فردا به مناسبت روز قدس شرایط حمل و نقل عمومی متفاوت بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به مناسبت روز قدس هر یک از بخش های حمل و نقل عمومی به مناسبت رفاه شهروندان برنامه ریزی های متفاوتی داشته اند، اورژانس و آتش نشانی هم تمهیداتی را پیش گرفته اند.

تاکسیرانی

میثم مظفر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در 4 محور از تهران، 100 دستگاه خودرو ون‌ تاکسی استقرار دارند.

وی افزود: بر همین اساس خدمات رسانی رایگان این تاکسی ها در روز راهپیمایی به شرکت کنندگان از ساعت 9 صبح آغاز و تا پایان مراسم ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران مطرح کرد‌: محل استقرار ون‌ها جهت جابه‌جایی راهپیمایان از میدان حر تا دانشگاه تهران، خیابان حجاب از سر فاطمی تا دانشگاه تهران، خیابان کارگر در تقاطع خیابان فاطمی تا دانشگاه تهران و تقاطع آزادی توحید تا دانشگاه تهران است.

اتوبوسرانی

شرکت واحد اتوبوسرانی در خصوص خدمات رسانی شرکت واحد در روز راهپیمایی روز قدس اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: این شرکت در راستای رفاه حال شهروندان برای عزیمت به محل برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در دانشگاه تهران سرویس های ویژه ای را برقرار خواهد کرد.

در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت واحد با تعداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از ساعت ۹:۰۰ صبح مورخه جمعه۱۳۹۵/۰۴/۱۱ آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

مبادی، میادین و پایانه هایی که اتوبوس ها در آن مکان ها مستقر خواهند شد به شرح زیر است:

چهارراه تهرانپارس- میدان آزادی - میدان رسالت- میدان نبوت- ۱۳ آبان(پیروزی)-حکیمیه-خراسان-شهرک شهید محلاتی-پایانه خاوران-میدان راه آهن- ابوذر-میدان آذری-جلیلی-بازار دوم نازی آباد-شهرک ولیعصر(‌عج)-یافت آباد-میدان صادقیه-خانی آباد-فلکه دولت آباد-۱۳آبان (رجایی)-خزانه بخارایی -تهرانسر-شهرک شهید باقری- تجریش-لویزان- جماران- شهرک شهید بروجردی--فلکه اول و دوم تهرانپارس-اکباتان-شهر ری.

مترو

محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: مترو تهران برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان، از ۹ صبح روز جمعه تا پایان مراسم در تمامی ایستگاه‌هایی که در مسیر راهپیمایی قرار دارند به صورت رایگان ارائه خدمت خواهد کرد ضمن آنکه فاصله گذر قطار‌ها هم در این مسیر کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در روز جهانی قدس در خط۴ از ایستگاه دروازه دولت تا میدان آزادی، در خط ۲ ایستگاه تقاطع شادمان و در خط ۳ ایستگاه‌های میدان ولیعصر (عج) و میدان جهاد به صورت رایگان سرویس دهی انجام می‌شود، افزود: در خطوط ۳ و۴ مترو تهران حرکت قطار‌ها هم نسبت به برنامه عادی روزهای تعطیل افزایش خواهد یافت و بدین منظور ۷ رام قطار به این خطوط افزوده می‌شود.

احمدی بافنده در خصوص کاهش فاصله گذر قطار‌ها در این روز گفت: در خط ۳ مترو از ساعت ۹ صبح تا پایان مراسم فاصله گذر قطار‌ها ۵ دقیقه کاهش می‌یابد. همچنین قطارهای خط چهار در در این ساعات هر ۶ دقیقه یکبار حرکت می‌کنند، این درحالی است که در برنامه عادی روزهای تعطیل فاصله گذر قطارهای این خط هر ۹ دقیقه یکبار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه در سایر خطوط هم آمادگی برای سرویس دهی مناسب به مسافران وجود دارد خاطرنشان کرد: برنامه حرکت قطار‌ها در سایر خطوط عادی است اما در صورت نیاز قطارهای فوق العاده اعزام می‌شوند.

آتش نشانی و اورژانس

جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با اشاره به تمهیدات ایمنی راهپیمایی روز قدس، گفت: همانند سالهای گذشته تامین ایمنی مراسم راهپیمایی روز قدس به سازمان آتش نشانی تهران واگذار شد.

وی ادامه داد: آتش نشانان در 66 نقطه مسیرهای 9 گانه راهپیمایی با استفاده از خودروهای سنگین، سبک و موتور سیکلت برای امدادرسانی احتمالی مستقر می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از بکارگیری 160 آتش نشان برای پوشش ایمنی مراسم امسال خبر داد و افزود: علاوه بر آتش نشانان مدیران سازمان نیز در مسیرهای راهپیمایی به صورت سیار حضور دارند.

ملکی در پایان از راهپیمایان خواست در صورت بروز هرگونه حادثه، ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و سپس با سامانه 125 تماس یا موضوع را به آتش نشانان مستقر در مسرها اعلام کنند.

اما در رابطه با اورژانس، رئیس اورژانس گفت: تمهیدات ویژه ای برای تامین ایمنی راهپیمایی روز قدس در نظر گرفته شده است.

امین صابری نیا گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته مراکز مدیریت و حوادث فوریت های پزشکی و تکنسین های اورژانس سراسر کشور برای پوشش امدادی در راهپیمایی روز قدس در مسیر راهپیمایی ها و نقاط از پیش تعیین شده مستقر خواهند بود و در صورت نیاز ، خدمات پزشکی و امدادی رایگان را در طول زمان راهپیمایی به هموطنان ارائه می کنند.

وی افزود: در شهر تهران نیز مرکز اورژانس تهران با ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۶ دستگاه موتور آمبولانس و۵ خودروی فرماندهی و بیش از ۱۰۰ تن از پرسنل اعم از پزشک، پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی و آماده باش کامل دیسپج ( مرکز ارتباطات اورژانس) در طرح پوشش امدادی راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند.

به گفته صابری نیا، ناوگان اورژانس کشور با آمادگی کامل از ساعت ۲۴ شب قبل تا پایان مراسم مستقر خواهند بود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =