مهر نوشت:

رئیس کمیته محیط زیست شورا با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران، گفت: تهران تبدیل به چاهی شده که تمامی امکانات کشور را در خود جای داده است.

محمد حقانی در جلسه علنی روز سه شنبه افزود: تراکم بی رویه جمعیت که سال هاست برنامه‌ریزان شهری، اقتصاددانان و جامعه شناسان نسبت به آینده این شهر هشدار دادند، در آمار ارائه شده حدود یک میلیون نفر در سال های ۸۵ تا ۹۰ به تهران مهاجرت کردند که اکثر قریب به اتفاق آنها در سنین ۲۰ تا ۳۹ سال بوده و جمعیت بالقوه ای به دنبال اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه کاستن از سهم شهر تهران از منابع کشوری در حوزه سیاست های شهرداری تهران نمی گنجد، گفت: اما با اتخاذ سیاست های مناسب در حوزه شهری می توان از بار مصائب شهر تا اندازه ای کاست.

حقانی با اشاره به برنامه های طرح جامع در خصوص حل مشکلات اساسی شهر، افزود: چندین سال است که از ابلاغ طرح جامع می گذرد اما متاسفانه هنوز طرح های موضوعی و موضعی آن به سرانجام نرسیده است. در سال ۹۰ طرح موضوعی باغات و اراضی به اتمام رسید که در آن تکلیف و راهبرد برای حفظ باغات شهر مقرر شده و ضوابط و راهکار های حفظ باغات و اراضی مزروعی شهر تعیین شده است اما متاسفانه در حوزه شهرسازی به بایگانی سپرده شده و سئوال من این است در شرایطی که ما نیازمند راهکارهایی برای صیانت از باغات و ریه های تنفسی شهرمان هستیم تا جمعیت روز افزون تهران بتوانند به نفس کشیدن ادامه دهد چرا چنین طرحی که با هزینه قابل توجه از منبع عوارض شهروندان تهرانی تهیه شده بی سروصدا در کشوی میز مدیران مدفون شده است.

وی درخواست کرد طرح موضوعی بلند مرتبه سازی که به ثمر رسیده است و در انتظار تصمیم نهایی است، هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =