قیمت نفت به پایین ترین سطح 4 سال اخیر رسید/دلیل رکورد زنی قیمت نفت

قیمت نفت در آستانه برگزاری نشست امروز اعضای اوپک به پایین‌ترین سطح 4 سال اخیر رسید.

قیمت نفت به پایین‌ترین سطح 4 سال اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قیمت جهانی نفت امروز در آستانه برگزاری نشست یکصدوشصت و ششمین اجلاس اوپک در پایین ترین سطح 4 سال گذشته قرار گرفت. 

بر این اساس قیمت نفت برنت امروز با یک دلار و 18 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 76 دلار و 57 سنت معامله شد. 

بر اساس تحلیل کارشناسان بازار نفت این افت قیمت به دلیل گمانه‌زنی‌هایی است که در رابطه با کاهش نیافت سقف اوپک مطرح شده است. 

گفتنی است بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران روز گذشته پس از دیدار همتای عربستانی خود در وین اعلام کرد که ایران و عربستان اکنون نظرات بسیار نزدیکی دارند و اینکه در اوپک اتحاد بر سر نظارت بر بازار وجود دارد. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    37 6
    الان فرصت خوبیه که مسئولین به جای نفت، به فکر راه های درامدی دیگه ای مثل توریست و.. باشند. تا کی قراره به نفت وابسته باشیم و با هر تغییر قیمتی ضرر کنیم؟؟
  • داریوش RO ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    2 7
    ضمن احترام به همه کارشناسان در بسیار از سایت ها و رسانه ها شاهدیم که صحبت از کاهش قیمت نفت و تاثیر ان بر اقتصاد ایران مطرح میشه . حتی مجلس هم سقف 70 دلار رو برای بودجه سال اینده در نظر گرفته . لازم است یاداوری کنم که ایران ماهانه 700 میلیون دلار از دارائی های بلوکه شده خود دریافت میکند . صادرات نفت فعلی هم در حد کمی بیشتر از یک میلیون بشکه در روز به مشتریانی هست که همین الان هم هر کدام به طور متوسط 5 میلیارد دلار از دارائی ها معوقه به ایران بدهکارند مانند : هند . چین .ژاپن و.... که مقدار کمی از ان مبلغ را به شکل پول ملی ان کشور ها و جهت واردات استفاده میشه . پس قیمت فعلی نفت هیج تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد . چه نفت 10 دلار باشه . چه 1000 دلار
  • محسن A1 ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    2 0
    به امام حسین همین نفت روزگار ما رو به این بد بختی و مصیبت انداخته...این مملکت طلاست از 4 گوشش ..زیر رو ..آب و خشکی..میشه پول در آورد ..فقط با اصلاح نظام بانکی و صرف هر چه بیشتر منابع مالی به هر طریق به تولید صنعتی .... اگر صرف به دست آوردن دانش تولیدات صنعتی روز دنیا هم بشه شاید یه مقدار طول بکشه ولی آی جواب میده ..مگه بقیه دنیا چکار کردن..نفت رو از ما میخرن بشکه ای 70/80 دلار پالیش میشه به 10 برابر قیمت میفروشن به خودمون میدن محصولات پائین دستیش رو..ما هم یه روز به امید احمدی نژاد یه روز به امید مذاکره یه روز به امید قاقالی لی هی داریم دور خودمون میچرخیم