به خوزستان و خرمشهر می روید، کروزسواری را فراموش نکنید

تور بین‌المللی کشتی کروز روزانه دو تا سه بار گردشگران نوروزی را از خرمشهر در ایران به ام‌الرصاص در عراق می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان، پرنده‌نگری، گردش آبی، بازدید از کشتی کروز و پذیرایی دریایی از برنامه‌های این تور بین‌المللی است و بلیط آن به مبلغ 30 هزار تومان در آژانس‌های گردشگری و هم به صورت اینترنتی فروخته می‌شود.

گردشگری با کشتی کروز از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری در استان خوزستان است که ظرفیت‌های تازه‌ای از اکوتوریسم منطقه‌ای را در ایران فعال کرده است.

این کشتی کروز گردشگران را در پایانه بین‌المللی مسافری خلیج‌فارس در خرمشهر سوار می‌کند و از مسیر مرز آبی اروندرود از ایران به جزیره ام‌الرصاص می‌برد.

پایانه بین‌المللی مسافری خلیج‌فارس در خرمشهر با برخورداری از 2 پست اسکله و ظرفیت جابه‌جایی یک هزار و 200 مسافر در روز، به عنوان مجهزترین و بزرگترین پایانه مسافری دریایی منطقه محسوب می‌‌شود که خط مسافری دریایی خرمشهر-کویت و خرمشهر- بصره در آن فعال است.

کشتی مسافری ایران‌زمین تحت در مسیر دریایی خرمشهر- بصره از نوع کروز به ابعاد 23 متر طول و 6 متر عرض، با آبخور 2 متر، سرعت 25 نات (گره دریایی) است که ساخت کشور امارات با ظرفیت جابه‌جایی 100 مسافر در هر سفر است.

همچنین کشتی برلیان به‌عنوان اولین کشتی مسافری مسیر دریایی خرمشهر- بصره از اردیبهشت‌ماه سال 93 با ظرفیت 235 مسافر، 3 نوبت در هفته در این مسیر دریایی تردد می‌کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیان IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    5 0
    کشتی مسافربری ایران زمین ساخت کشور امارات ؟؟ چشممان روشن . اگر نام کشور سازنده رو نمی نوشتید ..تا مغز استخوان مان نمیسوخت . چقدر از قافله عقب افتادیم .