علی مطهری موثرترین نماینده مجلس نهم به انتخاب کاربران خبرآنلاین /کنایه به پایداری‌های دلواپس پارلمان

«موثرترین نماینده مجلس نهم چه کسی بود و چرا ؟» این سوالی بود که خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود در آخرین روز کاری مجلس نهم پرسید.

به گزارش خبرآنلاین؛ آخرین جلسه علنی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه شنبه 5 خرداد ماه برگزار شد؛ مجلسی که هم روزهای ریاست محمود احمدی‌نژاد بر دولت را تجربه کرد، هم روزهایی که حجت الاسلام حسن روحانی کلیددار پاستور شد.

روزهایی پر فراز و نشیبی چون یکشنبه سیاه، بررسی بودجه‌های سنواتی، رای اعتماد به برخی وزرای دولت روحانی و رد چندین باره بعضی گزینه های پیشنهاد، استیضاح وزرا، بررسی برجام در مجلس و...

در خلال همین اتفاقات مجلس بود که مشی نمایندگان به شکلی علنی پیش چشم مردم قرار گرفت تا حال این مردم باشند که بعد از 4 سال با نگاه به همان عملکردها نظر بدهند کدام نماینده موثرترین نماینده بود.

علی مطهری یکه تاز بی چون و چرا
علی مطهری؛ مردی که چه بسا در سایه نام پدرش به پارلمان رفت ولی سالهاست که مردم او را فقط «علی مطهری» می دانند. او آنقدر با اظهارنظرهای بی پروا و شجاعانه اش محبوب شده است که برای سومین بار هم رای پایتخت نشینان را برای وکیل ملت شدن بدست آورد. کاربران خبرآنلاین هم او را همچنان مرد شماره یک مجلس می دانند.

«کار کردن برای رضای خدا»، « پیرو عدالت و حق بودن حتی اگر به زیانش باشد»، « شجاعتش در بیان اظهارنظرهای خاص و بی تفاوت نبودن در برابر اتفاق مهم جامعه»، «بی توجه بودن به جناح بندی‌ها»، «نطق‌های خاص»، «پیگیری موضوع حصر و مینو خالقی» و.... از جمله دلایلی بوده است که کاربران در حمایت از علی مطهری مطرح کرده و او را «صدای ملت و یک مرد آزاده در مجلس» دانسته اند. هرچند بوده اند برخی کاربران که اذعان کرده اند تفکرات فرهنگی مطهری را نمی پسندند ولی او را بخاطر توجه به حق الناس قبول دارند. برخی نیز به طنز مطهری را «سلطان قلبها» لقب داده اند. 

علی لاریجانی؛ سیاستمدار موثر مجلس
رییس مجلس نهم هم زیر ذره بین کاربران خبرآنلاین رفته است؛ گویی مواضع لاریجانی در ماجرای بررسی برجام در مجلس نگاه ها را بیش از همیشه به سمت رییس دیپلمات چرخانده است. به عقیده کابران خبرآنلاین حمایت لاریجانی از برجام منطقی بوده است برخلاف مواضع افرادی چون زاکانی که در موضوع برجام به منافع جناحی توجه داشتند نه منافع ملی.

برخی نیز در پاسخ به نظرخواهی خبرآنلاین {اینجا}، علی لاریجانی را سیاستمدارترین نماینده پارلمان نهم دانسته اند. نکته قابل توجه نگاه جزئی کاربران بوده است که بین موثرترین و بهترین نماینده تفاوت قائل شده‌اند، چه آنکه در چندین کامنت لاریجانی موثرترین و مطهری بهترین نماینده معرفی شده اند.

نمایندگان شهرستان اینگونه محبوب شدند!
نام حسین دهدشتی و عباس سلطانی بارها در بین کامنت های کاربران خبرآنلاین آمده است، دو نماینده ای که طی دو سال اخیر بارها و بارها نامشان با ماجرای پرونده سعید مرتضوی و بابک زنجانی عجین شد و همین پیگیری باعث شده که کاربران از آنها به عنوان نمایندگان موثر مجلس نهم یاد کنند. گلایه برخی کاربران البته متوجه نمایندگان شهرستانی بوده که به نیازهای منطقه ای توجه نداشته اند.

کنایه کابران به پایداری‌ها؛ ممنون که ما را مجبور به آمدن پای صندوق های رای کردید
مردم چهار سال پیاپی فریادها و صداهای بلند افرادی را از رادیو شنیدند که تلاش داشتند با این فریادها خود را حق‌مدار نشان دهند ولی گویا مردم چندان فریاد بلند را نشان حقانیت ندانسته اند که رای منفی به این طیف از نمایندگان دادند. آنگونه که برخی کاربران خبرآنلاین موثرترین نمایندگان مجلس نهم را اعضای جبهه پایداری دانسته اند و با کنایه نوشته اند که حضور پایداری ها در مجلس دلیل رای ندادن مردم در دوره های قبل بوده و تاکید براینکه این بار باید رای داد تا دیگر این دسته از افراد در مجلس نباشند.

ابوترابی، توکلی، پزشکیان؛ چپ و راست محبوب مجلس
مجلس دهم اگرچه احمد توکلی را ندارد ولی او نماینده ای محبوب است، مردی که به عقیده کاربران خبرآنلاین دولت روحانی و احمدی نژاد را زیر ذره بین داشت و در بیان نظراتش نترس بود. نقش او در ماجرای پرونده مرتضوی نیز گویا نگاه مثبت کاربران را به همراه داشته است. مسعود پزشکیان مرد اصلاح طلب مجلس که مورد وثوق اصولگرایان هم هست نگاه مثبت کاربران را کسب کرده است. ابوترابی فرد نیز بخاطر نقش میانجی و ریش سفیدی که در مجلس خصوصا در ماجرای برجام داشت مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

27216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدجواد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    3 49
    اگرمیخواهید میزان محبوبیت اورا بسنجیدپیشنهاد دهید تا برای ریاست مجلس کاندید شود .ایشان فقط درمیان تعدادی جوان که ازعلم سیاست چیزی نمیدانند محبوب است نه در میان مردم . مطهری را برادرخانمش اقای لاریجانی بزرگش کرد ونزاشت منزوی بشه
    • دلسوز انقلاب A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
      1 0
      چه ربطی داره؟؟؟ خودتون میدونید چقدر محبوبیت داره....فقط مردانگی میخواد تا منطقی باشید
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    20 2
    انصافا مردم ما حداقل اکثرشون خوب می فهمن، به نظرم اگه یه بررسی جامع و علمی هم انجام می شد هم نتایج فرق زیادی نمی کرد.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    16 2
    احمد توكلي فقط نماينده خودشه
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    26 2
    بنده به طور کل با دیدگاه های آقای مطهری موافق نیستم، اما ایشون رو شریف ترین و مردمی ترین نماینده مجلس میدونم و بابت وواضع شجاعانه شون همیشه سپاسگزار ایشان هستم
    • بدون نام ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
      6 0
      شرافت رو خوب اومديد، شرافت گم شده است.
  • شادانیان IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 15
    این نماینده محبوب شما کدوم مشکل راتاحال حل کرده لطفا یک موردشو بگید . تو مباحثات سیاسی وغیر سیاسی اونایی که چیزی حالیشون نیست فقط فریاد . به ولله اگر ایشون فرزند استاد مطهری و برادر خانم لاریجانی رئیس مجلس و ازخویشان رئیس قوه قضائیه نبود حداکثر معلم دوره ابتدایی بود.اقای مطهری تو که حتی یکروز در منطقه عملیاتی نبودی درد مارا بفهمی وبدونی این ارامش ثمره مجاهدتهای رزمندگان و جانبازان وازادگان است پس لطفا ارامش را به خاطر چند نفرمثل خودت به هم نریز