در راستای فرهنگی‌سازی در حوزه مترو و تیتراژ پایانی در چارچوب طرح کلی است.» 

قرارداد

اما این خبر نه تنها تکذیب نشد که تایید هم شد. درست زمانی که مخاطبان این برنامه منتظر تکذیب این خبر بودند معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران طی صحبتی این قرارداد را قانونی خواند و حتی اظهار کرد اینکه روزی شهردار تهران در مقابل رامبد جوان بنشیند خارج از تصور نیست.

محمد صائبی با اشاره به برخی از انتقادات از حضور مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو در برنامه «خندوانه» درباره این اتفاق گفته:‌ «قراردادی که از سوی سایت ها منتشر شده است، قرارداد غیر قانونی نیست. این کار قانونی، رسمی و در راستای فعالیت‌های فرهنگی مترو است. ما برای کاهش هزینه های مترو نیاز به برنامه های فرهنگی داریم و بهترین و پرنفوذترین راه برای انتقال پیام های فرهنگی صدا و سیما است و برنامه «خندوانه» به دلیل مخاطب زیادی که دارد برای این انتقال این پیام ها انتخاب شده است.»

او همچنین تاکید کرده که این قرارداد برای فرهنگ‌سازی و انتقال پیام‌های فرهنگی با برنامه «خندوانه»‌ مطرح شده ولی:«دعوت از میهمانان و میزان برنامه به ما ربطی ندارد و بر عهده برنامه‌سازان است. اینکه چرا حضور مدیرعامل مترو طولانی‌تر از سایر میهمان ها بود، ربطی به قرارداد ما ندارد. این دیگر انتخاب برنامه‌ساز است که با یک مصاحبه‌شونده چقدر مصاحبه می‌کند و با میهمان دیگر به چه میزان، اما طبق قرارداد در ادامه برنامه افراد دیگری نیز از شهرداری به برنامه «خندوانه» خواهند آمد و امیدواریم در صورت پذیرش شهردار تهران به‌عنوان فینال، قالیباف در این برنامه حضور یابد و گزارشی در خصوص حوزه مترو به مردم ارائه کند.»

تغییر سیاست‌های صدا و سیما در سال‌های گذشته باعث شده تا بیشتر برنامه‌های این رسانه به صورت مشارکتی و با سرمایه‌گذاری بخش های خصوصی و دولتی خارج از سازمان ساخته شوند.

این رویکرد خود به خود حجم زیادی از آنتن شبکه‌ها را در اختیار نهاد‌ها و اشخاصی قرار داده که توان مالی خرید آنتن را دارند.

۵۷243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    91 15
    این نشون میده هر کسی نمیتونه عادل فردوسی پور بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    71 5
    اگر مترو پول دارد و نيم ميليارد قرارداد ميبندد چرا پول ما پيمانكاران بدبخت را پرداخت نميكند؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    35 5
    اين اقايان شركت مترو را نابود كردند متاسفانه فقط به فكر كارهاي سياسي هستند و باند بازي ميكنند.
  • بی نام DE ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    41 20
    رامبد جوان خیلی مودب و خوبه. لطفا برای برنامه خوبش حاشیه نسازید. وقتی می بینم بودجه برنامه اش رو با تبلیغ تویی برنامه هاش بدست میاره واقعا دلم براش می سوزه که خودشو به هر دری می زنه تا این برنامه رو بسازه. فرهنگ سازی اش هم برای مترو قبل از این قرارداد می کرد. چون به قول خودش احساس مسئولیت می کنه. مردم هم خودشون درباره مهمون ها خیلی چیزها رو می فهمند. مثلا سلیمی خیلی مهربون تر از دبیر مغرور بود...
    • محمد IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
      22 4
      به نظر من هم اشکالی نداره .. چه فرقی می کنه که یه برنامه اسپانسرش کی یا چی باشه. بعد هم چه اشکالی داره که از طریق برنامه خندوانه درباره مترو فرهنگ سازی بشه. هر چی باشه مترو یکی از خشن ترین مکان های تهرانه
  • محمد A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    13 4
    فرهنگ سازی حضور در مترو جزو وظایف صداسیما است ... این که شما بیایید پانصد ملیون به یه برنامه که بیشتر قصدش سرگرمی است و نه اموزش بدید خیلی کار اشتباهی است ... امیدوارم اقای قالیباف جلوی هدر رفتن بیت المال رو بگیرد .
  • فاطمه A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    21 14
    کاملا موافقم. به نظرم آقای جوان با این کارش به خودش آسیب می زنه.
  • حامد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    19 7
    صداوسیما منزوی تر می شود
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    14 9
    ما زورمون نمیرسه. فقط میتونیم نبینیم که همین کارو میکنیم. با وجود علاقه نسبی نسبت به سری اول این برنامه، سری دوم رو به خاطر همین اهداف منفعت طلبانه نگاه نمی کنم. خلاص
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    10 8
    اشكالى نداره
  • کاظم IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    16 7
    همیشه با احساسات مردم بازی شده و میشه.
  • مرتضی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    23 6
    آخرش نفهمیدیم یه رسانه باید از چه طریقی هزینه های خودشو تامین بکنه. از پول نفت تامین کنه که اشتباهه و واقعا هم اشتباهه.به نظر شما اسپانسر جذب کردن هم اشتباهه. تبلیغات و آگهی هم اشتباهه. پس احتمالا باید منتظر باشند وسط برنامه یه پولی از اسمان براشون بیوفته.بهتره دنبال مو نگردیم تو بشقاب غذا و منطقی باشیم تا احساسی.
  • هادی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    15 5
    چرا واقعا برنامه اجتماعی رو به سمت سیاسی بازی می کشونید آريالای جوان؟ ما از سیاست خسته هستیم شب هم که میام خونه 2 دقیقه کنار خانواده باید مسولین سیاسی ببینیم باز... از چهرهای محبوب مانند بازیگران وزرشکارن دعوت کنید که در امر کمدی هم دستی بر آتش دارند نه چهرهای سیاسی که ما چیزی جز عبوس بودن ندیدیم ازشون در صحنه...
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    21 6
    یعنی الان یه برنامه ی خوب هم که صداسیما داره رو سیاسی جا بزنید
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    6 9
    این اشک دیده من و خون دل شماست که خرج تبلیغات زودرس شهرداری تهران میشود. ببینید این شهرداری چقدر بی حساب و کتاب است ....
  • علی مظلوم IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    12 6
    تو کل این برنامه تعداد مهمان هایی که خود رامبد جوان خواسته و دعوت کرده به 10 تا هم نمیرسه بقیه تماما از طرف صداوسیما و کاملا برنامه ریزی شدست یکی از ضعف های بزرگتر این برنامه هم اینه که زنده نیست... تاسف برانگیزه...
  • بی نام US ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    9 4
    چه مسخره ، طرف اصلا نمیدونه که صدا سیما با پول بیت المال اداره میشه ، این خیلی طبیعیه که یه برنامه خرج خودش رو در بیاره و به سوددهی برسه ، اصلش هم همینه و درسته ، همه رسانه های دنیا همینطور هستند ، لازمه ساخت برنامه های خوب اینه که پولش وجود داشته باشه اگ پولی نباشه گربه هم در راه رضای خدا موش نمیگیره چه بسه به تهیه کنندگان و گارگردانان ما. تو رو خدا این حرفهارو نزنید یکم عقلانی فکر کنید اینقدر سیاسی فکر کردید که همه چیز رو با نگاه سیاسی بررسی میکنید. معمولا مدیرهای مطرح دنیا که شرکتهاشون رو با پولی که از خلاقیتشون در میارند رو بررسی کنید متوجه عرض بنده میشید. نزنید این حرفهای جهان سومی رو.
  • حدیث A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    10 2
    رامبد جان ممنون بابت برنامه ی قشنگت خیلی دوسش دارم یه عمر تو حاشیه بودم که این برنامه ه چجوری به سیاست وصل میشن دیگه بیخیال شدم دلم میخواد راحت بخندم...چاکریم
  • علی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    1 11
    من در این برنامه مطلبی که ارزش این پول را برای فرهنگ سازی داشته باشه ندیدم و متاسفم از اینکه پول بیت المال به جای فرهنگ سازی خرج کارهای سیاسی شده