یک کارگر 22 ساله کارخانه ولکس‌‌واگن کشور آلمان توسط یک روبات سازنده خودرو به قتل رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اين روبات او را در عوض صفحه فلزي بدنه خودرو بلند کرده و او را قيچي کرده است که منجر به مرگ او شده است.

اين حادثه در کارخانه VW در Baunatal در 62 مايلي شمال شهر فرانکفورت اتفاق افتاده است.شرکت فولکس‌واگن اعلام کرده است کارشناسان با بررسي سانحه، خطاي انساني را باعث بروز اين تراژدي دانسته‌اند و اظهار داشته‌اند روبات مقصر نبوده است.در اين حادثه روبات، تکنسين خط توليد را در عوض صفحه فلز خام برداشته و توسط بازوي خرد‌کن، قيچي کرده است.
کارشناسان اعتقاد دارند اين اولين مرگ در قاره اروپا در اثر کار با روبات‌هاي صنعتي است.
اين کارگر در يک کارخانه با 15 هزار پرسنل که مشغول مونتاژ موتور، گيربکس و ديگر قطعات خودرو بوده‌اند مشغول به فعاليت بوده است.خط توليد کارخانه VW با درصد بالايي روبوتيک و کنترل روبات‌ها توسط سيستم‌هاي کامپيوتري هوشمند صورت مي‌گيرد.اين مرد دچار صدمات شديد قفسه سينه شده و با وجود احياي تنفسي در صحنه حادثه در اثر شدت جراحات وارده در بيمارستان جان خود را از دست داده است.

کارشناسان اولين مورد مرگ و مير در اثر روبات‌هاي صنعتي را در جهان در سال 1979 در کارخانه فورد معرفي کرده‌اند که سبب مرگ يک کارگر خط توليد خودرو شده است.در 1981 نيز در يک مورد مشابه ديگر مردي در يک کارخانه صنايع سنگين در کاوازاکي کشور ژاپن توسط بازوي هيدروليک ماشين سنگ‌زني مورد اصابت، ضربه و مرگ قرار گرفت.

يکي از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعي در دانشگاه ساسکس کشور انگلستان اعتقاد دارند در حال حاضر هوش روبات‌ها در حدي نيست که بتوان در اين حادثه آنها را مقصر دانست، اشتباه تکنسين که از گارد ايمني استفاده نکرده است سبب مرگ او شده است.
با اين وجود کارشناسان عنوان کرده‌اند اين نوع حوادث نبايد سبب بي‌اعتمادي به صنعت روبوتيک شود اما بايد کنترل و نظارت بيشتري از آنها به جا آورد.

1919

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید مسعود GB ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    5 0
    ترمیناتور 1
  • عباس. IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    6 6
    متاسفم.اين يعني اينكه تا وقتي رباط داره كار ميكنه اطرافش هيچ انساني كار نكنه
    • بی نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
      0 1
      مننن
  • من EU ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 2
    کارگز و بدنه فلزی چه شباهتی می توانند به هم داشته باشند ؟ یک سوال واقعا کامپیوتر چگونه کار می کند یعنی یک تکه سیاه سیلیکونی می تواند این همه محاسبه را انجام دهد ؟ ایا هوش مصنوعی این روبات به این الگوریتم تکاملی رسیده است که قیچی کردن بدنه فلزی هم جنس خودش کار اشتباهی است ؟ ایا نوعی هم ذات پنداری انجام داده است ؟ ایا می خواسته چیز دیگری را برای قیچی کردن امتحان کند تا یاد بگیرد که چگونه بهتر قیچی کند ؟