نمایش «سدریک آندریو» به کارگردانی ژروم بل و با نویسندگی سدریک آندریو با همکاری بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران، در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی ایران روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایش به مدت 70 دقیقه و به نمایندگی از کشور فرانسه و با حضور این هنرمندان فرانسوی در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی ایران در سه سانس مختلف در روزهای 31 اردیبهشت و 1 و 2 خرداد ماه جاری (20 و 21 و 22 می 2016) در سالن استاد سمندریان در خانه هنرمندان ایران در شهر تهران روی صحنه رفت و مورد استقبال علاقمندان به هنر نمایش قرار گرفت.
همچنین ژروم بل کارگردان و نظريه‌پرداز مطرح کرئوگرافي در روز 30 اردیبهشت ماه (19 می 2016) در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر تهران در برنامه‌ای تحت عنوان «ژروم بل به روایت ژروم بل» به ایراد سخنرانی پرداخت؛ ژروم بل يکي از تأثيرگزارترين هنرمندان معاصر در حوزه‌ مطالعات اجرا و کرئوگرافي است، که در اين زمينه تأليفات و سخنراني‌هاي متعددي در دانشگاه‌ها انجام داده است. فيلم‌هاي آثار او تاکنون در بي‌ينال‌هاي هنر معاصر و بسياري از موزه‌هاي جهان پخش و بررسي شده‌اند.
در بخش دیگری از برنامه‌های نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی ایران؛ کارگاه آموزشی سدریک آندریو با عنوان «مفهوم بدن پست مدرن» در ساعت 10 تا 14 روز 31 اردیبهشت ماه (20 می 2016) در سالن استاد سمندریان در خانه هنرمندان ایران در شهر تهران برگزار شد.
در این کارگاه، با تکيه بر اجراهايي از مرسي کانينگهام، تريشا براون و ژروم بل، جنبش‌هاي هنري مختلف و مراحل اصلي تکامل رقص معاصر را بررسي کردند و براي شروع با تمرينات و تکنيک‌هاي طراحي حرکت «مرسي کانينگهام» را انجام ‌دادند و سپس به تريشا براونو قطعه NEWARK رسيدند و در نهايت نمايش The Show Must Go On اثر ژروم بل پايان بخش این کارگاه آموزشی بود.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی ایران به دبيري «بهنام نوايي» در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی با حضورآثار نمایشی هنرمندان ایرانی و خارجی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی و ... از روزهای 25 ارديبهشت تا 8 خرداد ماه (14 تا 28 می 2016) در مجموعه تئاتر شهر و خانه هنرمندان ايران در تهران برگزار شد.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =