بر اساس آمار، بایرن مونیخ 73.8 درصد مالکیتِ توپ را در اختیار داشته و در مقابل مالکیت توپ آتلتیکو، تنها 26.2 درصد بوده است.

محمد حسین عباسی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ بر خلاف آن‌چه عموما تصور می‌شود، پپ گواردیولا ابداع‌کننده فوتبال مالکانه نیست و این سبک از بازی مبتنی بر پاسکاری‌های کوتاه، پیش از او نیز وجود داشته و مربی اسپانیایی، تنها تحولاتی برای هماهنگ‌کردن آن با فوتبال مدرن انجام داده است. سبکِ خاصِ بازی تیم‌های گواردیولا، عموما تا زمانی چشم‌نواز به نظر می‌رسد که در حین اجرای تیکی‌تاکا، چند بازیکن دیفرنس‌میکر نیز در تیم او وجود داشته باشند و به برتری عددی این تیم در فاز حمله نسبت به دفاع حریف کمک کنند. در روزهای اوج پپ در بارسلونا، ژاوی و مسی به خوبی از پس این وظیفه برمی‌آمدند و به همین خاطر درست همزمان با افت آن‌ها، نمایش‌های تیم پپ نیز کاملا کسالت‌بار و خسته‌کننده شد. نقطه مقابلِ فلسفه پپ، فلسفه فوتبالی است که بهترین نمونه آن را این روزها در اتلتیکو می‌بینم. فلسفه سپردن مالکیت توپ به حریف و تجمع در زمین خودی و استفاده از ضدحمله‌ها. تضاد بین بایرن و آتلتیکو در مسابقه شب گذشته، یک نبرد فنیِ جذاب را برای علاقه‌مندان به جزئیات فوتبال ساخته بود. جایی که آقای سازنده در مقابل آقای نابودکننده قرار گرفت.

آمار مسابقه شب گذشته ویسنته کالدرون، به خوبی از تفاوت شکل بازی دو تیم پرده برمی‌دارند. بر اساس آمار، بایرن مونیخ 73.8 درصد مالکیتِ توپ را در اختیار داشته و در مقابل مالکیت توپ آتلتی، تنها 26.2 درصد بوده است. تیم مادریدی هیچ اصراری به حفظ توپ نداشته و موقعیت‌هایش را با باز شدن در ضدحمله‌های سریع ساخته است. در کالدرون، بایرنی‌ها برای نفوذ به دفاع حریف 613 پاس رد و بدل کرده‌اند اما اتلتیکو با تنها 153 پاس، سه موقعیت کاملا ایده‌آل گلزنی روی دروازه بایرن خلق کرده که از تعداد موقعیت‌های تیم مهمان بیشتر است. در واقع ساخته‌شدن هر موقعیت گل برای تیم ال‌چولو، به پاس‌های به مراتب کمتری نیاز داشته و چند ضربه کوتاه به توپ کافی بوده تا مهاجمان این تیم در فضایی نزدیک به دروازه مانوئل نویر قرار بگیرند. مهاجمان بایرن در طول بازی دیشب، حتی یک بار در آفساید گرفتار نشده‌اند و این موضوع جالب، نشان‌دهنده نوع دفاعی اتلتیکوست. بازیکنان تیم میزبان کاملا درون محوطه جریمه خودی دفاع می‌کنند و در روش دفاعی آن‌ها، هیچ امکانی برای نفوذ به عمق و قرار گرفتن در آفساید برای تیم حریف ایجاد نمی‌شود. در این شرایط، بازیکنان تکنیکی بایرن در اولویت هستند و می‌توانند قفل بازی را برای پپ باز کنند. به همین خاطر بود که این مربی تصمیم گرفت بازیکنی مثل توماس مولر را روی نیمکت بنشاند و به مهره‌های فانتزی‌تری مثل کومان و داگلاس کاستا با قابلیت دریبل زدن بازیکن روبرو بازی بدهد. با این وجود به نظر می‌رسد بایرن، توان تکنیکی عبور از خط دفاعی تیم حریف را ندارد. جدی‌ترین موقعیت گل مونیخی‌ها در بازی دیشب، با شوت راه دور آلابا خلق شد. پس مونیخی‌ها در دیدار برگشت نیز بیش از هر چیز باید روی ضربات ایستگاهی و شوت‌های راه دور برای رسیدن به دروازه یان اوبلاک حساب باز کنند.


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =