ایرنا نوشت:


پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز سه شنبه به نقل از یک فرمانده نظامی سودان نوشت: عملیات نظامی زمینی عربستان و کشورهای همپیمان علیه یمن عملا شروع شده و ارتش سودان آماده مشارکت در این جنگ است.

این پایگاه خبری به نقل از یونس محمود مشاور وزارت دفاع سودان افزود: عملیات اعزام نیرو به شهر عدن در جنوب یمن از دو روز پیش آغاز شده و این شهر به عنوان پایگاه نظامی مورد استفاده نیروهای ائتلاف قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هواپیماهای عربستان و کشورهای عضو ائتلاف ، مواضع جنبش مردمی انصارالله را با دقت بیشتری از هوا و دریا هدف قرار خواهند داد.

در حالی که از آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از سه هزار و 500 یمنی کشته، بیش از شش هزار نفر زخمی و 300 هزار نفر نیز از خانه های خود در روستاها و شهرها آواره شده اند، بمباران هوایی و دریایی این کشور همچنان ادامه دارد و عربستان اجازه کمک های بهداشتی و انسانی به مردم یمن را نمی دهد.

جنگنده های 9 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین تاکنون، عربستان را در تجاوز هوایی به یمن همراهی می کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    9 3
    پس چرا یمنی ها دو تا موشک نمیزنن تو خاک عربستان تا حساب کار دستشان بیاد
    • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      9 3
      اینا هیچی نکردن اینجور میکوبنشون حالا موشک هم بندازن میشه واویلا.دلیل عدم این کار برمیگرده به اینکه فعلا یمنی ها نمیخوان بهانه بدن دست اینا چون اگر موشک بندازن تبلیغاتچی های عربستان بهانه به دست میارن که بهشون حمله شده پس جامعه جهانی باید مداخله کنه.جامعه جهانی هم قربونش برم فقط ضعیف کشه.این همه موشک و بمب عربستان رو نمیبینه فقط اون دوتا موشک زپرتی یمنی ها رو میبینه.دلیلش اینه.