فارس نوشت:

یک شاهد عینی در مرز مهران با انتقاد از کمبود وسایل نقلیه برای زائران حسینی(ع) گفت: زائران باید از مرز مهران 8 کیلومتر پیاده روی کنند تا به اتوبوس‌ها برسند و به همین دلیل بسیاری از زائران با کامیون و نیسان منتقل می‌شوند.

یک شاهد عینی که از راهپیمایان اربعین حسینی است و هم اکنون در مسیر بازگشت به مرز مهران رسیده است در مورد وضعیت مرز مهران گفت: خروج زائران از مرز به سهولت انجام می‌شود و با افزایش گیت‌های گذرنامه ایستایی در مرز وجود ندارد.

او ادامه داد: این در حالی است که بعد از خروج از مرز باید نزدیک به 8 کیلومتر پیاده روی کنیم تا به پایانه‌های اتوبوس‌ برسیم و بتوانیم از آنجا به سمت شهرهای خود حرکت کنیم.

این راهپیمای اربعین حسینی با انتقاد از این وضعیت ادامه داد: بسیاری از زائران پیرمردها و پیرزن‌ها و کودکانی هستند که توانایی این مقدار پیاده روی را ندارند و همین موضوع باعث ایجاد صف‌های طولانی زائران در مرز مهران شده است.

او گفت: در مسیر تنها یک یا دو آمبولانس برای ارائه خدمات پزشکی به زائران وجود دارد در حالیکه این آمبولانس‌ها به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای زائران نیست.

این شاهد عینی که در مرز مهران حضور دارد گفت: بعد از طی این مسیر 8 کیلومتری و رسیدن به اتوبوس‌ها، قیمت‌هایی از زبان آنها کی‌شنویم که جای تعجب دارد و قیمت‌ها تا سه برابر افزایش داشته است ما برای امدن تا تهران 75 هزار تومان پرداخت کرده ایم.

او کمبود وسایل نقلیه را دلیل این وضعیت دانست و گفت: حتی کامیون‌ها و نیسان‌ها نیز اینجا برای انتقال زائران آمده اند و این شرایط در شأن زائران امام حسین(ع) نیست، مشخص است 70 دستگاه اتوبوسی که هم اکنون در مرز وجود دارد نمی‌تواند تمام زائران را منتقل کند و همین موضوع باعث فعالیت سایر ماشین‌ها شده است.

این شاهد عینی گفت: همچنین اتوبوس‌هایی که زائران را تا مرزها می‌رسانند آنها را دو کیلومتر قبل تر از مرز پیاده می‌کنند و راهپیمایی دو کیلومتری دیگری به اجبار در انتظار زائران خواهد بود تا به خروجی‌ها برسند.

او گفت: در مرز مهران ایستگاه‌های صلواتی برای خدمت رسانی به زائران وجود دارد اما به دلیل ازدحام جمعیت برای استفاده از این خدمات باید حداقل یک ساعت در صف ماند.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    2 0
    ضمن تشکر از مسیولین ، ضعف در خدمت رسانی به زایرین کاملا مشهود بود مخصوصا حمل ونقل که بازار سیاه و فروش بلیط به چند برابر قیمت با کلی منت همراه بود و عدم هماهنگی با طرف عراقی و نبود وسایل حمل و نقل در کشور عراق و کمبود شدید موکب های ایرانی و جای خواب برای زوار ایرانی خصوصا در شهر کربلا که امیدواریم از همین حالا برای سال بعد چاره اندیشی این معضلات شود نه یکی دو هفته مانده به اربعین
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    6 3
    من دیروزشنبه برگشتم واقعا سرویس و خدمت رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران ناچیز هست و جمعیت خیلی زیادی مخصوصا خانواده ها با زن و بچه سردرگم دنبال وسیله برای برگشت به شهر خود می گردند. 1 اتوبوس دیدم که 100 تومن تا تهران کرایه میگفت و سریع پر شده بود. و شنیدم از زائرها که 130 هم میگفتند....سواری و ون هم خیلی گرونتر......... مسولین واقعا هیچ نظارتی بر کرایه ها ندارند. اما انصافاً محلی ها بی مزد و منت به زائر ها خدمت میدادند
  • سعید A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    امام حسین قبل ازرفتن کربلا ماهها برنامه ریزی وکارفرهنگی کردند تا رفتنشان بی حاصل نباشد ودر تاریخ گم نشود.کاش زوار امام حداقل همین یک پیام ایشانرا میگرفتند .