ایرنا نوشت:

معاون قضایی دیوان عدالت اداری با بیان اینکه رای وحدت رویه این دیوان برای رسیدگی یک هفته ای به شکایات مرخصی زایمان برای کارمندان صادر شده است، گفت: هنوز برای کارگران رایی در این خصوص صادر نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی قربانی ر افزود: البته به شکایت مرخصی زایمان کارگران نیز رسیدگی و رای به نفع آنها صادر می شود، اما رسیدگی به شکایات آنها بیشتر طول می کشد.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: با توجه به رأی صادر شده از سو ی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ایجاد رویه، از این به بعد در رسیدگی به پرونده های مرخصی زایمان بدون ابلاغ به دستگاه مربوطه و تشریفات رأی صادر می شود.

وی در پاسخ به این سوال  که زنان کارمندی که نسبت به این مورد شکایت دارند، به کجا باید مراجعه کنند، گفت: آنها می توانند در دبیرخانه دیوان عدالت اداری شکایت خود را ثبت کنند که با توجه به رای صادر شده از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، در ظرف یک هفته به شکایت آنها رسیدگی و رای به نفع آنها صادر می شود.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری از زنان کارمندی که از مرخصی زایمان 9 ماهه استفاده می کنند، خواست تا ابتدا به دستگاه خودشان مراجعه کنند و در صورت استنکاف دستگاه مربوطه، مورد را به دیوان عدالت اداری ارجاع دهند.

 طرح اعطای مرخصی 9 ماهه زایمان یکی از مصوبه های دولت دهم بود.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    4 2
    ۳۰ دقیقه کار مفید روزانه و همه جور مزایاداشته باشی کارگر باشی و هیچ مزایا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    البته درستش اینه که برای کارمندای دولت صادق هست و بقیه جرعت دارن 9 ماه برن مرخصی . ای بابا چی بگم