نتایج یک نظرسنجی که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد مردم بریتانیا از چشم‌انداز استقلال اسکاتلند بیش از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هراس دارند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، براساس نظرسنجی موسسه بی‌ام‌جی (BMG) که در روزنامه هرالد اسکاتلند منتشر شد، 68 درصد از رای‌دهندگان در مقایسه با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفته‌اند که استقلال اسکاتلند گزینه‌ای است که آنها اصلا از آن حمایت نمی‌کنند. 32 درصد از رای‌دهندگان هم از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا حمایت کردند.

این نظرسنجی در تاریخ 21 تا 26 آوریل سال جاری میلادی و از 1512 تن گرفته شد.

انتظار می‌رود که حزب ملی اسکاتلند به راحتی بتواند در انتخابات پارلمانی در این منطقه که روز پنجشنبه برگزار می‌شود، پیروز شود و قول داده اگر اسکاتلند برخلاف میلش با رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از این اتحادیه خارج شود، رفراندوم استقلال دیگری برگزار کند. در سال 2014 رفراندوم استقلال اسکاتلند شکست خورد. 

رای‌گیری برای خروج یا ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن سال جاری میلادی (سوم تیر) برگزار شود. تعداد انگلیسی‌هایی که می‌خواهند کشورشان در اتحادیه اروپا بماند، در چهار هفته گذشته افزایش داشته است و این مساله در نظرسنجی‌های آنلاین کمپانی آپینیوم (Opinium) که روز شنبه برای روزنامه آبزرور صورت گرفت، درج شده است.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =