سایت فردا نوشت:

مراسم ترحیم والده محمدرضا رحیمی با سخنرانی حجت الاسلام تقوی، رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مسجد نور تهران برگزار شد که در این سخنرانی حجت الاسلام تقوی ضمن تشریح و تجلیل جایگاه رفیع مادر، به دفاع جانانه از خدمات رحیمی و عملکرد دولت دکتر احمدی نژاد پرداخت .

حجت الاسلام تقوی پس از آن که سخنانی را در باب جایگاه مادر بیان کرد، محمدرضا رحیمی را خادمی دانست که ناآگاهانه یا مغرضانه خدماتش به نظام نادیده انگاشته شده است .تقوی سپس رحیمی را نیرویی مخلص، ولایی و خادم نامید که عده ای می خواهند از تداوم خدمات او جلوگیری کنند!



جالب اینجاست که  این سخنان از جانب کسی بیان می شود که اکنون عهده‌دار ایجاد وحدت میان اصولگرایان شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد مسیر وحدت اصولگرایان از راهی طی می شود که پیش از این تجربه شده  و ضربات مهلکی را به این جریان سیاسی وارد ساخته است. اصولگرایان در چهار سال دولت دهم منتقدین جدی ادبیات و نحوه فعالیت این دولت بوده‌اند و حتی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت در اظهاراتی آشکارا بیان کرده است که اصولگرا نیست. از سوی دیگر کسانی چون رحیمی در دولت دهم حاشیه‌های فراوانی داشته‌اند و برخی از اصولگرایان شاخص در مواجهه با وی متحمل هزینه هایی شده اند. با این اوصاف وحدتی که از این حیث دنبال می شود بیشتر جمع اضداد است و بعید به نظر می‌رسد که چنین موضوعی با توجه به اختلافات موجود که البته ریشه‌ای هم هستند به نتیجه برسد.

 کما اینکه به نظر می رسد این  وحدت ادعایی آن هم با این تفاسیر بیشتر زنده کردن انحرافیون و جای دادن آنها در دل اصولگرایان است. موضوعی که اصولگرایان همیشه خود را از آن برحذر داشته‌اند و تاکید دارند که وحدت به این معناست که اصولگرایان باید راه جدیدی برای خود ترسیم کنند نه اینکه تجربیات تلخ گذشته را دوباره تکرار کنند.

شائبه‌هایی که در این میان بوجود آمده فعالیت حجت السلام تقوی به عنوان گزینه جدی برای به وحدت رساندن اصولگرایان را زیرسئوال می برد و به نظر می رسد این موضوع بیشتر از انکه نقشه‌ای برای وحدت باشد پروژه‌ای برای تخریب هر چه بیشتر اصولگرایان است و سبب ایجاد انشقاق و از هم گسیختگی بیشتر آنان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی می شود.

افرادی که تا حدودی با گروه‌های سیاسی مختلف و افراد شاخص اصولگرایی آشنایی دارند می دانند که شکل گیری وحدت در میان آنان تا به امروز با وجود تلاش‌های مرحوم آیت الله مهدوی کنی با کندی و سختی پیش می‌رفت کمااینکه ایشان با آگاهی کامل در این وادی سعی در تسویه مفاهیم اصولگرایی و جدا سازی سره از ناسره در این جریانی سیاسی داشتند و با دقت نظر لازم در این زمینه گام برمی‌داشتند.

 اما بعد از ایشان به نظر می رسد نه از آن آگاهی خبری است و نه این افراد شکست‌ها و تجربیات تلخ گذشته را چراغ راه آینده قرار داده‌اند. کسانی که کوچکترین شناختی از این گروه‌های سیاسی دارند به خوبی می دانند که افراد شاخص اصولگرا به هیچ عنوان تن به وحدت با عناصر دولت دهم  نمی دهند؛ چراکه نمی خواهند خطاهای گذشته دوباره تکرار شود.

این درحالی است که افکار عمومی نیز نسبت به اشخاصی چون رحیمی دیدگاه خوبی ندارند و با یک سخنرانی نیز نمی توان اتهامات افرادی چون وی را تطهیر و پاک کرد؛ اتهاماتی که حتی منجر به صدرو حکم قضایی علیه وی نیز شده است.

با این اوصاف اصولگرایی در این روند به هوشمندی و نقشه راه صحیحی نیاز دارد که به انشقاق هر چه بیشتر گروه‌های مختلف اصولگرا نیانجامد. این درحالی است که اینگونه عملکردها درواقع بازی در پازل رقیب است که می خواهد دوقطبی احمدی نژاد- هاشمی را اینک با توجه به مشکلاتی که دولت دهم بوجود آورد اینبار با پیروزی رقیب رقم بزند. با این حال با اینگونه عملکردها باید در انتظار به حاشیه رفتن هر چه بیشتر اصولگرایی باشیم.

 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    70 7
    هر كس از احمدي نژاد و ياران و همفكران و تفكر احمدي نژادي و سياستهاي فاشيستي و پوپوليستي اون حمايت بكند به ملت و مملكت و رهبري و اسلام و آينده اين كشور خيانت مي كند.
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    55 2
    آیا این آقا میتونه نماز جمعه ها رو خوب و بدون غرض مدیریت کنه.
    • کماندار US ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
      4 0
      نه
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    45 3
    چرا نمی خواهید قبول کنید احمدی نژاد اصولگرا بوده و قابل کتمان نیست و بعضی از نماینده ها وامدار جریان احمدی نژاد هستند بخصوص جریان پایداری و رایحه خوش خدمت.و کلا اصولگراها در اداره کشور ناموفق بوده اند چه در دولت و چه در مجلس نمونه اخرش انتخاب وزیر علم هست
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    36 2
    تاریخ در مورد همه ی انسان ها من جمله سیاست مداران قضاوت خواهد کرد
  • گگه IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    1 22
    آقای ................... چه کسانی ازسخنان تقوی انتقادکردند؟ لطفآ بفرمایید
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    32 1
    دفاع ایشون خیی مهم نیست...عملکرد و نارضایتی مردم از ایشون مهمه
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    57 0
    فقط می تونم بگم متاسفم
  • پورافضلی A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    55 0
    اگر اصولگرا یعنی رحیمی واحمدی نژاد.من یک اصلاح طلبم منبعد
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
      14 11
      احمدی نژاد و رحیمی یعنی اصولگرا به تمام معنا، شما هم لازم نکرده اصلاح طلب بشی
  • حسینی یگانه IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    146 5
    حیف منبر وان جا یگاه پیش ازاین توقع نیست وازدیگران چه انتظار
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    3 114
    اگه این آقا مسول وحدت و پیشانی آن هاست دیگه جای نگرانی نیست چون من ایشان را می شناسم استاد دانشگاه ام البته استاد درس عمومی ام بوده و می دانم چه قدر کار درست کنه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    6 83
    بزاريد خدماتش ادامه يابد
  • بی نام EU ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    129 4
    اين قضيه نشان مي دهد كه ايشان تشخص سياسي ندارند و آدم عامي هستند
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    113 6
    مگر خود اصولگرایان از خودشون تعریف کنند شرم نمی کنید اینهمه فساد و تخلف حالا شد خادم معنی خادم هم فهمیدیم
  • ناصر هشترودی RO ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    82 3
    اقای تقوی یک بار به قران قسم بخورید که برای اقای رحیمی پاپوش درست کردند .ماهم باور کنیم .برادر من از راه نرسیده تهمت نزنید و فساد دیگران را لاپوشانی نکنید .
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    3 49
    سلام : بنده خدا مادرشان به رحمت خدا رفته است .
    • ناصر هشترودی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
      23 1
      در مجلس ختم قران میخوانند و فاتحه چه ربطی به فساد دارد .اقایان از هر منبر و تریبون برای اثبات خودشان استفاده میکنند .نالایقان را مردم شناختند دیگر هیچ کس جلودار مردم نخواهد بود .
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    102 2
    بابا اصوگراها قبول کنند آقای رحیمی و احمدی نژاد از خودشن هستند فرا فکنی نکنند
  • شیخ الاسلامی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    6 59
    تحلیل قابل توجه و با ارزشیست ، جا دارد تا هرچه زودتر دلسوزان اصولگرا و چهره های صاحب نفوذ ، اصیل و واقعی اصولگرائی اینبار فکر اساسی بکنند که تعلل و تاخیر موجب ضرر خواهد شد . تا هواداران و علقه مندان هم تکلیف خودشان را بدانند و بیش از این سرگردان نباشند.
  • عباسی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    2 1
    مطلب خوبی تهیه شده است ارزش مطالعه دارد.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    27 0
    ایشون کارش تضعیف دادگاه است چون طبق رای دادگاه رحیمی مجرم است .ضمنا چطور کسی جرات نمیکنه بگه محاکمه مهدی هاشمی سیاسی است
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    38 1
    رحیمی نا پاک ترین مشاور ناپاک ترین رییس جمهور ایران بود
  • حمیدرضا A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    26 1
    اگه قانون حاکم بود میبایست در جا بازداشت میشدچون دهن کجی به قوه قضائی وملت ایرانه
  • امير US ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    4 0
    جايگاه سياستگذاري امامان جمعه بسيار خطير و واجد شان شرعي است كسي در ان مقام قرار ميگيرد نه اصولگرا ونه اصلاح طلب باشد بلكه در مسير خدا و خدا ترس باشد تا كلامش درقلوب تاثير گذار باشد اين چنين موضع گيري موجب وهن فريضه نماز جمعه ميباشد