محسن جلال پور در یادداشت تلگرامی خود نوشت:بانک های اروپایی اطلاع کافی از وضعیت امروز بانکهای ایران ندارند و دوم این که از وضعیت شرکت ها و بنگاه های ایرانی که قصد عملیات مالی دارند، نیز بی اطلاعند.

از صبح گروه بانكي در نشستی تخصصی شرکت کردند.محل برگزاری نشست در فاصله ای نزدیک به هتل اسکاندیک بود.

نه تنها بانک های فنلاندی که بانک های اروپایی برای ارتباط با ایران، دو مسأله را مد نظر دارند.اول این که  اطلاع کافی از وضعيت امروز بانكهاي ايران ندارند و دوم این که از وضعیت شركت ها و بنگاه هاي ايراني كه قصد عملیات مالي دارند، نیز بی اطلاعند.

به همین دلیل امروز پیش خودم گفتم در سفرهای بعدی،باید مدیران بانکی را حتما همراه داشته باشیم به این دلیل که در اين زمينه، توضيحات مسئولان بانكي و اتاق ايران راهگشا و موثر است.

پس از برگزاری نشست بانکی،ملاقات های رو در رو آغاز شد. ملاقات ها از ساعت 13 شروع شده و همچنان ادامه دارد.

 الان که این متن را می نویسم،ملاقات ها در حال اتمام است وپس از آن،نیم ساعت استراحت خواهیم کرد.ساعت 16 به وقت تهران،فروم اقتصادی ایران و فنلاند با حضور دکتر ظریف آغاز می شود.

فروم تاساعت ١٧ ادامه خواهد داشت و پس از آن، همه اعضاي هيأت ایرانی، در ضيافت شام سفارت ایران در هلسینکی شركت می کنیم و بعد برای پرواز به سوی سوئد، به فرودگاه خواهیم رفت.  مقصد بعدی ما استکهلم است.

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    تا وقتی شما اجناس وارداتی خود را غیر مستقیم از امارات وارد کنید آنها هم مبادلات مالی غیر مستقیم را ترجیح می دهند. اگر از فردا اجاره ورود هیچ جنسی از دبی را ندهید حساب کار دستشان می آید و بانک ها یک روزه مبادلات را شروع می کنند. کمی شجاع و مقتدر باشید.
  • بی نام US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    دلیلش خیلی روشنه منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند تا ببینند اوضاع ایران بعد از این انتخابات چه خواهد شد. در حال حاضر از نظر بانکها و بخش خصوصی در غرب ایران کشوری است که برای سرمایه گذاری ریسک زیادی داره. به همین دلیل تو این چند ماه مانده به انتخابات آمریکا صبر می کنند.
  • انصاری BE ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    جناب جلال پوربااین تفاسیر شماهم کمی گردش وسفرخواهیدرفت وکاری راپیش نخواهید فرد.شما حتی حاضرنیستید کارت بازرگانی راحذف کنیدتا افرادجدیدنتوانندوارد فضای کسب وکارشوندواین رانت خواری واقعی وظلم به ملت است.فقط این کار درایران وکوبا انجام میشود. خدابه داداین ملت مظلوم برسد انشاالله
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 1
    چرا باید با کشوری کار کنند که هنوز عضو سازمان تجارت جهانی نیست و هر لحظه امکان تحریم مجدد رو داره در ضمن سرعت پایین اینترنت ‌ گرانی و محدودیت حجمی هم یکی دیگه از موارد هست چون در حال حاضر اکثریت شرکت های بزرگ دنیا در حوزه ارتباطات هستند