10تیتر داغ دنیای آی‌تی از برنده شدن گوگل برابر اوراکل تاخاموشی سرویس ویدئویی400میلیون دلاری فیس‌ بوک

باهم مروری بر مهمترین اخبار دنیای آی تی در روز دوشنبه 10 خرداد 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - گوگل دعوای حقوقی 8.8 میلیارد دلاری اوراکل علیه خود را برد. قاضی با صدور رأی به نفع گوگل اعلام کرد استفاده از کدهای اوراکل توسط گوگل استفاده مناسب بوده و چیزی تحت عنوان سوءاستفاده نیست تا رأی علیه گوگل صادر شود.

شماره 2 - با سرمایه‌گذاری جدیدی 1.81 میلیارد دلاری روی اسنپ چت، ارزش این کمپانی از مرز 20 میلیارد دلار گذشت.

شماره 3 - اپل قصد خرید تایم وارنر را دارد.

شماره 4 - فیس‌بوک سرویس تبلیغات ویدئویی خود به نام LiveRail را برای همیشه خاموش کرد. فیس‌بوک در سال 2014 این کمپانی را به مبلغ 400 میلیون دلار خریده بود اما با نچرخیدن این بیزینس تصمیم به بستن آن برای همیشه گرفت.

شماره 5 - سرمایه‌گذار معروف سیلیکون ولی، Peter Thiel به‌صورت مخفیانه در پرونده حقوقی Hulk Hogan علیه کمپانی رسانه‌ای Gawker وارد عمل شده که این کار خشم مدیر اجرایی، نیک دنتون را درآورده و باعث شد تا مدیر Gawker با انتشار نامه سرگشاده وی را از رفتار خودآگاه و متنبه سازد.

شماره 6 - فرود زیبای اسپیس ایکس امیدها به توریسم فضایی را دوچندان کرد.

شماره 7 - استارتاپ لندنی با تحقیقات فنی و نیز پرس‌وجو از روزنامه‌نگاران متوجه شده که نمایندگان مجلس انگلیس و لردهای این کشور مدیریت 2465 کمپانی را در اختیاردارند و گردش مالی آنها به 220 میلیارد پوند می‌رسد. گفتنی است 1.2 میلیون نفر نیز در این کمپانی‌ها مشغول به‌کار هستند.

شماره 8 - کمپانی فوق سری Magic Leap که موردحمایت گوگل است خبر از استخدام اپلیکیشن نویس بیرون از حوزه خود داد. این کمپانی سخت‌افزاری در حال ساخت ابزار واقعیت مجازی است و ظاهراً به مرحله‌ای رسیده که قصد تولید اپلیکیشن برای محصولات سری خود را دارد و به همین خاطر به کمک بیرونی نیازمند شده است.

شماره 9 - استارتاپ 16 میلیارد دلاری WeWork مجهز به سلاح مخفی برای آنالیز دیتای کاربران است و توانسته موفقیت‌های زیادی کسب کند.

شماره 10 - کمپانی فاکسکان، سازنده اصلی آیفون اپل، برنامه تعویض 60 هزار نیروی کار خود با ربات‌ها را شروع کرد.

 (عکس خبر: ایوان اشپیگل،مدیر اسنپ چت)

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =