سیل این بار در گلستان سه نفر را گم کرد/ عملیات جست و جو ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا نوشت:

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: سه نفر بر اثر سیل بجنورد- جنگل گلستان در محدوده چمن بید به رباط قره بیل مفقود شدند.حسین درویشی گفت: عملیات جست و جو برای یافتن مفقودان همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون تیم عملیاتی شامل 100 امدادگر و نجاتگر علاوه بر ارائه خدمات لازم به سیل زدگان عملیات تخلیه آب از 19 واحد مسکونی با به کارگیری 12 موتور پمپ و لجن کش انجام می دهند.

وی گفت: در جریان سیل روز پنجشنبه به 180 نفر امدادرسانی شد که از میان 9 مصدوم این سیل سه نفر به مراکز درمانی و 12 نفر دیگر نیز به مناطق امن منتقل شدند.وی شهرستان های متاثر از سیل را راز و جرگلان و همچنین مانه و سملقان استان خراسان شمالی عنوان و بیان کرد: هفت روستا در این استان دچار آب گرفتگی شده بودند.

درویشی گفت: در جریان این سیل 70 نفر اسکان اضطراری داده شدند که 100 تخته پتو در میان آن ها توزیع شد.بارش شدید باران و جاری شدن سیل در عصر پنجشنبه، برای ساعاتی مسیر اصلی بجنورد - جنگل گلستان را بست و خساراتی نیز در شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان خراسان شمالی برجای گذاشت.

سرپرست فرمانداری راز و جرگلان خراسان شمالی در این رابطه گفت: بر اثر جاری شدن سیل در عصر پنجشنبه، بیش از 50 راس دام مرزنشینان این شهرستان تلف شد.بارندگی تابستانی در هفته گذشته نیز حدود 100 میلیارد ریال به بخش های کشاورزی و باغی، راه روستایی و منابع آبی خراسان شمالی خسارت زده بود.

استان 900 هزار نفری خراسان شمالی از نظر سیل خیزی رتبه دوم و از حیث زلزله خیزی رتبه سوم کشور را دارد.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =