ایرنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان سال جاری 20 هزار واحد مسکونی به خانوارهای شناسایی شده دارای زن سرپرست خانوار و یا دارای دو فرزند معلول واگذار می شود و این فرآیند در سالهای آتی نیز ادامه می یابد.

علی ربیعی روز جمعه به همراه شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مرکز توانبخشی کورس واقع در خیابان فدائیان اسلام بازدید کرد.

ربیعی پس از بازدید از کارگاههای مختلف این مرکز که به طور عام زنان دارای معلولیت جسمی و یا زنان سرپرست خانوار در آن اشتغال داشتند، با تهنیت به مناسبت روز زن و مادر در جمع خبرنگاران، گفت: تحویل مسکن به خانوارهای دارای دو فرزند معلول و یا خانوارهایی که زنان سرپرست آن هستند، شناسایی و اولویت بندی های لازم در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

او با اشاره به تفاهمنامه ای که بین وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی صورت گرفته، گفت: تلاشهای زیادی برای تحقق تحویل مسکن به خانوارهای یادشده در حال انجام است، ضمن آنکه تا پایان سال جاری خانوارهای شناسایی شده می توانند مسکن خود را دریافت کنند.

او در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار، گفت: تلاشهای زیادی در این زمینه انجام شده تا بتوانیم از منابع دولتی برای این مهم استفاده کنیم و علیرغم برخی از مشکلات موضوع بیمه زنان سرپرست خانوار را ادامه خواهیم داد.

او گفت: علیرغم برخی از مشکلات بیمه زنان سرپرست خانوار تداوم دارد و حتی تلاش کردیم از منابع داخلی وزارت کار برای این مهم یاری بگیریم تا بیمه آنها حفظ شود.

او از بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در شورای عالی رفاه خبر داد و گفت: این مهم به طور جدی از سوی مسئولان دولت تدبیر و امید پیگیری می شود.

ربیعی درباره طرح های خوداشتغالی زنان نیز گفت: در مجموع 90 درصد اشتغال در بخش های تولیدی که در قالب تعاونی ها فعالیت می کنند در اختیار زنان است.

وزیر کار ادامه داد: برنامه جدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آموزش توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مناطق روستایی، شهرهای کوچک، حاشیه شهرها و سکونتگاههای شناسایی شده و استقرار صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت وام با هدف سامان دادن مشاغل خانگی به طوری جدی در حال انجام است. شاغلان در این بخش به طور عام توسط زنان انجام می شود.

به گفته ربیعی، مشارکت های اقتصادی و اجتماعی زنان به طور جدی از سوی دولت تدبیر و امید در حال پیگیری است و برای تحقق این مهم کارگاههای ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همچنین مراکز بهزیستی اختصاص یافته است.

او گفت: در سال 93 پیوند میان سازمان های بهزیستی، آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاونت اشتغال وزارت کار و همچنین صندوق کارآفرینی امید طراحی شده به طوری که محصولات تولیدی در فرآیند این تعاملات به خارج از کشور هم صادر می شود.

ربیعی گفت: پیشتر مشکل در طراحی و بازاریابی بود که خوشبختانه این مشکل امروز حل شده و شاغلان در این فرآیند آموزش مهارت کسب می کنند و با طراحی از سوی مشاوران اشتغال سازمانهای حمایتی و یا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می توانند محصولات خود را تولید و تمام محصولات را به فروش برسانند.

سپس معاون امور زنان ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران ضمن تهنیت ولادت دخت گرامی پیامبر و روز زن به تمام زنان ایرانی، گفت: خوشبختانه با تلاشهایی که در خصوص بازار محوری انجام شده دیگر دغدغه ای برای فروش محصولات تولیدی در مشاغل خانگی نداریم.

مولاوردی موضوع مشارکت اقتصادی و اجتماعی را دغدغه دولت تدبیر و امید ذکر کرد و گفت: توانمند سازی زنان در دولت یازدهم در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال «دولت و ملت، هم دلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد که گامهای ارزشمندی در خصوص زنان برداشته شود.

او گفت: در نیمه دوم سال 92 و همچنین سال 93 اقدامات خوبی در زمینه توانمندسازی زنان برداشته شده است.

او گفت: معاونت امور زنان در شناسایی خانوارهای دو فرزند معلول و یا خانوارهایی که زنان سرپرست هستند برای دریافت مسکن با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری می کند.

او همچنین ادامه داد: معاونت امور زنان ریاست جمهوری تعاملات خوبی با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی در جهت توانمند سازی زنان بهبود یافته از اعتیاد دارد.

او درباره لایحه بیمه زنان خانه دار، گفت: این لایحه با همکاری معاون امور زنان ریاست جمهوری و سازمان تامین اجتماعی با تاکید مقام معظم رهبری تهیه شده و بزودی به منظور رسیدگی در کمیسیون های دولت ظرف یک تا دو ماه آینده ارائه می شود.

او همچنین از سند سیاستی اجرایی اشتغال پایدار خبر داد و گفت: گروه هدف در این سند زنان فارغ التحصیل دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار با اولویت مناطق محروم کشور است که به شورای عالی اشتغال ارائه شده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    1 0
    اگر شما به فکر مردم بودید چرا افزایش حقوق بازنشستگان را میخواهید فرمول بندی کنید در حالی که فرض کنید یک کارگر میانگین حقوقش در دو سال آخر حداکثر بوده و قبل از این دو سال هم حداکثر حقوق را دریافت می کرد و حق بیمه اش را پرداخت می کرد بر چه معیاری میخواهید دریافتی او را کم کنید لطفا اول خوب به آخرت خودتان فکر کنید بعد چیزی را تصویب کنید