امیر علی اکبری می گوید دو دهه طول می کشید تا کشتی گیری مثل بابک قربانی ظهور کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛امیر علی اکبری؛قهرمان سابق کشتی فرنگی که حالا دارد تمام تلاشش را می کند تا در مسابقات قفس آزاد آمریکا شرکت کند.علی اکبری رفاقت دیرینه ای با بابک قربانی که چند روز پیش در زندان خودکشی کرد داشت.«4-5 سال با هم در اردو بودیم.می توانم بگویم با هم زندگی کردیم.واقعا شوکه شدم وقتی این خبر را شنیدم.احساس كردم این اتفاق برای خودم افتاده. اصلا در حال خودم نبودم. واقعا هم برای خانواده قربانی هم برای كشتی ایران ناراحت شدم.»

اکبری می گوید حداقل دو دهه طول می کشد تا دوباره کشی گیری مثل بابک قربانی ظهور کند:«به خدا همین طور است.من با تمام دنیا كشتی گرفتم. هم در 84، هم در 96 و هم در 120. بابك هم سه چهار سال حریف تمرینی من بود. من كشتی‌گیر به این گردن كلفتی و پهلوانی ندیدم.حیف شد كه بابك رفت زیر خاك.»

از علی اکبری درباره آخرین حرف های ردوبدل شده بین خودش و بابک سوال کردیم که او گفت:«چیزی كه بابك گفت و خیلی روی من تاثیر داشت این بود كه می‌گفت اگر قرار باشد 5-6 سال دیگر بیایم بیرون و نتوانم كشتی بگیرم، با مردن برای من هیچ فرقی نمی‌كند. حرفش شاید از روی احساس و فشار روانی بود، ولی واقعا مثل اینكه راست بود و این كار را انجام داد. نمی‌دانم چه بگویم.»

قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران ادامه می دهد:«از وقتی كه این خبر را شنیدم فكر می‌كنم خواب هستم. می‌خواهم از خواب بیدار شوم و بگویم خدایا شكرت كه این كابوس بوده. دنیا برایم به پوچی رسیده. سخت است واقعا. الان هم نمی‌توانم در مراسم تشییع او شركت كنم و به همین دلیل بیشتر حرص می‌خورم. در این یكی دو روزه حال عجیبی دارم. خدا به خانواده‌اش صبر بدهد. یك اصطلاحی هست كه می‌گویند وقتی دو تا گوزن بالغ با هم جنگ می‌كنند، آن‌قدر می‌جنگند كه شاخ‌های آن‌ها به هم گیر می‌كنند و هر دو می‌میرند. من و بابك همین‌طوری شدیم. وقتی می‌رفت به مسابقات باكو،قهرمان‌های المپیك و دنیا را با اختلاف بالا می‌برد. ما خودمان انتخاب می‌كردیم كه چه كسی در 96 كیلو كشتی بگیرد و این رقابت بین من و بابك، هر دو را از كشتی راند و این هم عاقبت چنین پهلوانی شد. بابك كه مرد و من هم برای همیشه از كشتی خداحافظی كردم.»

اما حرف های پایانی امیر علی اکبری.آنجا که او می گوید:«یك چیزهایی را ما تا حالا نگفتیم. آن هم به حرمت جوانی كه از بین رفت. ولی حقیقت مطلب این است كه یك نفر به برادر بابك تیراندازی می‌كند. بابك هم برای اینكه از برادرش دفاع كند یك كاری می‌كند كه یك عمر گرفتار می‌شود. هیچ عمدی هم نداشته. مقصر هم این ها نبودند. این‌ها برای دفاع از خودشان این كار را كردند. بابك برای دفاع از برادرش كه 5-6 تا تیر به سمتش زده بودند با تفنگ ساچمه‌ای شلیك می‌كند. او به سمت زمین شلیك می‌كند ولی یكی از ساچمه‌ها به سنگ می‌خورد و كمانه می‌كند و می‌خورد به قلب آن نفر. نمی‌دانم چه بگویم. دو تا جوان از بین رفت. یك پهلوان هم از بین رفت كه شاید دیگر كسی مثل او ظهور نكند.»

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    45 9
    به نظرم مرگ بابك قرباني مشكوكه،چون معلوم بود كه بابك قتل غير عمد كرده و اعدام نميشه،پس خانواده مقتول.....
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    آقای اکبری منش پهلوانی نداشت وگرنه خشم خودش رو کنترل میکرد
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    32 76
    ایشون دو بار دوپینگ کرده و محروم شده بازهم طلبکاره جالبه هر کی خلاف می کنه تازه طلبکار هم میشه
  • عارف A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    82 8
    حیف شد علی اکبری و قربانی واقعا بدن روفرم و خوش هیکلی داشتند؛حیف شد واقعا حیف.اتفاق برا همه پیش میاد ولی ای کاش اینجوری نمیشد.
  • داود رزن A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    25 0
    به خدا این دوتا از بهترینای کشتی بودن واقعا نمیدونم چی بگم...علی اکبری و بابک قربانی دوستتون دارم به خدا
  • ولی گردن سیاه IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    273 1
    خدابیامرزتش.بمیرم واسه مامانش ولی آدم کشته بوده دیگ حرفی توش نیس