نسیم نوشت:

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به لحاظ فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زیر ذره‌بین است. در تمام مسائل دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد باید بازرسی‌هایی انجام شود.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با تاکید بر رسالت دانشگاه‌ها به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان برای این نهاد مهم اشاره کرد و گفت: دشمنان برای تاثیرگذاری بر متن جامعه دانشگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند چرا که می‌دانند این آسیب‌ها از طریق دانشگاه به کل جامعه سرایت می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حساسیت‌های علما و جامعه به دانشگاه آزاد خطاب به مسئولان آن عنوان کرد: مسئولان دانشگاه آزاد باید حساسیت‌های جامعه را در موضوع دانشگاه آزاد مورد توجه قرار دهند چرا که اقدامات این دانشگاه زیر ذره‌بین است، این دانشگاه به لحاظ فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار مورد توجه قرار دارد. دانشگاه‌ها باید از سیاست‌زدگی بپرهیزند چرا که رسالت اصلی دانشگاه‌ها تولید علم است در کنار این مسائل نیز باید در مسائل اجتماعی و سیاسی اظهار نظر کنند و نظرات راهگشا را پیش روی جامعه قرار دهند.

مرجع تقلید شیعیان مسئله اخلاق را در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در تمام مسائل دانشگاه‌ها و دانشگاه ازاد باید بازرسی‌هایی انجام شود. دشمنان بر دانشگاه‌های متمرکز شده‌اند و سعی دارند فضا را مسموم کنند، جوانان کشور استعدادهایی هستند که سرمایه و ذخیره مملکت محسوب می‌شوند. استعدادهای جامعه از ذخایر طلا و نفت با ارزش‌تر هستند از همین رو در کمک به خانواده‌های محروم نباید حساب و دخل و خرج کرد. باید به این استعدادها و کل خانواده‌های محروم کمک کرد.

استاد حوزه علمیه قم تأسیس دانشگاه‌ها را از سوی غربی‌ها عامل انتقال علوم غربی به ایران دانست و گفت: علم گمشده انسان مؤمن است اما گاهی از علم برای انحراف دیگران استفاده می‌شود از همین رو لازم است کسانی که این کتاب‌های درسی را ترجمه می‌کنند با وسواس بیشتری به این کار بپردازند البته ما نباید تنها به ترجمه تکیه کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی رسالت اصلی دانشگاه‌ها را تولید علم دانست و افزود: استعدادهای خوبی در کشور وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد. در کنار تحصیل و تولید علم مسائل مذهبی، مسکن، اشتغال جوانان نیز باید مورد توجه باشد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اکبر A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    1 4
    خبر آنلاین جان با تشکر تا اونجا که یادمه در دوره قبلی مدیریت دانشگاه آزاد مراجع اساسا رئیس قبلی را به حضور نپذیرفته بودند، کاش تو متن خبرت اشاره می کردی
  • بی نام EU ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    10 2
    حساسيتهاي جامعه يا افراطيون
  • امین A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    9 1
    بهتر است آقای میرزاده دیداری از دانشگاه ها داشته باشد که در این ترم دانشگاه ازاد اهواز برای مرتبه دوم شهریه ها را افزایش داده و مسولین دانشگاه هیج جوابی به دانشجویان نمی دهند