خبرگزاری ایسنا نوشت:

مدیرکل بحران استان کرمان با اشاره به مصدومیت پنج تن در زلزله 5.5 ریشتری کرمان گفت: مصدومیت این افراد به علت ریزش آوار و تخریب بنا نیست بلکه این افراد حین فرار دچار شکستگی و آسیب دیدگی از ناحیه دست و پا شده اند.

محسن صالحی، در بیان گزارشی از زلزله منطقه سیوچ کرمان گفت: تیم های ارزیاب همچنان در محل هستند و بالگرد مدیریت بحران نیز به منظور بررسی مناطق زلرله‌زده پرواز خود را آغاز کرد.وی گفت:‌ گزارش های اولیه حاکی از این است که زمین لرزه تخریب واحد مسکونی و ... نداشته است.صالحی بااشاره به گزارش مصدومیت پنج تن تاکنون، اظهار کرد: البته علت مصدومیت این افراد ریزش آوار و تخریب بنا نبوده بلکه این افراد حین فرار دچار شکستگی و آسیب دیدگی از ناحیه دست و پا شده اند و هم اکنون نیز در مراکز درمانی تحت درمان هستند.به گفته مدیرکل بحران استان کرمان، بیشترین شدت زمین لرزه ظهر جمعه کرمان، در مناطق سیرچ و گلباف بوده است.

همچنین،معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت جانی ناشی از زمین لرزه 5.5 ریشتری در حوالی سیرچ کرمان گزارش نشده است.محمد جواد کامیاب افزود: نیروهای امدادی و نقش آفرین در مقابله با حوادث در مرکز حوادث کرمان حضور دارند و آماده هستند.وی بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر ترک خوردگی دیوارهای برخی منازل و اماکن دریافت شده است.وی گفت: نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و در حال گشت زنی هستند.زلزله به بزرگی 5،5 ریشتر ساعت 14 و 36 دقیقه و 29 ثانیه امروز جمعه حوالی دهستان سیرچ در 55 کیلومتری کرمان را لرزاند.شدت این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین به حدی بود که شهر کرمان و حتی برخی شهرستان های استان را تکان داد.به گزارش ایرنا، ششم مرداد سال 60 زمین لرزه ای بزرگ با خسارت سنگین در سیرچ روی داد و پس از آن بازسازی ساختمان ها انجام شد.

مردم به خیابان ها آمدند
همچنین خبرگزاری مهر گزارش داد، زمین لرزه ای شدید شهر کرمان را لحطاتی قبل تکان داد و موجب ترس و هراس مردم شهرهای کرمان و ماهان شد. این زمینه لرزه در منطقه لزله خیز سیرچ در نزدیکی شهر کرمان روی داده است.این زمین لرزه در شهر گلباف نیز احساس شده است. محسن صالحی مدیرکل ستاد بحران کرمان از مردم خواست تدابیر ایمنی را رعایت کنند.وی تصریح کرد: گروههای ارزیاب به منطقه زلزله زده اعزام شده و تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی زمین لرزه دریافت نشده است.به دلیل عمق کم زمین لرزه شهر کرمان به شدت تکان خورد و موجب تکان خوردن شدید شیشه ها و به هم ریختن چیدمان وسایل خانگی شد.سیرچ یکی از مناطق زلزله خیز کرمان محسوب می شود که سابقه بروز زمین لرزه بالای ۷ ریشتر را دارد، بیشتر خانه های این منطقه مقاوم سازی شده است.

 

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =