نسیم نوشت:

خسروی گفت: کسری بودجه چهار هزار میلیارد تومانی امسال آموزش و پرورش سال آینده جبران نمی‌شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان این مطلب افزود: در لایحه بودجه ۹۴، از محل عوارض «نوشابه‌های گازدار» و «دخانیات» یک‌هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی با تشریح جزئیات بودجه 94 وزارت آموزش و پرورش در لایحه ارائه شده به مجلس، از افزایش 23 درصدی بودجه این وزارتخانه در سال آینده خبر داد و گفت: بودجه 94 وزارت آموزش و پرورش به 23 هزار و 800 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی درباره وضعیت پیش‌بینی جبران کسری بودجه چهار هزار میلیاردی امسال این وزارتخانه در لایحه 94 اظهار داشت: بودجه ای که برای سال 94 پیش‌بینی شده، بودجه ای نیست که بخواهد کسری چهار هزار میلیارد تومانی سال گذشته این وزارتخانه را جبران کند.

نوسازی مدارس کشور، نیازمند اختصاص اعتبار ویژه/ 630 میلیارد تومان بودجه عمرانی کفاف نمی‌دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سال 94 اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی آموزش و پرورش در سال آینده رشد 27 درصدی دارد و رقم آن حدود 630 میلیارد تومان است.

خسروی با بیان اینکه در حال حاضر "یک سوم" مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی هستند، تصریح کرد: نوسازی و مقاوم‌سازی این میزان از مدارس نیازمند اعتبار ویژه است؛ هم اکنون دغدغه های بسیاری نسبت به احتمال تخریب مدارس وجود دارد و این دغدغه‌ها باید رفع شود. دولت همانطور که توانسته نگرانی و دغدغه‌های مردم را نسبت به حوزه درمان رفع کند و رضایتمندی آن ها را در پی داشته، همین اقدامات حمایتی را نیز باید از حوزه آموزش و پرورش که زیربنایی‌ترین بخش فرهنگی کشور محسوب می‌شود، صورت بگیرد.

رشد 30 درصدی بودجه «سرانه مدارس» در سال آینده/ اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان از محل عوارض نوشابه و دخانیات

وی به بودجه اختصاص یافته به سرانه مدارس اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای اولین بار ردیف مشخصی به سرانه مدارس اختصاص یافت تا مدارس بودجه مستقلی داشته باشند؛ امسال نیز حدود 120 میلیارد تومان از تبصره مربوط به ماده واحده «گاز مصرفی» به سرانه مدارس اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته این بودجه 30 درصد رشد داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: امسال از محل ماده واحده گاز مصرفی حدود 300 میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اختصاص یافته است.

خسروی اضافه کرد: از محل عوارض «نوشابه‌های گازدار» و «دخانیات» نیز اعتباراتی برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و ورزش و جوانان در نظر گرفته شده که سهم آموزش و پرورش از این عوارض، حدود یک‌هزار میلیارد تومان است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =