شورای امنیت اقلیم کردستان عراق، روز شنبه ۲۰-۱۲-۲۰۱۴ با صدور بیانیه‌ای خبر کشته شدن یکی از معاونان ابوبکر بغدادی رهبر داعش را تایید کرد.



در بیانیه‌ای شورای امنیت اقلیم کردستان، آمده است: «تروریست، شهاب احمد حسن اللهیبی معروف به ابو سعد نماینده البغدادی در امور نظامی «دولت تروریستی» در استان نینوا بود که در کشتار شمار زیادی از مردم موصل دست داشته است.»

برپایه این بیانیه شخص دیگری به نام «فتحی» معروف به ابو عبدالله، ۱۷ دسامبر در بمباران هوایی جنگنده‌های ائتلاف در منطقه کفائات کشته شد.

در بیانیه شورای امنیت اقلیم کردستان آمده است: «شهاب اللهیبی معروف به ابو سعد از قبیله اللهیب است که پس از سقوط نظام سابق عراق به گروه القاعده پیوست و لقب ابوقتاده برای خود انتخاب کرد. وی یک بار دستگیر شد و در پایگاه نظامی بوکا زندانی شد اما پس از مدتی آزاد شد و دوباره مسئول نظامی القاعده در استان صلاح الدین شد. او بار دیگر بازداشت شد و به زندان ابوغریب انتقال داده شده اما پس از مدتی  به همراه گروهی از تروریست‌ها توانستند از زندان ابو قریب فرار کنند. او با ظهور داعش از القاعده جدا شده و به داعش پیوست. گروه داعش پس از اشغال موصل او را به عنوان مسئول امنیتی شهر موصل انتخاب کرد.»

به گفته منابع امنیتی کردستان عراق شهاب اللهیبی در کشتار شمار زیادی از مردم موصل دست داشته است. وی همچنین در آواره کردن مسیحیان، ایزدی‌ها، شیعیان و ترکمن‌ها نقش اساسی را ایفا کرده بود. او مسئول مستقیم تخریب آثار مذهبی مانند مرقد حضرت یونس، و پیامبر شیتط و دیگر آثار این شهر بوده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =