با خارج کردن رسمی نوکیای مایکروسافت از تجارت گوشی هوشمند حکم اخراج 1850 نفر صادر شد.

به گزارش خبرآنلاین، واحد موسوم به Nokia Devices and services در سال 2013 به قیمت 7.1 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخته شد و جولای سال گذشته 7800 نفر اخراج شدند و هفته گذشته نیز مابقی واحد گوشی هوشمند به قیمت 350 میلیون دلار فروخته شد و اینک از 950 میلیون دلار تراز مالی قرار است 200 میلیون دلار آن برای تصفیه‌حساب با 1850 نفر در نظر گرفته شود و مابقی را مایکروسافت در جیب خود بگذارد.

از این تعداد کارمند و تکنسین بیش از 1350 نفر ساکن فنلاند هستند و مابقی نیز در کشورهای دیگر هستند که عملیات تسویه‌حساب با آنها آغازشده است.

اما نقشه جدید ساتیا نادلا چیست؟

مدیر اجرایی مایکروسافت، با رضایت کامل از واحد سرفیس، که با مدیریت هندی جلو می‌رود، واحد لومیا را تعطیل و نیروهای مفید آن را به واحد سرفیس انتقال داده تا قبل از اینکه سال 2016 به‌پایان برسد، گوشی مشهور سرفیس فون را رونمایی کند.

بدین ترتیب کفن پوسیده نوکیا دیگر به درد مایکروسافت نمی‌خورد و تنها از بابت فروش لایسنس های نوکیا به سازندگان گوشی کسب درآمد خواهد کرد که گفته می‌شود رقم فروش لایسنس های نوکیا از رقم فروش گوشی‌های هوشمند لومیا بیشتر بوده است!

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    7 4
    مایکروسافت با سرفیس هم بازنده خواهد بود. با توجه به سرعت از دست دادن بازار در خیلی از زمینه ها، تا 2020 مایکروسافت به یک شرکت درجه دو تبدیل خواهد شد.
  • بی نام US ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    12 0
    توکیا اشتباهش دیر وارد شدن به بازار تلفن های هوشمند بود ولی قابل جبران بود اگر روی اندروید تمرکز میکرد. بزرگ ترین اشتباهش زمانی بود که چسبید به ویندوزفون. وگرنه اگر همون گوشی های لومیا رو با اندروید میزد کسی دنبال سامسونگ نمیرفت. در بازار واقعبین بودن و متعصب نبودن روی این سیستم عامل یا اون سیستم عامل تعیین کننده موفقیت یا شکسته
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 5
    اندروید باعث شد باور کنید اگه فردا گوگل یه سیستم عامل اوپن سورس رو حمایت کنه ویندوزم حذف میشه الآن یکه تاز گوگله
    • بی نام A1 ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
      4 1
      معرفی کرده خوابالاو. سیستم عامل اپن سورس گوگل بر پایه یونیکس بود و شسکت مفتضحانه ای خورد. بازار کامپیوترها دست مایکی بوده هست و خواهد بود. موبال رو گوگل برد این هم با سیاست های طولانی مدت مایکی قابل تغییره . ماه پشت ابر نمیمونه.