ایرنا نوشت:


رییس پلیس آگاهی البرز گفت: مرد شیادی که از طریق ارتباط اینترنتی از دختران جوان اخاذی می کرد، توسط پلیس در کرج دستگیر شد.

سرهنگ 'حمیدرضا گل صباحی ' روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا ، افزود: این فرد از طریق (وایبر- واتس آپ- لاین و...) اقدام به بارگذاری عکس های خصوصی افراد می کرد که پلیس شناسایی و دستگیری آن را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه طعمه های مورد اخاذی این فرد همگی دختران جوان هستند که به خاطر حفظ حرمت خانوادگی تاکنون برای ثبت شکایت به هیچ مرجع قضایی و انتظامی مراجعه نکرده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع به اداره عملیات ویژه این پلیس مأموریت داده شد تا بلافاصله نسبت به بررسی موضوع و صحت و سقم آن اقدام کند.

گل صباحی ، افزود: پلیس با هماهنگی مقام قضایی و انجام اقدامات وسیع اطلاعاتی دو نفر از مالباختگان را شناسایی و تحقیقات از این افراد آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: مالباختگان پس از مراجعه به پلیس آگاهی در تحقیقات تکمیلی ماموران اظهار داشتند که در فضای مجازی با متهم آشنا شده و چند بار نیز در خارج از این فضا با وی قرار ملاقات گذاشته و همدیگر را دیده اند.

دختران جوان اشاره کردند که در زمان ملاقات حضوری با متهم، این فرد به بهانه اینکه می خواهد چیزی از منزل بردارد و آنان را نیز با خانواده اش آشنا کند دختران را به منزلش کشانده و با تهدید نسبت به انتشار عکس های خصوصی آنها در فضای مجازی از هریک از این افراد مبلغ 90 میلیون ریال اخاذی می کند.

گل صباحی تصریح کرد:در نهایت تهدیدهای این فرد سبب شد تا تعدادی از مالباختگان به طرح شکایت بپردازند.

وی گفت: پس از تعقیب و مراقبت های شبانه روزی و با بکارگیری شیوه های خاص پلیسی، متهم در حالی که سوار بر یک دستگاه خودرو پژو پارس بود در یکی از میدان های اصلی عظیمیه کرج شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم در بازجویی ها اعتراف کرد با برقراری ارتباط دوستانه با کاربران اینترنتی که اغلب دختران بودند آنها را به بهانه های مختلف به منزل شخصی کشانده و با تهدید از هریک از طعمه ها، مبلغ 90 میلیون ریال اخاذی کرده است.

متهم دستگیر شده با دستور بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم اینترنتی و کلاهبرداری با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و پرونده وی نیز به منظور شناسایی سایر شکات در حال رسیدگی می باشد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    29 2
    دخترا ساده لوحن ؟ همین دخترا با مهریه ی کاسبی راه انداختن که باید بیایی و ببینی .