روزنامه ایران نوشت:پسربچه‌ای که اسید لوله بازکن را به جای شربت خوش‌طعم خورده است، در سرنوشت دردناکی به سر می‌برد.


رنگ جذاب گالن‌های محتوی لوله بازکن، کودک دیگری را دچار حادثه کرد و معده و مری یک کودک 2 ساله به علت خوردن مواد شوینده قلیایی دچار سوختگی شدید شده است. این کودک قرار است شنبه برای بررسی آخرین وضعیتش آندوسکوپی شود تا شاید با عمل جراحی بتواند به زندگی برگردد.
«حسین» 2 ساله 22 خرداد امسال با مشاهده ظرف ماده شوینده به تصور اینکه داخل آن نوشیدنی است، محتویاتش را خورد و حالا با عوارض سهمگین سوختگی دستگاه گوارش دست و پنجه نرم می‌کند.
روز حادثه حسین و پدرش در پارکینگ خانه بودند. پدر حسین وارد خودرو شد تا وسیله‌ای را بردارد اما چند ثانیه بعد وقتی پیاده شد، دید پسر کوچکش زمین افتاده و از دهانش خون جاری شده است. ظرف ماده لوله بازکن هم کنار پسر بچه بود. پدر حسین می‌گوید: «پسرم نمی‌توانست حرف بزند یا حتی گریه کند. فقط دستش را به دهانش گرفته بود و مدام خون بالامی آورد. حتی نمی‌توانست بگوید کجایش درد می‌کند.»
والدین کودک وی را بسرعت به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل کردند اما با توجه به وضع وخیم حسین، او به بیمارستان مفید منتقل شد.
«علی ابراهیم‌زاده» پدر حسین ادامه می‌دهد: «نمی دانم ظرف مواد شوینده را چه کسی در پارکینگ گذاشته بود ولی سؤال من این است ظرف چنین مواد خطرناکی چرا باید رنگی چنین شاد و جذاب داشته باشد تا کودک را به سمت خود جذب کند. »  پدر حسین درباره حال و روز پسرش می‌گوید: حسین 31 روز با وضعیت بسیار بد در آی سی یو بستری بود و حالا قرار است روز شنبه در بیمارستان، مری کودک را بررسی کنند تا ببینند آسیب دیدگی چقدر عمیق است. الان فقط از طریق یک لوله می‌توانیم به وی غذا بدهیم که این لوله نیز در خیلی از موارد جوابگو نبوده و در صورت گریه کودک، غذا به همراه خون دوباره به سرنگ بر‌می‌گردد و شبانه روز در حال دعا هستیم.  وی با اشاره به قدرت سوزانندگی این مایع می‌گوید: مقداری از ماده لوله بازکن روی لباس حسین ریخت که باعث شد تا کودک علاوه بر سوختگی درونی با سوختگی بیرونی نیز مواجه شود. شدت سوختگی بیرونی به حدی بود که بازوی وی دچارآسیب شد.  وی همچنین درباره ظروف مواد شوینده می‌گوید: ظرف مواد شوینده‌ای که حسین از آن خورد بسیار شبیه ظرف شربت بود و حسین هم فکر کرده می‌تواند از آن بخورد.  وی ادامه داد: بعد از این اتفاق ما این موضوع را به کارخانه سازنده ماده شوینده هم اطلاع دادیم. مسئولان شرکت فقط به دیدن حسین آمدند و از ما معذرت خواهی کردند.  حسین دو ساله، مدت هاست که از طریق سوراخی که پزشکان روی شکمش ایجاد کرده‌اند و به وسیله سرنگ، تغذیه می‌شود.   دکتر جواد غروبی فوق تخصص جراحی اطفال عنوان کرده که آسیب بلع مواد قلیایی در کودکان به مراتب بیش از مواد اسیدی است به طوری که PH بالای 11 در مواد قلیایی می‌تواند براحتی باعث سوختگی عمیق، سوراخ شدن مری و التهاب عفونی میان سینه و حتی مرگ در کودک شود که این موارد در مورد لوله باز کن‌ها که PH قلیایی دارند صدق کرده و لذا در صورت بلع سبب سوختگی شدید دستگاه گوارش فوقانی می‌شود.
البته تمیزکننده‌های پودری یا کریستالی به دلیل چسبیدن به مخاط دهان و مری سوختگی و آسیب شدیدتری برای کودک ایجاد می‌کند. به طوری که حفره دهان این کودکان و مری کاملاً سوخته و البته مواردی نیز خود معده همراه با مری و حفره دهان می‌سوزد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رابدو A1 ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    7 1
    چه سرنوشتی...امیدوارم پدر و مادر کودک از قشر فرهنگی و اقتصادی پایین جامعه نباشن چون در غیر اینصورت تقصیر کاملا متوجه خودشونه
  • حمیدرضا A1 ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    13 7
    خاک عالم بر سر اون پدر و مادری که مواضب بچه اش نیست و تقصیر رو به گردن رنگ ظرف شوینده میگذاره، عزیزم فکر کردی تو سوئیس زندگی میکنی که رنگ شوینده را با اخطار به شما نشون بدهند. باید یاد بگیری که بصورت 24 ساعته و آن تایم و لحظه به لحظه مواظب بچه ات باشی.
  • مجید IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    12 0
    فراغ از اینکه مقصر کیه و چرا این اتفاق افتاده از پدر و مادر ها خواهش میکنم تا سن 4و 5 سالگی که بچه ها هنوز فرق اشیاء رو نمیدونن حتی برای یک لحظه هم چشم ازشون برندارین که یه لحظه غفلت اینچنینی یک عمر حسرت رو در پی داره
  • پويا IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    4 4
    نمي دونم چرا با وجود تكرار مكرر اينگونه حوادث نه مسئولين و نه شركتهاي توليدكننده اينگونه محصولات تهميداتي مانند تغيير در بازشو آنها انجام نمي‌دهند؟ دقيقا مانند كاري كه برخي شربتها براي پيشگيري از بازشدن در توسط كودكان بر روي در آنها انجام داده اند.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    5 2
    یا من اسمه دواء وذکره شفاء
  • کریم IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    9 5
    اگر در یک کشور اروپایی این اتفاق میافتاد شرکت سازنده به طور داوطلبانه مخارج درمان این کودک را پرداخت میکرد
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
      7 0
      مری و معده و ... سوراخ شده چه درمانی میتونه داشته باشه تازه هزینه هاشم بدن یک عمر اون بچه ناقص میمونه و با عذاب باید زندگی کنه . خدا همه بچه هارو در پناه خودش نگه داره.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    5 3
    متاسفانه این نوع برند لوله بازکن هنوز هم با اون شکل و شمایل تولید می شود...
  • بابک IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    7 1
    انشالله خدا زودتر شفاش بده . طفل معصوم
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    5 1
    خدا شفا دهد انشاا....
  • کوروش IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    3 1
    خداشفاش بده
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    6 1
    شفا عاجل ان شالله به حق صاحب اسمش
  • قلي IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    12 1
    بي توجهي پدر و مادر اين طفل معصوم رو به اين روز انداخته نه شكل ظرف،ظرف لوله بازكن خيلي شكيل و جذابه؟اين اتفاق اگه تو اروپا افتاده بود پدر و مادر اين بچه رو محاكمه و زنداني و حضانت بچه رو ازشون ميگرفتن.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    9 1
    خدایا همه بچه ها ،این فرشته های آسمانی روحفظ کن.
  • سجادی A1 ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    از صمیم قلبم شفای این کودک معصوم رو از خدای متعال میخوام به حق قدرتش این طفل معصوم زودتر خوب بشه ...کاریه که شده شاید هر پدر مادر دیگری هم بود براش اتفاق میافتاد..
  • سارا A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    با سلام از شما می خوام که برایم ارسال کنید جوابم را اگر کودکی لوله بازکن بخورد که 4یا5سالش است و او را هم اندوسکوبی کرده باشند وشیلنگ اندوسکوبی از یه جای او رد نشده باشد ودر حال حاضر با شیلنگ در شکمش غذا میخورد چه اینده ای بیش رو دارد وکجای ان مری معده یا کجای ان سوراخ شده است البته نصف لیوان ویا حتی اگر بیشتر خورده باشد .ممنون می شوم که اگر جواب سوال منو بدید
  • سارا A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    جوابم را می دهید؟