یکصدو پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر در حالی برگزار شد که در آن درباره تخریب علاالدین، عدم ارایه برنامه شهرداری به شورا و ارزیابی عملکرد تیم هسته ای صحبت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به ابلاغ برنامه پنجم ساله دوم شهر تهران گفت: در تبصره ذیل ماده 2 آمده است، شهرداری تهران موظف است در شش ماه نخست سال اول برنامه، نسبت به ایجاد و ساز کارهای محاسبه و تکمیل شاخص های اهداف عملیاتی وضع موجود و هدف گذاری پایان برنامه آنها هنوز مشخص نشده است اقدامات لازم را انجام داده و به شورا ارائه دهد.

او ادامه داد: تعداد زیادی از برنامه های پنج ساله عملیاتی است که فاقد شاخص هستند. قرار بود در شش ماه این شاخص ها ارائه شود که تاکنون صورت نگرفته است.

حافظی ضمن تبریک روز ماما، گفت: «دستان ماما گلهای باغچه زندگی را به جامعه هدیه می کنند» از این رو از وزارت بهداشت و درمان و وزارت رفاه درخواست داریم تا جهت پوشش بیمه ای خدمات ارائه شده توسط ماما گام بردارند تا با استانداردسازی آمارهای زایمان های طبیعی و سزارین به نرم جهانی نزدیک شویم.

او در ادامه این جلسه در زمان بررسی دو فوریت طرح "بررسی ایجاد دیوان محاسبات شورای شهر تهران و پیگیری اخذ مصوبات قانونی آن" ضمن مخالفت با دو فوریت آن، گفت: مقوله ذی حسابان با دیوان محاسبات دو مقوله جدا هستند، ذی حسابان نظارت حین اجرا دارند و دیوان محاسبات نظارت پس از اجرا را دارد و این دو مغایر هم نیستند و می توانند در کنار هم وجود داشته باشد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس قانون بالادستی شورا وظیفه نظارت حین و بعد اجرا دارد، گفت: ماده 71 قانون شهرداری ها این موضوع را مورد تایید کرده است. نظارت پس از اجرا کاملا بازدارنده است. دیوان محاسبات وزیر را پس از سه یا چهار سال بعد از وزارت برای پاسخگویی می خواهد تا این درس عبرتی برای وزیر کنونی برای رعایت قانون باشد.

حافظی با اشاره به اینکه در فراکسیون توسعه و تحول مدیریتی شهری این موضوع مورد بحث قرار گرفته است، تاکید کرد: نتایج این بررسی برای اعضای شورای شهر ارسال خواهد شد. در خواست بررسی یک فوریت دارم.

۱۴اصلاح طلب شورا را به برنامه خندوانه و هندوانه می برند

اسماعیل دوستی نیز در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران به انتشار اخبار مربوط به مشاجره لفظی بین او و الهه راستگو در جلسات اخیر شورا از رسانه ملی اشاره کرد و گفت: روز یکشنبه گذشته بحثی بسیار عادی بین بنده و احدی از اعضای شورای شهر صورت گرفت که طبق روال گذشته بود و اتفاق خارق‌‌العاده‌ای نبود و من دوست نداشتم منعکس شود.

او ادامه داد: روابط عمومی شورای شهر اخبار مربوط به این موضوع را در سایت شورا منعکس کرد در حالی که تذکر هفته گذشته مختاباد را کافی دانستم اما داستان اتفاق بدی است چراکه روز گذشته این اخبار از شبکه خبر که در سراسر کشور پخش می‌شود،‌ منعکس شد و درباره آن از مردم نظرخواهی شد.

او گفت: بنده از آقای سرافراز خواهش دارم این خبر را ببیند و بگوید آیا انعکاس این خبر به نفع کشور بود یا خیر. چه لزومی داشت پخش شود. یک عده نمی‌خواهند شورا به سمت کارآمدی پیش برود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: عملکرد شورای شهر در دوسال اخیر را طی یادداشتی تشریح کردم و گفتم در تعامل با شورای شهر ویترین خوبی ارائه داده شده اما عده ای می‌خواهند بگویند این شورا به سمت سیاسی شدن می‌رود.

او ادامه داد: اعضای شورای شهر 31 برادر هستند که در کنار یکدیگر کار می‌کنند، بالاخره افراد نظراتی دارند، نه بنا دارند به اسلام و نه به کس دیگری ظلم کنند. من سرباز این نظام بودم و خواهم بود اما نکته ای درباره صدا و سیما بگویم البته صدا اخبار شورای شهر را به خوبی منعکس می‌کند اما سیما اینطور نیست.

دوستی گفت: ما 14 اصلاح‌طلب هستیم اما ما را در برنامه کودک هم دعوت نمی‌کنند و به برنامه خندوانه و هندوانه دعوت می‌کنند. اگر صدای ما را نمی‌شنوید حداقل تضعیفمان نکنید.

او با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 گفت: این گروه مورد اعتماد رهبری هستند و آقایان ظریف،‌ صالحی و عراقچی بیشتر اصولگرا هستند. چندی پیش دیدم در شبکه خبر کارشناسی آمده بود که به گونه‌آی صحبت می‌کرد که گویی این گروه با اوباما بسته است.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: آن زمان که امام آمد این فرد اصلا به دنیا نیامده بود و زمان جنگ حداقل 10 ساله بود. همه دلواپس هستند اما شما می‌توانید اتاق فکری ایجاد و آنها را تقویت کنید. بنده خواهش دارم یک روز از آقای سرافراز دعوت کنید تا در شورای شهر حضور یابد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه اظهارات دوستی،‌ گفت: خواهش بنده این است که به این بحث‌ها دامن نزنید. به اعتقاد بنده با تحقیر کردن یکدیگر به جایی نمی‌رسیم. من ناتوان و ضعیف ولی ما مثل یک خانواده‌ هستیم. در دوره گذشته از اینکه شورای شهر با افکار مختلف به خوبی اداره شد تشکر کردند.

به گفته چمران، احترام همه ما دست خود ماست. همه باید این موارد را رعایت کنیم و امیدوارم همه همینطور باشند.

نسبت به ژنو وادادگی دادیم

مجتبی شاکری نیز در ادامه با اشاره به مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر گفت: یکی از اعضای شورا در مصاحبه‌ای تعبیری بد، زشت و سخیف را نسبت به شورای شهر به کار برده؛ اگر این تعابیر مخصوص وی یا زبان حال اصلاح‌طلبان است، آن را اعلام کنند.
او ادامه داد: آنچه درباره شورای شهر و جمع دوستان مطرح است این است که چه در زمان ریاست مسجدجامعی و چه در زمان ریاست چمران اعضای شورا همان افرادی هستند کمیسیون‌بندی شدند و برنامه و بودجه تصویب کردند. تغییری که در ریاست شورا انجام شده بر اساس رای و دموکراتیک بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: چرا برخی در این فکر هستند با نزدیک شدن به انتخابات ریاست شورا فضای آلوده ایجاد کردند. در یک دوره افراد رای به مسجد جامعی و در دوره دیگر به چمران رای دادند. بنده نمی‌خواهم تصریح کنم که در دوره ریاست چمران و مسجد جامعی چه گذشت اما بنده شورای شهر را در هر دو دوره موفق می‌دانم.

شاکری گفت: تعبیر سخیف اینکه شورای شهر اندازه یک طفل 6 ماهه است بسیار زشت است. اگر عقل دوستانی که این تعبیر را به کار برده‌اند قد کشیده یک جمله هم در باره فتنه بگویند مقام معظم رهبری بیش از 300 بار کلمه فتنه را به کار بردند. بعد از فتنه 88 نیز به خاتمی اجازه دیدار نداد اما شما پیرو وی هستید و این صحیح نیست در سالی که به نام همدلی و همزبانی نامگذاری شده بسیاری از حرف‌ها را بیان کنیم. اینکه بگوییم عقل یک مجموعه عاقل به اندازه یک طفل 6 ماهه است زشت است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات مربوط به مذاکرات ایران و 5+1 اشاره کرد و گفت: تیمی که درباره موضوعات هسته‌ای مذاکره می‌کنند بچه‌های انقلاب هستند اما به معنای آن این نیست که هر کاری می‌کنند درست است. ما نسبت به ژنو وادادگی دادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نگرانی‌ها بالا و جدی است، گفت: من مکررا به چمران گفتم که از اعضای تیم هسته‌ای برای حضور در جلسات اصلی و جانبی شورا دعوت به عمل بیاید و دعوت کنیم تا ماجرای هسته‌ای را بیان کنند. فریاد نمایندگان مجلس در این زمینه بلند است و می‌خواهند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند؛ اینها شوخی نیست و باید درباره آنها با دقت سخن بگوییم.

شهردار پاسخ نامه ام را نداده

ابوالفضل قناعتی به عنوان دیگر سخنران در ادامه با اشاره به پروژه احداث هتل اسپیناس (بهرود) و تخلفات صورت گرفته در آن گفت: اسفند سال 93 تذکری درباره پروژه ساخت هتل اسپیناس مطرح کردم و در حالی که بیش از 45 روز است درباره آن به شهردار نامه زده‌ام اما هنوز پاسخی به دستم نرسیده است.

او گفت: شهردار سابق منطقه 2 در ملاقات با بنده اعلام کرد احساس می‌کنم در این پروژه 300 متر اضافه بنا اتفاق افتاده! همین شهردار به منطقه حساس دیگری از شهر منتقل شده که جا دارد از شهردار تشکر کنیم که اینقدر به حرف‌های اعضای شورا اهمیت می‌دهد!

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که عضو یکی از ادارات کل ماده 100 است گفت: پرونده این پروژه و پروژه پاساژ علاءالدین در اداره کل کمیسیون ماده صدی که بنده در آن عضو هستم است.

او گفت: درباره تخریب علاءالدین با کسی تعارف نداریم و از شورای شهر می‌خواهیم پای آن بایستد اما آنچه درباره شهرداری منطقه 2 و پروژه اسپیناس به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده مربوط به ساخت یک طبقه استخر با سقف معلق و یا سبک است.
دوستی گفت: خلافی که گفته می‌شود در پروژه مذکور نیست و دو طبقه به ساختمان اضافه نشده است بلکه مالک تراکم را از سطح به ارتفاع داده است. دوستان حتی یک اپسیلون هم شک نکنند که دوستی خلاف نمی‌کند.

قناعتی در ادامه توضیحات دوستی گفت: پاسخی درباره پرسش بنده نیامده و اگر این پاسخ به دستم نرسد طرح سوال می‌کنم.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 0
    از طرف تمامی مهندسان عمران و مکانیک و معماری ایران و تهران تنها کشوری است که ساختمانهایش بدون مهندس مجری صاحب صلاحیت اجرا ساخته میشوند۰ در صورتی که در تمامی مباحث مقررات ملی ساختمان ایران وجود مهندس مجری ساختمان در ساخت و ساز تمامی خانه ها از صفر متر به بالا الزامی است و این نص قانون است۰ ولی متاسفانه شورای شهر تهران و شهرداری تهران مقابل نص قانون ایستاده اند و جلوی اجرای قانون را میگیرند فقط به بهانه وجود عده ای که فقط به نام بساز و بفروش ازهر ساختمان باید بالای هشتاد درصد سود طی یکسال کسب کنند۰۰۰۰آیا کشوری که مهندسانش این چنین ضعیف نگه داشته شوند و با این همه سواد و تحصیلکرده روی پیشرفت خواهد دید؟ به دلیل عدم وجود مهندس مجری در ساختمان عمر مفید آپارتمان در تهران بیست سال است۰ با تشکر