هشدارهای بهداشتی برای زائران اربعین/ تاکنون هیچ نوع بیماری در مرزها گزارش نشده است

ایسنا نوشت: معاون بهداد ناجا گفت: تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زوار حسینی گزارش نشده است اما زائران نیز باید با رعایت نکات بهداشتی از بروز بیماری‌های احتمالی جلوگیری کنند.

سردار سید احمدیان در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه اکیپ‌های پزشکی مستقر است و همه دستگاه‌های درمانی پای‌کار هستند و تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زوار حسینی گزارش نشده اما زائران باید با رعایت نکات بهداشتی از بیماری‌های احتمالی همچون آنفلوانزا، وبا، اسهال و استفراغ جلوگیری کنند.

وی افزود: میکروب‌ها و ویروس‌ها در اجتماع و تجمعات زیاد قابل‌ انتقال هستند و با نزدیک شدن به فصل سرما، ویروس سرماخوردگی به‌وفور در محیط یافت می‌شود؛ باید با رعایت نکات بهداشتی از انتقال آن‌ها جلوگیری کنیم.

احمدیان خاطرنشان کرد: بیماری‌های تنفسی و گوارشی در تجمعات زیاد رخ می‌دهد؛ بهترین راهکارهای پیشگیری از آن، شستن دست‌ها قبل از صرف غذا، تغذیه مناسب و مفید و مصرف مایعات فراوان است.

معاون بهداد ناجا اضافه کرد: افراد حین عطسه کردن، دست خود را جلوی دهانشان بگیرند تا ترشحات آن در هوا پخش نشود و در صورت بروز علائم بیماری در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ نوع بیماری و بخصوص وبا در مرزها گزارش نشده است گفت: زائران اگر نکات بهداشتی را رعایت کنند از هرگونه بیماری پیشگیری خواهند کرد و سلامت آنها به خطر نمی‌افتد.

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های منتهی به سه مرز

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

سرهنگ نادر رحمانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های منتهی به سه پایانه مرزی گفت: در حال حاضر ترافیک در محورهای منتهی به سه مرز چذابه، شلمچه و مهران روان گزارش شده که این وضعیت در محور منتهی به شهر مهران پرحجم اما روان است که البته پیش بینی می‌شود این وضعیت نهایتا تا پایان امروز یا صبح فردا ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دیگر محورهای کشور مشکل ترافیکی خاصی وجود ندارد گفت: محور دیزین به شمشک نیز همچنان تا اطلاع ثانوی مسدود است.

رحمانی درباره آمادگی پلیس راه برای بازگشت زائران حسینی به کشور نیز گفت: در این زمینه نیز آمادگی‌های لازم وجود داشته و همکاران ما در آماده باش صد در صد خواهند بود ضمن اینکه تصمیمات و تدابیر لازم در قرارگاه عملیاتی اربعین (ظفر) اتخاذ خواهد شد.

رحمانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهار کرد: برابر گزارش‌های دریافتی مشکل ترافیکی خاصی در جاده‌ها وجود ندارد و تردد به شکل عادی و روان در تمامی محورها در حال انجام است.

رئیس مرکز اطلاعات کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اعلام شماره تلفن 88255555 از رانندگان و مسافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و همچنین امدادرسانی به حوادث احتمالی با این شماره تماس بگیرند.

آغاز موج بازگشت زائران حسینی از پنجشنبه

جانشین فرمانده یگان ویژه ناجا اعلام کرد که پیک بازگشت زائران حسینی از مرزهای کشور از حدود یک روز بعد از اربعین آغاز خواهد شد.

سردار حبیب الله جان نثاری درباره وضعیت پایانه‌های مرزی خاطر نشان کرد: همانطور که بارها گفته شده قرارگاه عملیاتی ظفر ناجا در پایانه‌های مرزی مستقر بوده و اقدام به تامین امنیت زائران، روان سازی ترافیک و خدمت رسانی به آنان کرده است.

وی درباره اینکه در حال حاضر وضعیت مرز چگونه است و پیش بینی از وضعیت تردد چیست؟ خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی‌های ما روند خروج زائران از کشور تا امروز و نهایتا ساعات نخست روز سه شنبه می‌بایست ادامه پیدا می‌کرد چرا که کسانی که قصد پیوستن به خیل عظیم راهپیمایان اربعین را دارند می بایست همین مدت از کشور خارج شوند.

جان نثاری درباره اینکه پیش بینی خروج چه تعداد زائر حسینی از کشور می‌شود؟ خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه عده‌ای از مسیرهای هوایی و دریایی خارج شده‌اند پیش بینی ما این است که حدود یک میلیون و 800 هزار زائر از کشور خارج شوند.

جانشین فرمانده یگان ویژه ناجا درباره زمان برگشت زائران از کشور عراق خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اربعین در کشور عراق روز پنج شنبه خواهد بود ما پیش بینی می‌کنیم که پیک برگشت از عتبات نیز یک روز بعد از اربعین باشد و از عصر چهارشنبه و جمعه شاهد افزایش بازگشت به سمت کشور باشیم.

جان نثاری با بیان اینکه یگان ویژه تا زمان بازگشت آخرین زائران در مرزها مستقر بوده خاطر نشان کرد: فعالیت قرارگاه ظفر نیز به همین ترتیب ادامه خواهد داشت و ما سه وظیفه اصلی خود که تامین امنیت،‌ روان سازی ترافیک و خدمت رسانی به زائران است را انجام خواهیم داد.

وی از مردم خواست که همکاری‌های لازم را با پلیس و نیروهای حاضر در مرز داشته باشند.

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =