پاسخ شهرداری به اهالی منطقه 15 که مقابل شورای شهر تجمع کردند: مشکلات ثبتی املاک بررسی می شود

شهرداری منطقه 15 می گوید مشکل ساکنان شهرک مسعودیه واقع در منطقه 15 تهران که باعث شده بود آنها دوهفته گذشته مقابل شورای شهر تجمع کنند را حل و فصل کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه پرونده سکونت برخی ساکنان منطقه 15 به دلیل مشکلات بین شهرداری و سازمان ثبت، به دادگاه کشید و دادرس نیز حکم بر پلمب خانه ها تا تعیین تکلیف داد، برخی از مالکان این خانه ها مقابل شهرداری و شورای شهر تجمع کردند.
این تجمع که همزمان با حضور وزیر دادگستری بود، در رسانه ها بازتاب زیادی داشت. اکنون انجمنی شهردار منطقه ۱۵ در جلسه‌ای که با حضور اهالی کوچه همتیان در شهرک مسعودیه برگزار شد، اعلام کرد: با صبوری شما و حمایت شهردار تهران، حسینی رییس مجتمع قضایی و ... توانستیم از مرحله اول که پلمپ بود گذر کرده و قرار شد شهرداری اسنادی را که بدون زمین مانده‌اند طی توافقی کارشناسی و خریداری کند و در اجرای این تعهد پایبندیم.
شهردار منطقه با اشاره به اینکه این مشکل ۴۰ ساله در ۴، ۵ کوچه دیگر از محله نیز وجود دارد، گفت: قرار است با تشکیل کارگروهی با حضور مدیرکل اسناد استان تهران تمامی مشکلات ثبتی املاک محله بررسی شود.
گفتنی است پیش از انقلاب شهرک مسعودیه توسط اهالی ساخته شده و بعدها که اهالی نسبت به ساخت و ساز و درخواست پروانه اقدام کردند، متوجه جابجایی اسناد ثبتی خود شده‌اند. از سال ۸۹ نیز این مشکل از طریق مراجع قضایی، اداره ثبت و شهرداری منطقه ۱۵ پیگیری شده که با دستور شهردار تهران، شهرداری منطقه ۱۵ موظف به حل مشکل تمامی پلاک‌ها در محدوده این شهرک شده است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =