۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

خانه ملت نوشت: نمایندگان مجلس با اشاره به بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران در آژانس٬ تأکید کردند که قطعنامه مذکور مهر تأییدی بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای و خط بطلانی‌بر توهمات و ادعاهای کشورهای غربی‌ علیه فعالیت هسته‌ای کشورمان است.

به‌دنبال انتشار گزارش آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در موضوع(PMD)کشورهای1+5 پیش‌نویس پیشنهادی خود برای قطعنامه جدید شورای حکام در موضوع برنامه هسته‌ای ایران را پس از مشورت با ایران به شورای حکام رسماً ارائه کردند.

قطعنامه تهیه شده از سوی گروه 1+5 در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با اجماع و بدون نیاز به رای گیری به تصویب رسید.

این قطعنامه به‌منظور تدوین فصل نوینی برای پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام، در پرتوی برجام و قطعنامه جدید شورای امنیت، طراحی شده و به همین دلیل است که تمامی قطعنامه‌های گذشته خود را لغو می‌نماید.

یکی از مهمترین بخش های این قطعنامه، مختومه شدن بخش پی ام دی یا ابهامات و ادعاهایی درباره گذشته برنامه هسته ای ایران از جمله ادعاهایی درباره ابعاد نظامی این برنامه اتمی بود.همچنین با تصویب این قطعنامه، تمامی 12 قطعنامه قبلی شورای حکام درباره ایران لغو می شود و از این پس آژانس با نگاه رو به جلو، بر اجرای برجام نظارت خواهد کرد.

حال نمایندگان مجلس به‌ویژه اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس نسبت به قطعنامه روز گذشته شورای حکام درباره پرونده هسته‌ای واکنش نشان دادند، که در ذیل می‌خوانید:

قطعنامه بیشتر حاوی نکات سفید است تا خاکستری

نوذر شفیعی با اشاره به بسته شدن پرونده PMDدر شورای حکام گفت: ممکن است برخی از زوایای قطعنامه مطلوب ایران نباشد و اگر در این قطعنامه موارد به طور صریح و قاطعانه نفی و رد می شد برای ما و برای هر ایرانی می توانست خوشحال کننده باشد اما باید بر این نکته تاکید کرد که در صد اندکی از قطعنامه خاکستری و اکثریت آن سفید است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید جهت گیری قطعنامه را مورد توجه قرار دهیم تصریح کرد: اگر جهت گیری معطوف به گذشته می شد و دستور کار دبیر کل را به انجام ماموریت در باب مسایل گذشته معطوف می کرد می توانستیم نگران باشیم که قطعنامه حاوی نکات منفی است اما قطعنامه توجه مدیر کل را به آینده معطوف کرده و حتی اصطلاح بسته شدن پرونده را مطرح کرده و مدیر کل را موظف می کند به سمت اجرایی شدن برجام حرکت کند و هر آنچه وظیفه آژانس در اجرایی شدن برجام است انچام شود.

شفیعی بسته شدن پرونده PMDرا باز شدن فصل نوینی از همکاری های ایران و آژانس دانست و افزود: تصویب شدن این قطعنامه گام بزرگی در جهت اجرایی شدن برجام است.

نماینده مجلس نهم خاطر نشان کرد: با این قطعنامه همانطور که پیش بینی می شد فرایند مذاکرات هسته ای که یک مرحله اش اجرای برجام است رو به جلوست.

وی اظهار داشت: بسته شدن پرونده PMDرا می توان محصول رهنمودهای رهبری و حمایت ایشان از دیپلمات ها به خصوص مذاکره کنندگان هسته ای و اعتمادشان به آنها دانست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بسته شدن پرونده PMD برآیند مجموعه ای از تلاش ها و فشارها و مجموعه ای از رایزنی های فشرده است و اینگونه نیست که پرونده ها فوری و‌آنی بسته شود.قطعنامه شورای حکام را می توان محصول فرایند مقاومت ملت ایران و تحمل فشارهای مختلف از سوی آنهاست .

اثبات حقانیت ایران با مختومه‌شدنPMD

منصور حقیقت پور  با اشاره به بسته شدن پرونده هسته ای ایران اظهار داشت: غرب با ادعای فعالیت نظامی هسته ای در ایران و ادعای انحراف از مسیر هسته ای با تحریم 12 ساله بر ملت ایران فشار آورد و اکنون مشخص شد ادعای انحراف آنها نادرست بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه قطعنامه شورای حکام ثابت کرد ایران صادق است ادامه داد: صداقت و درستی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان نشان داده و از آن سو نا کارآمدی سیستم های بین المللی به رخ کشیده شد.

وی تاکید کرد: مشخص شد سیستم های بین المللی به راحتی حق ملت ها را ضایع و ظلم می کنند، همان ظور که 12 سال به ملت ایران ظلم کردند و چه لطمات و خسارتی به این ملت وارد نشد. آنها با این قطعنامه اعتراف کردند سازمان های بین المللی خطا و انحراف بسیاری دارند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس اظهار داشت: شورای حکام در واقع حقانیت جمهوری اسلامی ایران را تصویب کردند و این موضوع را به تیم مذاکره کننده هسته ای که پیگیری مستمری داشتند تبریک می گویم.

حقیقت پور با بیان اینکه بسته شدن PMDعملا به معنای آغاز اجرای برجام است، توضیح داد: از امروز عملا اجرای برجام آغاز می شود و ایران باید به برخی تعهدات خود در زمینه برداشتن تعداد اضافی سانتریفیوژ ها، جابجایی اورانیوم غنی شده با کیک زرد و خروج قلب راکتور خنداب اراک اقدام کند.

وی ادامه داد: بعد از این کارهای، آژانس بین المللی هسته ای بازدیدی از اقدامات ایران خواهد داشت و گزارشی ارائه می کند تا بعد از آن رفع تحریم ها عملا آغاز شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه این اقدامات زمان بر است تصور می کنم رفع کامل تحریم ابتدای سال آینده صورت گیرد.

قطعنامه شورای حکام نشانگر صداقت ایران در پرونده هسته‌ای بود

علاء‌الدین بروجردی با اشاره به قطعنامه روز گذشته شورای حکام٬ گفت: این قطعنامه نشان‌دهنده صداقت جمهوری اسلامی و پوشالی بودن ادعاها و دروغ‌های کشورهای غربی نسبت به برنامه هسته‌ای صلح‌امیز کشورمان بود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی٬ با اعلام اینکه با تصویب قطعنامه روز گذشته در شورای حکام٬ عملا پرونده هسته‌ای کشورمان بسته شد٬ افزود: مختومه شدن پرونده PMD در آژانس دارای اهمیت بسیاری بود که روز گذشته این امر نیز محقق شد.

وی ادامه داد: ختم رسیدگی به دستورکار جاری شورا که همان اجرای موافقتنامه پادمان ان پی تی و مفاد ذیربط قطعنامه های شورای امنیت در جمهوری اسلامی ایران بود و ایجاد یک دستور کار جدید تحت عنوان اجرای برجام و راستی آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت بود.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس٬ تصریح کرد: به طور حتم بسته شدن پرونده PMDنتیجه رهنمودهای رهبری و حمایت ایشان از دیپلمات ها به خصوص مذاکره کنندگان هسته ای و اعتمادشان به آنها بوده است.

PMDبا تدابیر رهبری و پیگیری تیم مذاکره کننده بسته شد

مهدی دواتگری با اشاره به بسته شدن پرونده هسته ای ایران با قطعنامه شورای حکام تاکید کرد: بسته شدن PMDو ادعای فعالیت نظامی هسته ای در ایران پیروزی بزرگی برای ملت ایران است که با تدابیر مقام معظم رهبری و نقش آفرینی تیم دیپلماسی کشور محقق شد.

نماینده مردم مراغه در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه پایداری و پایداری ملت ایران در بسته شدن این پرونده نقش بسزایی داشت، ادامه داد: بسته شدن پرونده هسته ای ایران صرف نظر از این که می توان اشکالاتی اساسی به برخی بخش های قطعنامه و گزارش آمانو گرفت نشان داد که جمهوری اسلامی ایران صادق است و بر اساس فتوای رهبری به واقع نسبت به تولید بمب هسته ای گامی برداشته نشده است.

این نماینده در خصوص اشکالات وارده به قطعنامه و دلایل آن توضیح داد: در قطعنامه عنوان شده است که ایران از سال 2003 به بعد گامی برای فعالیت نظامی هسته ای برنداشته و اما تاکید دارند پیش از 2003 تحقیقات و مطالعاتی در این باره انجام داده است. این ادعا تنها برای سر پوش گذاشتن بر روی ادعا واهی فعالیت نظامی هسته ای ایران است و غرب تلاش دارد رسوایی خود را به نوعی توجیه کند.

دواتگری با بیان اینکه غرب به دنبال بهانه برای اعمال تحریم های ناجوانمردانه بود، اظهار داشت: آنها 12 سال به ایران اتهام زدند اما اکنون مشخص شدن نظام جمهوری اسلامی صادقانه عمل کرده است و رسوایی برای غربی ها باقی ماند.

وی ادامه داد: آمریکا در سال های اخیر به بهانه ذخایر سلاح هسته ای به عراق و پاکستان حمله نظامی کرد تا به این واسطه امنیت ایران را به خطر بیندازد اما با حضور مردم و حمایت آنها از رهبری و دولت ، حقانیت جمهوری اسلامی ایران مشخص شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقاط قوت قطعنامه بسته شدن پرونده هسته ای ایران گفت: به واسطه این قطعنامه ایران در عرصه بین المللی به رسمیت شناخته شده است و می توانند در بحث تحقیقات علمی و فنی که به مدت 12 سال از آن محروم بود اقدام کند و این ظرفیت را افزایش دهد.

ادعاهای آژانس از نظر حقوقی هیچ جایگاهی ندارد

وحید احمدی با اشاره به بسته شدن پرونده هسته ای ایران٬ گفت: قطعنامه روز گذشته در شورای حکام به تصویب رسید و عملا پرونده هسته ای ایران به‌ویژه موضوع (PMD)بسته شد.

نماینده مردم کنگاور٬ صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره اقدامات کشورهای اخیر در 12 سال اخیر علیه ایران٬ افزود: آمریکا و کشورهای غربی در این سال‌ها با اتکا به ادعاهای واهی و دروغین٬ بر جمهوری اسلامی فشارهای اقتصادی و سیاسی آوردند٬ حال قطعنامه روز گذشته شورای حکام نشان می‌دهد که تمام ادعاهای کشورها دروغ بوده است.

وی ادامه داد: در قطعنامه روز گذشته شورای حکام به برخی فعالیت‌های ایران درباره وجود یک ساختار سازمانی مربوط به ابعاد نظامی احتمالی قبل از سال 2003 اشاره شده٬ البته این مسئله برای این ایران جای تعجب نیست٬ زیرا اگر آژانس تمام ادعاها را در گزارش خود نقش می‌کرد٬ عملا آبروی و نظام اطلاعاتی غرب به زیر سؤال می‌رفت.

احمدی با بیان اینکه ادعاهای آژانس درباره وجود یک ساختار سازمانی مربوط به ابعاد نظامی احتمالی و مطالعات مربوطه از نظر حقوقی هیچ جایگاهی ندارد٬ افزود: از نظر جمهوری اسلامی پرونده هسته‌ای بسته شده و دیگر هیچ موضوع و ادعایی در این رابطه جایگاهی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تصریح کرد: اذعان به تکمیل نقشه راه بین ایران و آژانس، لغو 12 قطعنامه پیشین شورای حکام در باره ایران و خاتمه دادن به موضوع اجرای پادمان در ایران در دستور کار آژانس و ایجاد موضوع جدیدی تحت عنوان اجرای برجام بخشی از نکات مثبت قطعنامه اخیر است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس٬ ادامه داد: به طور حتم پرونده PMD در آژانس بسته شده٬ اما این احتمال همواره وجود دارد که غربی‌ها در آینده بازی دیگری را آغاز کنند.

وحدت ملی عامل بسته شدن PMD است

سید باقر حسینی با اشاره به تصمیم شورای حکام در خصوص PMDگفت: این موفقیت را در وهله اول مدیون هدایت، راهنمایی های و درایت مقام معظم رهبری هستیم. جهت دهی ایشان بود که امروز چالش 12 ساله خاتمه یافت.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس نهم شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: مقاومت ملت ایران در مقابل تحریم ها و حضور پرشور در عرصه های مختلف و حمایت از نظام جمهوری اسلامی در کنار تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای در این موفقیت اثر گذار بود.

وی به تاثیر مخالفان و منتقدان در بسته شدن پرونده هسته ای اشاره کرد و گفت: منتقدین و مخالفین با اعلام نظرهایشان تیم مذاکره کننده را هدایت کردند تا در مسیر غرب آنها را تحت فشار قرار ندهد. همواره عدم اعتماد به آمریکا سر لوحه کار بود و این نکات در کنار هم باعث شد امروز موفق به بسته شدن پرونده ظالمانه علیه کشورمان باشیم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: با تمام فشارهایی که غرب وارد می کرد در نهایت پرونده هسته ای ایران به جایی رسید که مدنظر آنها نبود. هر چند که صفر تا صد قطعنامه مطلوب نظر ما نبود اما وقتی آن را با شرایط گذشته و اهداف غربی ها برای نابودی کامل فن آوری هسته ای کشور مقایسه کنیم، می توان گفت بسته شدن PMDموفقیت بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موفقیت را مرهون تدابیر مقام معظم رهبری هستیم، اظهار کرد: با تحقق وحدت و همدلی بین مسئولان و انسجام در پیشبرد پرونده ظالمانه علیه ایران برای همیشه بسته شد.

بی اساس بودن بسیاری از دلواپسی ها اثبات شد

بهروز نعمتی با اشاره به بسته شدن پرونده PMDگفت: شورای حکام با اکثریت آرا پذیرفته است که انرژی هسته ای ایران صلح آمیز است و این جهت گیری را می توان گامی مثبت در راستای اجرای برجام دانست.

نماینده مردم اسد‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعنامه شورای حکام نشان دهنده این است که با تعامل و مذاکره می توان بسیاری از مسایل بین المللی را به نحو مطلوبی پیش برد.

وی با اشاره به اینکه 12 قطعنامه قبلی که در گذشته به صورت ناعادلانه بر ایران تحمیل شده بود به بایگانی پیوست ابراز امیدواری کرد بیطرفی آمانو در اجرای برجام به گونه ای باشد که حق مردم کشورمان بیش از این ضایع نشود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه شورای حکام پذیرفته است که هیچ نشانه ای از انحراف مواد هسته ای در مقاصد صلح‌آمیز ایران مشاهده نشده است این موضوع را جهشی جدید و فصل جدید از رابطه ایران و آژانس دانست.

نعمتی افزود: نظام ما مردمسالاری دینی است و زمانیکه رهبر انقلاب تاکید می کنند که به دنبال بمب اتم نیستیم اتمام حجت است.

نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه با قطعنامه شورای حکام پرونده اتهامات ساختگی علیه ایران برای همیشه بسته شد و فصل جدید از رابطه ایران و آژانس آغاز شد گفت: به این ترتیب گام بزرگی در جهت اجرایی شدن برجام برداشته شد.

دلواپسان از این پس به نظرات مسئولان باسابقه نظام اعتماد کنند

عوض حیدرپورشهرضایی با اشاره به تصویب قطعنامه جدید در شورای حکام٬ گفت: با تصویب قطعنامه تهیه شده از سوی گروه 1+5 در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی٬ عملا پرونده(PMD)ایران برای همیشه مختومه شد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه شرط ورود به اجرایی شدن برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران٬ بسته شدن پرونده(PMD)بود٬ افزود: پس از حضور آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران و بازدید از سایت پارچین٬ گزارش از سوی وی درباره این پرونده تدوین و قرائت شد و در نهایت این گزارش به شورای حکام ارائه شد.

وی ادامه داد: در نهایت قطعنامه مذکور از سوی گروه 1+5 در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تدوین و روز گذشته به تصویب رسید٬ که بر اساس آن این قطعنامه به تمام شبهات و ادعاهای کشورهای غربی درباره مسئله هسته‌ای ایران پاسخ داده و حدود 12 قطعنامه این شورا علیه جمهوری اسلامی را لغو کرد.

حیدرپور شهرضایی با اعلام اینکه قطعنامه روز گذشته شورای حکام٬ مهر تأییدی بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای کشورمان است٬ تصریح کرد:‌ این قطعنامه نشان داد که غرب به سرکردگی آمریکا در 12 سال اخیر بدون هیچ سند و مدرکی و تنها بر اساس توهمات خود٬ جمهوری اسلامی را با شدیدترین تحریم‌ها تحت فشار قرار داد٬ اما ایران با مقاومت و استقامت بر اصول و اهداف خود ایستاد.

وی افزود: از طرف دیگر بر اساس قطعنامه روز گذشته شورای حکام٬ موضوع اجرای پادمان در ایران که در دستور کار آژانس بود٬ مختومه شده و موضوع جدیدی تحت عنوان اجرای برجام آغاز می‌شود.

حیدرپور ادامه داد: در شرایط کنونی٬ مرحله اجرای برجام آغاز می‌شود٬ که بر اساس آن یکی از مولفه‌های آن برداشتن تمام تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا است٬ که بر اساس گفته‌ها٬ تحریم‌ها در چند هفته آینده برداشته می شود.

وی با تأکید بر اینکه با بسته شدن پرونده(PMD)دیگر آژانس قادر به باز کردن دوباره این پرونده نیست٬ افزود:‌ در گزارش آژانس ابهاماتی درباره وجود یک ساختار سازمانی مربوط به ابعاد نظامی احتمالی قبل از سال 2003 آمده٬ اما در قطعنامه روز گذشته شورای حکام به صراحت عبارت بسته شدن برای پرونده مربوطه آمده است٬ البته جمهوری اسلامی به هیچ وجه ادعاهای مذکور را قبول ندارد و در آینده بیانیه‌ای را در این باره صادر می‌کند.

دیپلماسی ظریف٬ غرب را وادار به اعتراف اشتباهات خود کرد

محمدرضا محسنی‌ثانی با اشاره به بسته شدن پرونده هسته ای ایران٬ گفت: قطعنامه شورای حکام روز گذشته با اجماع اعضای این شورا به تصویب رسید و این میزان رأی کشورها به قطعنامه مذکور نشان می‌دهد که اراده غرب به مختومه شدن پرونده هسته‌ای و پرونده PMDبوده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه قطعنامه شورای حکام٬ روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و بازی برد-برد را محقق کرد٬ افزود: البته در قطعنامه برخی ابهامات و ادعاها درباره فعالیت هسته‌ای ایران مطرح شد٬ اما به نظر من مسئله مهم بسته شدن پرونده هسته‌ای و پرونده PMDبود.

وی گفت: امیدواریم با قطعنامه روز گذشته شورای حکام٬ در آینده‌ای نزدیک گام‌های بعدی در اجرای برجام از سوی دو طرف به‌ویژه لغو تمامی تحریم‌ها صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه از نظر جمهوری اسلامی و حتی کشورهای عضو آژانس٬ پرونده PMDبرای همیشه مختومه است٬ تصریح کرد: البته برخی کشورها تمایل بسیاری دارند که این مسئله در اینده نیز تکرار شود٬ اما دیگر آژانس نمی‌تواند به پرونده مربوطه مراجعه کند٬ در غیر این صورت ایران به تعهدات خود عمل نکرده و به حالت قبلی بر می‌گردد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با اعلام اینکه قطعنامه روز گذشته شورای حکام نتیجه تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای بوده است٬ گفت: اعضای تیم با قدرت دیپلماسی خود توانستند موانع را از مسیر پرونده هسته‌ای برداشته و عملا تمام برنامه‌ریزی و تلاش‌های کشورهای غربی را خنثی کنند٬ و قطعنامه روز گذشته نشان داد که غربی‌ها با قدرت دیپلماسی ایران به اشتباهات خود اعتراف کردند.

بسته شدن PMDمهمترین مانع برای رسیدن به تعامل با آژانس را برداشت

عباسعلی منصوری آرانی در مورد بسته شدن پرونده PMDدر شورای حکام گفت: به این ترتیب مهمترین مانعی که وجود داشت و عاملی که منجر به باز شدن پرونده ایران و صدور قطعنامه هایی علیه ایران در شورای حکام شده بود برداشته شد.

نماینده مردم کاشان،آران و بید گل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با بسته شدن PMDمهمترین مانع برای رسیدن به تعامل با آژانس دیگر وجود ندارد و تصور می کنم با بسته شدن پرونده مبدا و مبنای اختلافات ما از دستور کار خارج شد و به این ترتیب می توان نسبت به اجرای برجام خوشبین بود .

منصوری آرانی با اشاره به اینکه بسته شدن پرونده گامی در جهت اجرایی شدن برجام است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره متعهد به اجرایی کردن تعهداتش بوده البته به شرط پایبند بودن طرف مقابل .

وی بسته شدن PMDرا خط قرمز ایران دانست و گفت: مختومه شدن پرونده موضع مشترک همه گروهها در ایران بود و به این ترتیب خواسته ما برآورده شد، این پرونده به گذشته مربوط می شود و کسی نمی تواند در مورد آینده هم تضمینی دهد بنابراین نمی توان در مورد آینده تضمینی داد؛آنچه مهم است مختومه شدن پرونده بود که به وقوع پیوست.

نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه موضوع PMDمرتبط با کل نظام و فارغ از دولت ها و جریان هاست تصریح کرد: همه در سود و ضرر اینگونه موضوعات شریک خواهیم بود بنابراین نباید اختلافات جناحی را به بحث های راهبردی این چنینی ارتباط دهیم.

منصوری آرانی خاطر نشان کرد: گروههای سیاسی اختلافات خود را به موضوع PMDیا آژانس معطوف نکنند به دلیل اینکه این موضوع مربوط به همه می شود و نباید حب و بغض های سیاسی را در موضوعات راهبردی دخیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در عین نقد کردن باید نگاهمان به آینده باشد گفت: باید هوشیارانه آینده را رصد کنیم؛نباید همیشه در گذشته بمانیم به دلیل اینکه این موضع ما را از آینده باز می دارد.برجام تمام نشده است و ما سال های آینده را در پیش داریم که ممکن است شاهد فراز و نشیب های بسیاری باشیم و طبیعی است که هر یک از طرفین سعی می کنند به دنبال دستیابی به منافع ملی خود باشند.

منصوری آرانی ادامه داد: در حال حاضر و در ادامه اقداماتی که باید انجام دهیم آنقدر نیاز به نظارت و راهنمایی داریم که دیگر جایی برای ماندن در گذشته باقی نمی ماند.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    3 0
    تا چشمشون در بیاد
  • بی نام PL ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    5 0
    بقیه نمایندگان خواب بودن یا خودشون رو زدن بخواب که اگه اینطوره واویلا ...... دکتر روحانی ما ملت ایران از انتخاب دکتر ظریف بعنوان وزیر امور خارجه کشورمان خورسندیم و بخود میبالیم دکتر متشکریم
    • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
      2 0
      مثبت دادم و البته خرسندیم