۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

ایرنا نوشت:

یک منبع خبری افغانستان از توافق برای بازگشایی دفتر سیاسی طالبان پس از گفت وگوی هیأت شورای عالی صلح افغانستان در قطر با آنان خبر داد.

خبرگزاری 'کلید گروپ' افغانستان سه شنبه گزارش داد که پس از گفت وگوهای مقدماتی هیأت 20 نفره شورای عالی صلح و شخصیت های سیاسی افغانستان با طالبان در قطر که طی 3 روز گذشته انجام شد مقرر گردید که دفتر سیاسی طالبان در آن شهر بازگشایی شود.

در گزارش گفته شده است که توافقی برای آتش بس و پایان جنگ به دلیل حضور نظامیان خارجی در افغانستان صورت نگرفته است و گروه طالبان تاکید کرده است تا زمانی که نیروهای خارجی در این کشور حضور داشته باشند پایان جنگ و درگیری ها ناممکن است.

دفتر سیاسی گروه طالبان در سال 2013 برای گفت وگو با دولت افغانستان در قطر گشایش یافت که با برافراشتن پرچم طالبان بر آن با مخالفت 'حامد کرزی' رییس جمهوری افغانستان مواجه و بسته شد.

چهار روز پیش هیأت 20 نفری که 8 تن از آنان اعضای شورای عالی صلح افغانستان و مابقی آنان شخصیت های سیاسی مستقل بودند برای گفت وگو با هیأت طالبان عازم قطر شدند و با همکاری موسسه بین المللی 'پگواش' و همکاری سازمان ملل متحد نشست مقدماتی را برگزار کردند.

دولت پاکستان پشتیبانی خود را از برگزاری این نشست اعلام کرد اما برخی از شخصیت های سیاسی و کارشناسان افغان هنوز هم به صداقت پاکستان شک دارند و تاکید می کنند که دولت پاکستان در رابطه با برقراری صلح با افغانستان صادقانه همکاری نمی کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =