روز گذشته محمدجواد ظریف در حاشیه حضور خود در مجلس طی گفت و گویی درباره موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته ای که انتقادات زیادی را از سوی منتقدانمتوجه تیم مذاکره کننده هسته ای کرده است سخنان تازه ای به زبان آورد.

 این موضوع سبب شد تا امروز دفتر محمود احمدی نژآد با انتشارتکذیبیه ای تاکید کند: "به عنوان یک سیاست قطعی و مبتنی بر حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران، در دوره‌ دولت‌های نهم و دهم، هرگونه مصاحبه یابازجویی و یا ملاقات مامورین آژانس یا هر نهاد بین المللی خارجی دیگر بادانشمندان هسته‌ای، به صراحت و به صورت رسمی و علنی توسط رییس محترم دولت ممنوع اعلام شد".اینجا را ببینید. با این حال مجموعه اخباری بر علیه این اطلاعیه منتشر شد که دلالت بر ناراست بودن ادعای احمدی  نژاد می کرد. اینجا


یک عضو فراکسیون رهروان ولایت می گوید: دلیل رای آوردن مجدد محمدرضاباهنر برای نائب رئیسی مجلس،به قسمی مربوط است که وی در جلسه شب گذشتهاین فراکسیون یاد کرد.اینجا را ببینید.


علی مطهری به نامه سرگشاده زیباکلام خطاب به او ، پاسخ داد.صادق زیباکلاماستاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به علی مطهری که درخبرآنلاین منتشر شد ، بودجه فرهنگی کشور را با بودجه سازمان محیط زیستمقایسه کرده بود.علی مطهری به این نامه زیباکلام پاسخ داد.اینجا راببینید.


حجت‌الاسلام مهدي طائب، رييس قرارگاه راهبردي عمار (مخصوص مقابله با جنگنرم) بعد از درس خارج فقه در پاسخ به سوال يكي ازطلاب كه پرسيد «آيا كفنپوش شدن دسته‌جمعي به نشانه اعتراض به رفتار دولت در مذاكرات را تاييدمي‌كنيد يا خير؟» با ادعاي اينكه مذاكرات هسته‌اي شكست خورده است، گفت:به‌نظر من مذاكرات شكست خورده است و دولت و حاميانش به‌دنبال مقصرمي‌گردند. اینجا را ببینید.

در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 5 خرداد) دکتر علی لاریجانی برای هشتمین سال پیاپی با کسب اکثریت مطلق آراء نمایندگان و با 205 رأی از مجموع 263نماینده حاضر در صحن علنی رئیس مجلس شد.اینجا را ببینید.


انتخاب چهارمین هیئت رییسه مجلس نهم از سوی نمایندگان حکایت از آن داردکه در چهارمین سال فعالیت بهارستان فراکسیون رهروان ولایت همچون سه سال گذشته موفق شد تا اکثریت هئیت رییسه مجلس را به دست آورد.اینجا راببینید.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش ایران اکنون در حال دستیابی به آمادگی لازم برای ورود به فضای جنگ‌های نیابتی است.اینجا را ببینید.

رییس‌جمهور کشورمان گفت: مردم می‌دانند که با شعار و ادای جملات تندمشکلات جامعه و کشور حل و فصل نمی‌شود. اینجا را ببینید.
رئیس جمهور امروز به غرب تهران رفته بود. مردم غرب تهران که برای شنیدن سخنان رئیس جمهور آمده بودند پلاکاردهایی در حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای در دست داشتند.اینجا را ببینید.

سازمان بسیج دانشجویی در نامه ای به دادستان کل کشور به برنامه روز گذشته دانشگاه تهران اعتراض کرد.اینجا را ببینید.

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران هم در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور خواهان رجوع به آرای مردم در مسئله هسته ای شد.اینجارا ببینید.

/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420116