۰ نفر
۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵

رمان «تصویر»(پرتره) نوشته نیکلای گوگول برای ساخت یک تله‌فیلم ایرانی با همین نام مورد اقتباس قرارگرفته اس

به گزارش خبرآنلاین، «تصویر»(پرتره) به تهیه‌کنندگی محمدرضا مفیدی(موسسه آمایش هنر) از اواخر آبان کلید خورده و در تهران و شهریار فیلم‌برداری می‌شود. کارگردان این فیلم جهانبخش لک و فیلم‌نامه آن نوشته مشترک جهانبخش لک و ونداد الوندی پور است.

فیلم «تصویر» داستان دختر نقاشی است که به‌صورت اتفاقی تابلویی قدیمی را پیداکرده و به آن علاقه‌مند‌می شود؛ تابلویی که در زمانه‌ای دور بر اساس تصویری از ابلیس نقاشی شده است. این تابلو حوادث و ماجراهای عجیبی را در زندگی این دختر رقم می‌زند.

جهانبخش لک تاکنون آثار مختلفی را درزمینه‌های داستانی و مستند برای تلویزیون نوشته و کارگردانی کرده که از آن جمله می توان به «شاهد عینی»، «خاکستر و باد»، «سارین» و «بی گدار» اشاره کرد.

رمان «تصویر» که در دو بخش نوشته شده از جمله آثار مشهور گوگول است. این نویسنده قرن نوزدهمی روس که 33 سال بیشتر عمر نکرد در اواخر عمر برخی از آثار چاپ نشده خود را سوزاند ولی پس از آن سخت نادم شد و پس از یک دوره بیماری در سال 1842 درگذشت.

عوامل آن عبارتند از علی تاجیک مدیر فیلمبرداری، بهمن الوندی پور مدیر صدابرداری، محبوبه معنوی طراح صحنه، آرزو مشاری طراح گریم، مجید نیک پور طراح لباس؛  و هانیه سعیدی، کوروش دیلمی، نفیسه قدرتی، کیارش عباسی، عباس جلیل زاده، صادق توکلی و خسرو فرخزادی نقشهای اصلی آن را بازی می کنند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    17 5
    پرتره یکی از عجیب ترین و بهترین رمان هایی بود که خوندم، فقط امیدوارم یک اقتباس چرت نکنن ازش، در حد کلید اسرار و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و اینا
  • رضا NL ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    25 9
    چرا در صفحه اول، فاصله بین حرف واو و لام در کلمه های "اول"، "مسئول"و غیره 2 پیکسل است ولی در کلمه "گوگول" یک پیکسل ؟ آیا نخواسته اید که کلمه گوگل را به خواننده القا کنید ؟ ... نه ولی خداییش من فکر کردم نوشته گوگل اصلا گول خوردم به نیت گوگل اومدم تو دیدم گوگوله حالا نگو گوگوله ما گول خوردیم که گوگله
    • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      4 4
      شک نکن
    • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
      0 0
      برادر، شما سواد کافی ندارید گوگول را با گوگل اشتباه می گیرید، تقصیر خبرانلاین چیه؟