توضیحات سلطانی‌فر درباره گردشگری دفاع مقدس و توسعه گردشگری آبی

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره اردوهای راهیان نور و جایگاه آن در پلان گردشگری کشور توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان؛ مسعود سلطانی‌فر که برای بازدید از مناطق عملیاتی خوزستان به منطقه عملیاتی والفجر 8 در اروند کنار و یادمان شهیدان شلمچه رفته بود، گفت: حرکت ارزشمند راهیان نور که با تلاش جمعی از دوستان سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار می شود، ارزش‌های معنوی بسیار زیادی دارد. اما از نظر جنبه‌های مادی، ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد که با گفت‌وگوهایی که انجام شده در جهت رفع آنها گام برداشته شده است.

سلطانی‌فر ادامه داد: مثلا ممکن است انتقاد شود که راهیان نور به عنوان بخشی از گردشگری دفاع مقدس، تاثیر مادی لازم را در استان مقصد نمی‌گذارد، اشتغال ایجاد نمی کند و باعث توسعه بازار نمی‌شود. این‌ها مسایلی است که قابل حل است مثلا هم‌اکنون در اردوهای راهیان نور ابلاغ رسمی شده است که مایحتاج خود را باید از استان خوزستان تامین کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت مناطق عملیاتی جنوب گفت: در سال گذشته راهیان نور به عنوان میراث ناملموس ثبت ملی شد و در 14 منطقه و یادمان به ویژه شلمچه، طلایه و چذابه و نقاط مختلف 8 سال دفاع مقدس به عنوان مهمترین صحنه‌ها و مناطق عملیاتی ثبت ملی شد.

معاون رییس‌جمهوری حضور خودجوش مردم در زیارتگاه و یادمان‌های عملیاتی دفاع مقدس را بی‌نظیر دانست و گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته حضور مردم به صورت خودجوش در یادمان‌های دفاع مقدس چشم‌گیر بوده و هزاران نفر با خودروهای شخصی در اماکن مقدس و یادمان‌های عملیاتی حضور می‌یابند.

سلطانی‌فر خبر داد: هم اینک با مجموعه ستاد راهیان نور برای ثبت بناها، نشان ها و یادمان های عملیاتی دفاع مقدس توافقنامه ای امضا شده و با توجه به اشتیاق و علاقه مردم به حضور در این مناطق امیدواریم در این رابطه ازسوی دست اندرکاران تلاش های خوبی انجام شود.

او ادامه داد: گردشگری دفاع مقدس به لحاظ داشتن ارزش های معنوی در شناخت و معرفی به نسل جدید از واقعیت های دفاع مقدس به عنوان میراث ناملموس به هر شیوه و ابزاری باید آن را حفظ کرد.

سلطانی فر بیشترین آمار حضور زایران یادمان های دفاع مقدس را شلمچه عنوان کرد و افزود: حضور روزانه بین 200 تا 250 هزار نفر در یادمان شهدای شلمچه آمار بسیار قابل توجهی است.

او همچنین خبر داد: ضریح جدید این یادمان توسط هنرمندان صنایع دستی استان خوزستان در حال آماده‌سازی است و در طی مراسمی روی قبور مطهر 8 شهید گمنام یادمان شلمچه نصب خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه سخنان خود از ایجاد امکانات، تجهیزات و تاسیسات گردشگری در نوار ساحلی جنوب به طول 3 هزار کیلومتر از گواتر تا خوزستان ساحلی در سال 94 خبر داد ابراز امیدواری کرد که در سال 95 مناطق گردشگری آبی در این مناطق گسترش یابد: امسال طرح بزرگی به نام 7 دهکده ساحلی در نوار جنوب از سیستان و بلچستان تا خوزستان با تدابیر استانداران و سرمایه گذاران به ویژه حاشیه کارون اجرا می‌شود.

او در حالی چنین گفت که پیش از این استانداری خوزستان اعتباری برابر با 130 میلیارد ریال به توسعه گردشگری آبی در استان خوزستان اختصاص داده است.

معاون رییس‌جمهوری همچنین ابراز امیدواری کرد: در طول دو سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در بخش توسعه امکانات گردشگری در کشور خواهیم بود و به سرعت از رکود بیرون خواهیم آمد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =