رئیس مجلس از قرارگاه خاتم‌الانبیاء خواست مسئولیت سهام عدالت را بپذیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه هزار و 200 میلیارد تومانی آبیاری تحت‌فشار و زهکشی در سال 1393 از افزایش قطعی این بودجه در سال آینده خبر داد و گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از این بودجه برای آبادانی کشور استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی لاریجانی در یازدهمین همایش فرماندهان و کارکنان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: ما وظیفه‌ خود می‌دانیم که از شما حمایت کنیم اما چگونگی انجام این کار مهم است. زمانی منابع مالی زیادی در قالب ردیف‌های بودجه وجود داشت. مساله‌ای که دیگر وجود ندارد بودجه جاری کشور به دلیل سوء مدیریت‌های های گذشته افزایش یافت و بودجه عمرانی کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) باید خلق منابع کند و از منابع موجود بهره‌برداری بیشتری کند. نمونه‌ آن استفاده از منابع اختصاص یافته به موضوع آبیاری تحت فشار و زهکشی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به فرماندهان و کارکنان قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: اگر بخواهید درک درستی از شرایط داشته باشید، باید خلق امکانات کنید. منابع خرد وجود دارد فقط باید این منابع جمع‌آوری و در مسیر تولید به کار گرفته شود. در جهت، هر پیشنهادی دارید ارائه کنید. ما در مجلس حاضریم برای شما استثناء قائل شویم؛ چراکه شما را جریانی مورد اعتماد در کشور می‌دانیم.

او در پیشنهادی خواستار پذیرش مسئولیت سهام عدالت از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را مطرح کرد و گفت: سهام عدالت امروز به جز یک تکه کاغذ که نه سودی به آن تعلق می‌گیرد و نه به درد کسی می‌خورد می‌تواند در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) قرار گیرد. البته مجلس ایده‌هایی در این خصوص دارد . علاوه بر سهام عدالت و شرکت‌های در شمول این سهام مجلس از انتشار اوراق مشارکت توسط قرارگاه حمایت می‌کند. هر چند که اکنون نیز شما این کار را آغاز کرده‌اید.

او نقدینگی کشور را بالغ بر 650 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این حجم عظیم نقدینگی نباید بوجود می‌آمد ولی به دلیل رفتارهای اشتباه گذشته ایجاد شد ولی میلی به تولید ندارد. در کنار آن 400 هزار میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی نیمه تمام داریم که از 4-5 درصد تا 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با بودجه‌های ناچیز این پروژه‌ها 30 - 40 سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. عقل حکم می‌کند این پروژه‌ها واگذار شود و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) می‌تواند بخشی از این پروژه‌ها را به عهده بگیرد و نقش کاتالیزور را ایفا کند و سپس آن‌ها را واگذار کند. مجلس آمادگی فراهم کردن بستر این کار را دارد.

رئیس قوه مقننه با استقبال از تهاتر مطالبات و بدهی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: شما می توانید معادن کشور را که گرفتار حبس مال هستند و بسیاری از آن‌ها به بهره‌برداری نرسیده است را دریافت کنید و منابع خود را از این ناحیه تامین کنید. معادن کشور از ظرفیت جایگزین شدن نفت برخوردارند؛ چراکه زنجیره تولید را کامل می‌کند.

او رونق تولید و مردمی کردن اقتصاد را خواستار شد و گفت: مردمی کردن اقتصاد باید جایگزین اقتصاد دولتی شود و توزیع کار بین مردم بهره‌وری افزایشی یابد و تا ضررهایی که کشور از این ناحیه متضرر شده است برطرف شود.

او ارائه پیشنهادات مکتوب و مدون قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به کمیسیون‌های مجلس را خواستار شد و گفت: ما وظیفه‌ خود می‌دانیم که از شما حمایت کنیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش هدف‌گیری غرب در مسائل اقتصادی را یاد آور شد و گفت: کشورهای غربی طی سال‌های اخیر تمرکز بیشتری بر مسائل اقتصادی پیدا کردند و به همین دلیل تحریم‌ها تنوع اقتصادی را پیاده کرد؛ اگرچه ما را قدری آزار دادند اما این تحریم‌ها برای‌مان گزنده نبود.

او با بیان این‌که «پای میز مذاکره آوردن ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی غرب سخن بیهوده‌ای است» گفت: ایران هیچگاه میز مذاکرات را ترک نکرده بود، آنان دیگر سخت‌افزار لازم برای مقابله با ایران را ندارند. آنان دیگر سخنی از برچیدن تاسیسات هسته‌ای ایران به زبان نمی‌آورند. اما در حوزه‌های دیگر ایران را تحت فشار قرار دادند به طور مثال با دستکاری قیمت نفت فکر می‌کنند که ایران را تحت فشار قرار داده‌اند اما روحیه مجاهدت و سازندگی موجب نجات کشور از بحران است.اکنون زمان اجرای اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی نسخه نجات بخش اقتصاد کشور است.

او در بخش دیگری از سخنانش تروریست پروری را از سیاست‌های آمریکا دانست و گفت: یکی از رهبران بزرگ منطقه به یکی از مسئولان امنیتی حامی تروریست‌ها گفت چرا ازجریان های تروریستی حمایت می کنید و پاسخ شنید که اگر آن‌ها زنده از سوریه خارج شوند. سوالم این است که آیا توانستید تروریست‌ها را از بین ببرید؟ اصلا وقتی جریان فکری تروریست به خانه‌ها رسوخ می‌کند نمی‌توان آن را از بین برد. آمریکایی‌ها به هر کشوری که وارد شده‌اند در آن کشور تروریست زاییده شده‌اند این مساله تصادفی هم نیست بلکه نگرش تروریست پرور آمریکا و اقدامات این کشور در حمایت از گروه‌های تروریستی موجب شکل‌گیری تروریست در منطقه شده است.

رییس مجلس ادامه داد: در تحلیل‌ها گفته‌ می‌شود که نفوذ ایران در منطقه زیاد شده است پس پول خرج کنیم تا بتوانیم نفوذ ایران را بگیریم در حالی که ایران نگاه همزیستی مسالمت‌آمیز را دنبال می‌کند. البته دیپلماسی کشور باید برای ایران‌هراسی غرب تصویری بیاندیشد.

او با بیان این‌که «سپاه پاسداران همواره روحیه دریادلی را در انجام ماموریت‌ها سرلوحه کار داشته است» گفت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب هسته اولیه سپاه به این نتیجه رسیدند که برای صیانت از انسان‌ها و دفع خطرات سپاه را شکل دهند. در آن مقطع تصوری از این روحیه مجاهدت سپاه وجود نداشت ولی هسته‌ اصلی سپاه با درک و فهم درست از شرایط کار را آغاز کرد. در ابتدای انقلاب ناامنی‌ها و ترورها مشکل‌ساز بود که با مجاهدت نیروهای سپاه مهار شد. سپاه در آن مقطع در حفاظت شخصیت‌ها ، جلوگیری از هواپیماربایی و جنگ تحمیلی موفق عمل کرد. وقتی سپاه پس از مزاحمت‌های بنی صدر وارد صحنه شد و بسیج را سامان داد کارهای بزرگ و فتح‌الفتوحات بزرگی را رقم زد. سپاه پس از جنگ با استفاده از امکانات شرایط کشور را مدیریت کرد البته تردید‌های زیادی در سیستم اداری و دیوانی کشور در هنگام تاسیس قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) وجود داشت اما سپاه از این مرحله با درایت عبور کرد.

او با یاد آوری تاریخچه و نحوه شکل گیری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: در مقطع تاسیس قرارگاه تردیدهای زیادی در سیستم اداری و دیوانی کشور وجود داشت اما سپاه از این مرحله با درایت عبور کرد. درک درست ، پشتکار و مجاهدت از عوامل موفقیت سپاه در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی پارس جنوبی و پالایشگاه سه ساله خلیج فارس را از مهمترین پروژه‌های بزرگ خاتم‌الانبیاء(ص) برشمرد و گفت: کار بسیار خوب شما به کارگیری پیمانکاران بخش خصوصی در پروژه‌های اقتصادی است. توفیق شما با این کار بیشتر شد. به عبارت دیگر از ظرفیت اقتصادی سایر بخش‌های اقتصادی به خوبی استفاده کردیم.

او با اشاره به تغییر نگرش کشورهای جنگ‌طلب گفت: تردیدی نیست که کشورهای جنگ‌طلب رویکرد جنگ‌طلبی گذشته خود را از دست داده‌اند؛ چراکه قدرت بازدارندگی ایران در مختصر عقل آنان مانع از ایجاب گرداب‌های جدید توسط آنان شده است؛ اگرچه در تبلیغات‌شان می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است ولی سخت‌افزارهای لازم برای حمله به ایران را ندارند. البته فتنه‌گری خود را به حوزه‌های دیگر سوق داده‌اند.

او ادامه داد: غربی‌ها با ترویج ایران‌هراسی در منطقه تسلیحات قلابی خود را به کشورهای منطقه می‌فروشند در حالی که ایران قصد امپراطورسازی و کشور گشایی ندارد. وحدت امت اسلام در نگاه امام خمینی (ره) جلوگیری از تبدیل امت اسلام به امت درجه دو است. اما غربی‌ها با تبلیغات نسبت به گسترش نفوذ ایران در منطقه ایجاد رعب و وحشت می‌کند. برخی از کشورهای منطقه نیز معتقدند باید پول خرج کنند تا جلوی نفوذ ایران گرفته شود. این در حالی است که نگاه ایران همزیستی مسالمت‌آمیز است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390605

برچسب‌ها