مهر نوشت:

وزیر اقتصاد گفت: سامانه اظهار از راه دور در تعداد زیادی از گمركات و پرداخت الكترونیكی در ۱۰ گمرک اصلی كشور اجرایی شده است.

علی طیب‌نیا با ابراز خرسندی از كوتاه شدن فرآیند ترخیص كالا از گمركات كشور گفت: این امر در پی اجرای طرح‌های الكترونیكی از جمله دوراظهاری در گمرک صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد الكترونیكی شدن پرداخت‌ها، كوتاه‌تر شدن فرآیند ترخیص كالا در مورد محموله‌های وارداتی و صادراتی و ترانزیت را گام مثبتی در جهت تسهیل تجارت و رشد اقتصادی اعلام كرد و افزود: هزینه‌های بخش خصوصی در راستای اقدامات انجام شده در گمرک، ۲۸ هزار میلیارد تومان كاهش یافته است.

وی تصریح كرد: فرآیند ترخیص كالا برای صادرات از ۷ روز به یکروز و برای واردات از ۲۶ روز به ۳ روز كاهش یافته است.

طیب‌نیا در توضیح اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم گفت: مردم انتظار دارند ما به سرعت اقتصاد را از وضعیت فعلی عبور دهیم و آن را به ثبات برسانیم، این خواست مردم، مقام معظم رهبری و دولت است.

وزیر اقتصاد با بیان اینكه هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این است كه رشد اقتصادی را افزایش دهد تصریح كرد: وزارت اقتصاد به تبعیت از این سیاست، برنامه‌های راهبردی خود را تنظیم كرده است، ضمن اینکه باید وابستگی بودجه به منابع نفتی كاهش یابد و سهم درآمدهای پاک مالیاتی در بودجه دولت بالا برود تا اقتصاد آسیب پذیر نباشد.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    1 0
    بعضی از فیلد های فرم های گمرک فعال نیست یعنی لازم نیست پر شوند چرا؟
  • محسن IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    4 0
    آقای وزیر اززحمات شماممنونیم. پروسه واردات وصادرات بازهم بایدشفافتر وکوتاهتر وراحتتر وکم هزینه تر شود تاجلوی فسادهای اداری وکم کاری هاورانت ورشوه گرفته شود .لطفاتامیتوانیدووقت برای خدمت به ملت مظلوم داریددولت الکترونیک رادرتمام سازمانهای وزارت اقتصادودارایی توسعه عاجل دهید