رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در آزمون دستیاری امسال طوری برنامه ریزی شده که ضمن توجه به علائق و سطح دانش افراد پذیرفته شده، هر داوطلب بتواند از بهترین شرایط برای انتخاب رشته مورد نظر خود بهره مند گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت؛ محمدحسین پورکاظمی درخصوص آزمون دستیاری سال جاری گفت: همانطور که از سال قبل اعلام شد نمره کل سازی تغییر کرده است واین تغییرات در دفترچه ثبت نام آمده است .نمره کل سازی جدید باعث ارتقائ ودقت سنجش می گردد. مشخص کردن دروس مختلف وتراز کردن نمرات و تاثیر مثبت سوابق تحصیلی یعنی معدل دوره پزشکی و نمره آزمون پیش کارورزی در این آزمون باعث ارتقای پذیرش می شود.

پورکاظمی گفت: در آزمون دستیاری امسال ازقریب 13000شرکت کننده6900 نفر دارای حد نصاب و مجاز به انتخاب رشته شدند و تاکنون کارنامه اولیه به داوطلبان ارائه شده که در آن تنها نمره خام آزمون قید شده، که حداکثر نمره 600 وحد نصاب قبولی 150 بود و در ضمن نمره خام پنج درس به آنها اعلام شد. این پنج درس بر اساس جدولی است که قبلا در دفتر چه ثبت نام اعلام شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار داشت: براساس مصوبات، نمرات 5 گروه درسی را که به صورت خام در کارنامه اولیه اعلام کرده بودیم تراز شده است. تراز کردن نمرات دروس باعث هماهنگی دروس از لحاظ سختی وسادگی می گردد. هدف از این کار ان است که اثر سختی و سهولت سوالات طراحی شده، در نمره نهایی داوطلبین به حد اقل برسد. تراز نمرات موضوع علمی است که در تمام آزمونهای وزارت بهداشت و وزارت علوم از سالها پیش انجام می شود.

پورکاظمی اضافه کرد: مسئله مهم دیگر آنست که اهمیت پنج گروه درسی در رشته های مختلف دستیاری متفاوت است. این تفاوتها به صورت ضریب با نظر متخصصین دررشته ها ی دستیاری مشخص و در دفترچه راهنمای ثبت نام آمده است.کلیه رشته های دستیاری در پنج گروه قرار گرفته لذا هر داوطلب در هر زیر گروه یک نمره کل خواهد داشت. این نمرات برای 5 زیرگروه محاسبه و 5 رتبه در این زیرگروهها به افراد داده می شود. این اطلاعات در کارنامه شماره دو که برای انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد آورده شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاثیر مثبت معدل دوره پزشکی عمومی و نمره آزمون پیش کارورزی را از دیگر ویژگی های مثبت آزمون دستیاری سال جاری ذکر کرد و گفت: هدف این است که پزشکانی خوب درس خوانده اند وارد دوره دستیاری شوند. بر اساس مصوبات مقرر است نمره کل هر داوطلب با احتساب ، 5 درصد معدل کل دوره پزشکی عمومی (بدون نمرات دوره کارورزی) و 10 درصد نمره آزمون پیش کارورزی محاسبه شود و اگر این سوابق تحصیلی باعث کاهش نمره کل گردد این سوابق لحاظ نمی شود. به بیان دیگر در صورتی سوابق تحصیلی در نمره کل اعمال می شود که بتواند نمره داوطلب را بالا ببرد و چنانچه اثر منفی در نمره او داشته باشد اعمال نخواهد شد.

پورکاظمی با بیان اینکه این مساله از سال پیش اعلام شده است و قاعدتا داوطلبان از طرق مختلف از این قضیه آگاه شده اند، گفت: قطعا این تغییرات باعث ارتقائ پذیرش دستیاران خواهد شد و با انعطافی که در این قانون وجود دارد همه افراد متناسب با شرایط خود از آن منتفع خواهند شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: در نیمه اول تیر ماه کارنامه دوم و دفترچه انتخاب رشته اعلام خواهد شد و در دفترچه 3380 نفر ظرفیت اعلام شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ندا A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    2 0
    احسنت به این مسئول دلسوز
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 2
    به گفته‌ی خود ایشون از سال پیش اعلام شده، یعنی زمانی که داوطلبین فارغ التحصیل یا نهایتا کارورز بودن و فرصتی برای بهبود معدل نداشتن.
  • کمال A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    موافقم دکتر جان چطور یه امتحان 4 ساعته می تونه نشون بده که رتبه علمی متقاضیها کجاست، اما سوابق تحصیلی که معدل تلاشهای اونها در طول سنوات تحصیلتون هست و ممارست اونها برای فراگیری علم رو در طول این چند سال نشون میده نمی تونه معیار درستی باشه ؟